Millon vatsa näkyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Möhis

Vieras
Milloin teillä on vatsa alkanut näkymään? Olen utelias, koska olen vasta 10. viikolla ja tuntuu, että vatsa pullottaa jo ihan selvästi :( Voiko olla mahdollista vai olenko vain mässännyt vähän liikaa suklaata...

Mulla on vauvamaha alkanut näkyä selvästi siinä vaiheessa kun sf-mitta on ollut 17cm tai yli. Eli Ekasta joskus rv 24, tokasta rv 17 ja kolmannesta rv 14-15 paikkeilla. Turvotusta oli kyllä rv 13 asti ja housut painoi, mutta alkuraskaudessa ruuansulatus hidastuu ja nestettä kertyy keskivartaloon, joa näkyy hirmuisena turvotuksena. Sitten toisen kolmanneksen alku oi mukavaa, kun omat vaatteet taas mahtuivat hyvin päälle.

Näkyminen muille on aika suhteellista, kuka huomaa kuka ei ja riippuu mitä on päällä ;)

Omiin silmiin maha pömpötti enemmän jo varmaan viikolla 10, mutta mulla kyllä maha ihan vaan turposi siinä alussa aika paljon. Pari tuttavaa sanoi viikolla 13 kun kerroin asiasta että "no mä vähän katoin mutta en uskaltanut kysyä...". Sitten viikon 20 tienoilla anoppi ei vielä ollut huomannut mitään ennen kuin kerrottiin, ja olin varmaan viikolla 25 kun pari työkaveria olivat ihan että "ai kato joo, en mä mitään ole huomannut". Mutta joskus viikolla 12 maha oli omasta mielestäni jo ihan selvä, mutta varmaan viikolle 30 pärjäsin enimmäkseen normivaatteillani.

Veikkaisin, että halutessani olisin voinut piillottaa mahan lähes kaikilta ainakin puoleenväliin asti. Ja tämä on siis ensimmäinen raskaus.

Musta tuntuu aivan samalta, rv 10+2. Varsinkin ylävatsa on ollut turvoksissa jo melkein siitä saakka kun plussasin, ihmettelin jo silloin että onpas vatsa kuin pallo.

Tuntuu kyllä että turvotus on hieman laskenut eikä vatsa enää pullota niin paljoa, se oli varmaa sitä alkuraskauden turvotusta joka on hieman rauhoittunut.

Mulla oli alussa kauhee turvotus, niin sen takia tuntu vatsa pömpöttävältä. Nyt olen viikolla 14, ja huomaan kyllä ainakin itse jo selkeästi vauvamahan. Jokunen työkaverikin on joa asiasta maininnut. Tämä on mun toinen raskaus. Ekan kanssa alkoi pömpöttää enemmän ehkä joskus 16-17 viikoilla. Eilen vetäisin ekan kerran mammahousutkin jalkaan, kun tuntuivat paljon mukavammilta kuin kiristävät farkut.

Mulla viikkoja nyt 14+1 eikä vielä massu ole tullut näkyviin. Viime syksyisen keskenmenon jälkeen olen tullut vainoharhaiseksi joka nippaisun suhteen mutta samalla kärsimättömänä odotan milloin raskaus alkaa näkyä. Nyt kun eka ultrassa todettu kaiken olevan hyvin, voi jo alkaa pikkuhiljaa iloitsemaan vauvasta.

Mulla alkoi rv 11-12 tuntua farkut epämukavilta, kun alamaha alkoi vähän pömpöttää. Rv 20 paikkeilla oli jo sen verran selkeä vauvamaha, ettei voinut vaatteilla peittää, enkä kyllä yrittänytkään. Eka raskaus kysessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Möhis;10815721:
Milloin teillä on vatsa alkanut näkymään? Olen utelias, koska olen vasta 10. viikolla ja tuntuu, että vatsa pullottaa jo ihan selvästi :( Voiko olla mahdollista vai olenko vain mässännyt vähän liikaa suklaata...

Itselläni n. viiko sitten työkaveri (jolla itsellään on 4 lasta) sanoi, että minulla on jo selkeästi raskausvatsa-kumpua!
Olen hoikka. Itse olin noihin samoihin aikoihin huomaavinani isekin jonkinlaista kumpua, etenkin iltaisin. Tuo työkaverini toteamus oli heti aamulla kerrottu toteamus.
Nyt rv 8+0 joten tuolloin oli rv 7 menossa kun sain ulkopuoliselta kuulla kommenttia. =)

Yhteistyössä