Millonka Tripp Trappista turvakaari pois?

Samaa aina välillä pohdiskelen, mutta eiköhän sen sitten omasta lapsestaan oivalla kun on sen aika. Ainakaan vielä meidän neidiltä 1 v 11 kk ei sitä uskalla ottaa pois. On sen verran touhukas tapaus!

Mutta ihan mielenkiinnolla odotan minäkin kommentteja minkä ikäisinä muut ovat kaaren poistaneet!
 
Esikoisella meillä ei ollu kaarta käytössä ollenkaan ja poika oli jotain 1v4kk tai 1v5kk kun tuoli hommattiin. Nyt kuopus on saman ikäinen ja kohta lähtee kaari pois, kun on turvallisempaa, että pääsee tuolista itse alas kiipeämättä kaaren yli. Miten muuten jaksatte nostaa lapsen tuoliin, jos ikää on lähemmän 2v ja kaari paikoillaan? Luultavasti pitää nostaa, jos kaari on paikoillaan, koska muutenhan sen voisi ottaa pois. Meillä molemmat pojat on kevyitä, mutta kyllä toi 10 kilon nostaminen ylös tuoliin alkaa jo ottaa voimille.
 
Meillä otettiin pojalla 1v11kk iässä, sillä kaari tarvittiin pikku veljelle.
Poika on sen verran vauhdikas, että mieluusti olisi voitu vielä istuttaa kaaren kanssa. Nyt tuppaa istumaan miten sattuu ja kun silmä vältää, onkin jo ihan muualla kuin syömässä.
Kyllä sitä 12kiloista vesseliä jaksoi ihan nostella, kaikkeen tottuu :)
 
Meillä pidettiin kaari lähemmäs 2 vuoden ikää, olisikos ollut 1v10kk asti. Siitä ei ollut ainakaan haittaa ;) Poika ei koskaan kiipeillyt tuolista pois ja tulee itse pois tuolista vasta nyt, kun ikää on lähemmäs 2.5v... Päiväkodissa kyllä vaihtoivat syöttötuolin käsinojalliseen versioon useita kuukausia aikaisemmin, mutta kotona mahtui hyvin istumaan kaaren kanssa.

Mullakin on näköjään habaa, kun tuoliin nostaminen ei tuota vaikeuksia. Minusta vasta pojan kantaminen yli puoli kilometriä alkaa tuntua painavalta...
 
Meillä on molemmilta pojilta otettu kaari pois jo noin 1 v 1 kk iässä, kun silloin alkoivat kiipeillä sen yli. Minusta on pienempi paha että lapsi lähtee omille teilleen tuolista kuin se että kompastuu siihen kaareen samaa yrittäessään ja teloo itsensä. Tuoliin nostelu ei kyllä minustakaan ole rankkaa ollut vaikka meillä pojat on olleet jo 1-vuotiaina sen 12 kg.
 
Meilläkin tyttö ihan rauhallisesti istuu tuolissa kaaren kanssa eikä edes pyri sieltä itse pois. Ja hyvin jaksan tytön sinne nostaa ja tarvittaessa kantaa pidempääkin matkaa jos ei itse jaksa kävellä. Rattaita meillä ei ole koskaan mukana kun neiti ei oikein niissä viihdy, joten satunnaisesti pitää jonkun matkaa kantaa jos ollaan pidemmällä reissulla kävellen.
 
En ihan tarkkaan muista mutta olisiko ollut joku 1,5vuotias....
Yks päivä vaan hokattiin että mitäs jos ottais kaaren pois.
Poika ei koskaan jekkuloinut siinä tai mitään.
Sitten kun kaari otettiin pois alkoikin ite kiipeämään siihen istumaan ja pois joten ei tarvinut enää nostella tuoliin.
 

Yhteistyössä