T
toiv. tuleva pph
Vieras
Olen siis suorittanut pph ammattitutkinnon ja nyt ootan lapsiryhmää. Toki käytäntö sitten näyttää mikä toimii mitenkin, mutta.... Ja omia lapsia on, mutta he jo koululaisia.
Aamulla otan lapset vastaan, jos vielä unisia istuskellaan sohvalla ja herätään rauhassa uuteen päivään.
Aamupalaksi puuroa, vaihdellen erilaisia puuroja ja lisukkeita. Marjoja/hilloa/mehukeittoa.
Aamupalan jälkeen jutellaan alkavasta päivästä. Lapset leikkivät tai joku ohjattu tuokio; musiikkia tms. vapaata leikkiä.
Itse esi valmistelen lounaan.
Sitten ulos, opetellaan pukemista, vuoron odottamista yms.
Ulkona leikitään, pyrin innostamaan lapsia liikkumaan ja tutkimaan luontoa.
Ulkoilun jälkeen syömään; huomioidaan hyvät pöytätavat.
Ruuan jälkeen luetaan satuja ja satujen jälkeen vuorossa päivälepo.
Päivälevon aikana siistin keittiön ja valmistan välipalan.
Välipalan jälkeen, lapsiryhmästä/tilanteesta yms. riippuen vapaata leikkiä, satuja, pelejä, askartelua.
Ja vielä toisen kerran ulos.
Ajatuksena että hoitopäivää lapsien osalta on kiireetön. Ei ole esim. kiire ulos, vaan saavat rauhassa pukea.
Miltä vaikuttaa?
Aamulla otan lapset vastaan, jos vielä unisia istuskellaan sohvalla ja herätään rauhassa uuteen päivään.
Aamupalaksi puuroa, vaihdellen erilaisia puuroja ja lisukkeita. Marjoja/hilloa/mehukeittoa.
Aamupalan jälkeen jutellaan alkavasta päivästä. Lapset leikkivät tai joku ohjattu tuokio; musiikkia tms. vapaata leikkiä.
Itse esi valmistelen lounaan.
Sitten ulos, opetellaan pukemista, vuoron odottamista yms.
Ulkona leikitään, pyrin innostamaan lapsia liikkumaan ja tutkimaan luontoa.
Ulkoilun jälkeen syömään; huomioidaan hyvät pöytätavat.
Ruuan jälkeen luetaan satuja ja satujen jälkeen vuorossa päivälepo.
Päivälevon aikana siistin keittiön ja valmistan välipalan.
Välipalan jälkeen, lapsiryhmästä/tilanteesta yms. riippuen vapaata leikkiä, satuja, pelejä, askartelua.
Ja vielä toisen kerran ulos.
Ajatuksena että hoitopäivää lapsien osalta on kiireetön. Ei ole esim. kiire ulos, vaan saavat rauhassa pukea.
Miltä vaikuttaa?