Miltä kuulostaa meidän pikkujoulu"menu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lauriina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lauriina"

Vieras
Ystäväpariskunta on tulossa pikkujouluihin meille parin viikon kuluttua, eli istutaan ensin iltaa meillä ja sitten lähdetään ravintolaan. Miltä kuulostaa nämä syötävät?: Patonkia, kahta erilaista suolakeksiä, kahta erilaista levitettävää tuorejuustoa, mustapekkajuustoa, mustaleima-emmentalia, goudaa, viinirypäleitä, mandariinilohkoja, piparkakkuja, suklaakonvehteja.
Juomana ensin puna-, ja valkoviiniä noiden "ruokien" kanssa, ja sen jälkeen olutta ja lonkeroa.

Mielipiteitä???

Vähän teinin kuulosta :) Lisää jotain laadukasta, parempia juustoja, brietä ym. Illan vois aloittaa vaikka kuohuvalla. Tekisin ehkä jotain tapas tyyppistä, tacoja tai muuta "ei suoraan paketista osioon" kuuluvaa. Luo tunnelmaa ja paremman fiiliksen vieraille.

Vähän teinin kuulosta :) Lisää jotain laadukasta, parempia juustoja, brietä ym. Illan vois aloittaa vaikka kuohuvalla. Tekisin ehkä jotain tapas tyyppistä, tacoja tai muuta "ei suoraan paketista osioon" kuuluvaa. Luo tunnelmaa ja paremman fiiliksen vieraille.

No me ollaan 25-vuotiaita, eikä todellakaan mitään hienostotyyppejä, ei yleensä me, eikä vieraat syödä juustoja tms, joten en viitsi mitään kovin erikoisia juttuja laittaa, vaan ihan tarkoituskin oli että sellaista perussettiä joka maistuu tavantallaajalle.

Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä,mutta vieraiden vois olla hyvä varautua että ei ole ns.täyttävää ruokaa tarjolla vaan pientä suolaista että tietävät syödä ruoan ennen tuloa.

[QUOTE="vieras";22355820]Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä,mutta vieraiden vois olla hyvä varautua että ei ole ns.täyttävää ruokaa tarjolla vaan pientä suolaista että tietävät syödä ruoan ennen tuloa.[/QUOTE]

Joo, oli puhetta että en laita ruokaa vaan pientä naposteltavaa vain.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22355830:
Joo, oli puhetta että en laita ruokaa vaan pientä naposteltavaa vain.

No sit ihan ok ainakin mun mielestä,suolakeksit,juustot ja hedelmät munkin herkkua,mutta itse syön niitä mieluiten kuohuviinin kera.

Niin eli meette sitten syömään sinne ravintolaan? Sitten ok, muuten tarvitaan lisää ruokaa. paitsi etten syö mitään juustoja, noista söisin kuivaa patonkia ja hedelmiä :)

Ai no joo, jos te meette RAVINTOLAAN ton jälkeen syömään, niin toihan on sitte hyvä!

Ei mennä syömään, vaan juomaan. Ja tämän ei siis todellakaan ole tarkoitus korvata mitään ruokaa, vaan oli puhetta että syövät/ja me syödään tunti-pari ennen tuota lasten kans normaalisti ennen hoitoon vientiä. Ja tämä pariskunta jotka ovat tulossa, ovat molemmat opikselijoita, eivätkä ole tottuneet mihinkään hienoihin ruokalajeihin.
Tietysti voisin leipoa/fiksata jotain pientä helppoa..hmm..

[QUOTE="vieras";22355841]No sit ihan ok ainakin mun mielestä,suolakeksit,juustot ja hedelmät munkin herkkua,mutta itse syön niitä mieluiten kuohuviinin kera.[/QUOTE]

Vieraat eivät pidä kuohuviinistä.

Viinin kanssa ei tarjota viinirypäleitä. Suolakeksit vaihtaisin ei-suolaisiin, tai sitten tarjoaisin erillään juustoista. Ja voisko jotain vähän erilaista juustoa laittaa lisäksi?

[QUOTE="Lauriina";22355742]Ystäväpariskunta on tulossa pikkujouluihin meille parin viikon kuluttua, eli istutaan ensin iltaa meillä ja sitten lähdetään ravintolaan. Miltä kuulostaa nämä syötävät?: Patonkia, kahta erilaista suolakeksiä, kahta erilaista levitettävää tuorejuustoa, mustapekkajuustoa, mustaleima-emmentalia, goudaa, viinirypäleitä, mandariinilohkoja, piparkakkuja, suklaakonvehteja.
Juomana ensin puna-, ja valkoviiniä noiden "ruokien" kanssa, ja sen jälkeen olutta ja lonkeroa.

Mielipiteitä???[/QUOTE]

Paskalta kuulostaa..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22356029:
Mikä tässä on paskaa, olisiko parempia ideoita?

Vihreä salaatti
Vuohejuusto-cashewpähkinäsalaatti
Marinoidut sienet
*
Pähkinä-porotahnalla täytetyt kanamunat
Mätikermaterriini
*
Pippurinen naudanpaisti sinappi-konjakkikastikkeella
Perunakakku
Aurajuusto-punajuurivuoka
*
Joululimppu
Tuorejuustolevite
*
Juustotarjotin, jälkiruokaviiniä

[QUOTE="vieras";22355901]Viinin kanssa ei tarjota viinirypäleitä. Suolakeksit vaihtaisin ei-suolaisiin, tai sitten tarjoaisin erillään juustoista. Ja voisko jotain vähän erilaista juustoa laittaa lisäksi?[/QUOTE]

Ei niitä pelkästään viinin kanssa tarjotakaan, vaan juuston kanssa jolloin ne kuuluu asiaan ja kumoutuu tämä sopimattomuus kun on kolmas elementti mukana. Niillä on tarkoitus putsata suu eri juustojen välillä.

Uusimmat

Yhteistyössä