Millos tän antibiootin pitäis vaikuttaa? Kyse ehkä viisaudenhampaasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pesen kyllä hampaani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pesen kyllä hampaani

Vieras
Viime perjantaina sain antibioottikuurin, tai kaksi päällekkäistä yhtä aikaa. Kävin hammaslääkärissä kun takimmaisen hampaan vierestä oli ien kipeä ja tuli paha, mädäntyneen maku suuhun. Otti kuvat ja púristeli ientä, sanoi, että mätää tulee ja määräs kaksi antibiootti kuuri. Toinen loppui maanantaina ja toista syön vielä muutaman päivän. Vielä vaan tulee mädän maku suuhun. Kielikin on oudon oloinen. Nuhaa on vähän ja en enää paikallista mistä se paha makau tule. Onko muilla ollut mitä oireita viisaudenhampaasta? Kunhan kuuri loppuu ja jos vaiva ei parane pitää käydä uudestaan hammaslääkärissä.

Eikö viisaudenhamapat oteta usein ihan rutiininomaisesti pois?

Itselläni otettiin opiskeluaikana, vaikka niissä ei vielä ollut mitään ongelmia. Yläviisurit olivat jo esillä ja ne vedettiin pois. Alaviisurit eivät olleet vielä puhjenneet, eli ne otettiin leikkaamalla pois.

sulla on sielä kolossa, jos sulla on kolo, niin ruokaa, kokeile varovasti pumpulipuikolla irrottaa. mulla oli tilliä siinä kolossa, oli sellainen paha maku suussa. auttoi kun puhdisti ja käytti suuvettä. mulla leikattiin kaksi hammasta, takimmainen ja viisaudenhammas samalla kertaa. yhden antibioottikuurin söin.

"pesen kyllä hampaani"-ei auta jos et saa mätänevää ruokaa yms pois. suun purskutteleminen ei poistanut multa juuri mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Siis eikö hampaalle tehty hammaslääkärissä mitään?!

Jos oli tulehtunut eivät tee mitään ennenkuin antibiootti vienyt tulehduksen. Ap mulla yulehdus katos kuurin myötä, mutta se paskan maku katos vasta silloin kun hammas revittiin pois :)

Alkuperäinen kirjoittaja ghj:

Jos oli tulehtunut eivät tee mitään ennenkuin antibiootti vienyt tulehduksen. Ap mulla yulehdus katos kuurin myötä, mutta se paskan maku katos vasta silloin kun hammas revittiin pois :)

Eli onko se hammas mädäntynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hammas ja sun tapauksessa koko juuri.

Alkuperäinen kirjoittaja vierestä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hammas ja sun tapauksessa koko juuri.

Pitää huomenna soitella hammaslääkäriin ja varata aika sillepäivälle kun lääkekuuri loppuu. Oliko pitkään kipee kun poistivat? Kävitkö yksityisellä vai kunnallisella? Paljon maksoi?

Yhteistyössä