Millon sitä äitiyspäivärahaa haetaan?

...
Haet pvrahaa kun saat liput ja laput neuvolasta. Palkanlaskija täyttää arviodut tulosi, lomarahasi jne. äitiysloman alkamispäivään saakka, ja kirjaa ne lappuun, jonka sitten laitat kelalle. saat päätöksen pvrahasta, johon sitten äitiysloman alkaessa haet muutosta, kun sinulle on esittää oikeat palkkasummat. Kysy palkanlaskijalta, hänen tehtävä on neuvoa sinua ( mun palkanlaskija ei kylläkään tiennyt mistään mitään, juoksin ja soittelin kelaan vähän väliä ). Olin siis itsekin epäsäännöllisillä tuloilla, ja nämä kuviot on selvitetty. Mukavaa äitiyslomaa, sitten kun se alkaa!
 
vieras
Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hakijan työtulot ovat olleet jatkuvasti vähintään 20 % enemmän kuin verotuksessa todetut palkkakertoimella korotetut työtulot. Tällöin hakija voi pyytää, että Kela huomioi hänen työtulonsa kuuden kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista. Nämä tulot kerrotaan kahdella. Näin lasketusta vuositulosta tehdään samat vähennykset kuin verotetusta vuosityötulosta.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300307125754HL?openDocument
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Haet pvrahaa kun saat liput ja laput neuvolasta. Palkanlaskija täyttää arviodut tulosi, lomarahasi jne. äitiysloman alkamispäivään saakka, ja kirjaa ne lappuun, jonka sitten laitat kelalle. saat päätöksen pvrahasta, johon sitten äitiysloman alkaessa haet muutosta, kun sinulle on esittää oikeat palkkasummat. Kysy palkanlaskijalta, hänen tehtävä on neuvoa sinua ( mun palkanlaskija ei kylläkään tiennyt mistään mitään, juoksin ja soittelin kelaan vähän väliä ). Olin siis itsekin epäsäännöllisillä tuloilla, ja nämä kuviot on selvitetty. Mukavaa äitiyslomaa, sitten kun se alkaa!
Tämä selvensi, kiitosta paljon =)

Ja SISU, tulipa takaisin ;)
 
itse vein sen 6kk palkkatosituksen heti ekana äitiyslomapäivänä.eihän palkanlaskija voi "vaan" arvioida niitä 6kk tuloja.
eli täytin kaikki muut paperit ajoiss aja sen palkkakuitin heti kun sen vaan käsiini sain.
mulla alkoi äitiysloma muistaakseni 17.7 niin pyysin palkkakuitin joka oli laskettu tuosta päivästä 6kk taaksepäin.
sanoivat kelasta että kuukaudessa sen raha asian kerkeevät laskemaan kunhan muut paperit on ajallaan.
ja tuleehan se äitiyspäiväraha "takautuvasti" sikäli että saat ekan rahan vasta kun on la
 

Yhteistyössä