Millon ootte lopettanu imetyksen

• Viestiketjun aloittaja puuha-anni
  • Ensimmäinen viesti
puuha-anni
ja minkä takia. Onnistuko hyvin? Esikoisella lopetin ku hän oli n. 10 kk. Miettiny tota vaan josko ottais pullon imetyksen lisäks nuoremman kans, joka on kohta 5 kk. Imetyshetket ei oo nimittäin kauheen rauhallisia ja nautittavia. Semmosta hätästä hosumista ja isoveli huutaa vieressä niin toinen säikkyy. Mutta eipä tuo tunnu pullostakaan tykkäävään...

Kummallakin lopetin siinä 7 kuukauden iässä. Eivät enää keskittyneet hommaan vaan kaselivat aina muualle ja muut jutut kiinnosti. Pullosta ja joivat hyvin. ja koin helpompanakin antaa maitoa pullosta ruokailun yhteydessä.

Meillä poika on 1v1kk ja vieläkin annan iltaisin unihuikat. Ruokajuomana imettäminen loppui siinä 9-10kk tienoilla, aterian päälle kun ei enää maistunut ja meni hiukan pureskeluksi..! :x

Pullo ei meillä ole koskaan kelvannut, joten nokkamukiin siirryttiin silloin.

aitikka
Esikoista imetin reilun vuoden ikään asti. Hän ei pullosat ssaannut ikinä muuta kun velliä,nokkamuki otettiin käyttöön n. 9kk iässä. Keskimmäistä en voinnut imettää ollenkaan hänen keskosuutensa vuoksi( hän oli hengityskoneessa ja sairaalassa yli kuukauden ajan ym) nyt kuopus kohta 9kk ja edelleen imetän häntä. Nokkamukista otettaan ruuan kanssa vettä kyllä,mutta maitona kelpaa vain tissimatio mukistakaan ei tutteli mene heti sylkee, myös nannia olen kokeillut. Eli imetän varmaankin sinne vuoden ikään astikka että päästään lehmanmaitoon suoraan sitten =)

10 kk imetin. Annoin maitoa myös pullosta ja vieroitin hitaasti. Lopulta poika ei enää rintaa huolinutkaan kunnolla. Pari imaisua otti ja käänsi sitten pään pois ja huito kauemmas. :D Tuota vaihetta kesti pari viikkoa, että vain välillä söi kunnolla rintaa ja loput kerrat kieltäytyi joko kokonaan tai söi todella vähän. Ja siis ihan tarkoituksella aloin tarjoamaan pulloa enemmän, että sain lempeästi vierotettua. =)

mä vain
imetin vuoden vanhaks asti eli siihen kun siirryttiin lehmänmaitoon, mikä on mun mielestä aika luonnollinen meininki. Ei tarvittu pulloa mekään vaan siirryttiin suoraan nokkamukiin. eli lähempänä vuoden ikää ruoan kanssa juotiin vettä nokkamukista ja ruoan päälle annettiin aina tissiä.
Korvikkeita emme myöskään tarvinneet ollenkaan, kun kerran imetin.

Imetyshän on aina äidistä kiinni, äitihän sen määrää koska imetys loppuu. Ei vauva. Vauvan kasvaessa imetykset muuttuvatkin nopeammiksi muutaman minuutin sessioiksi ja imetyskerrat vähenevät lähinnä aamuun ja iltaan ja ehkä yöhän, se on normaalia eikä tarkoita että vauva ei halua imeä ollenkaan, koskaan.

Imetin jokaista kolmea lastani n. 8 kk ja jokainen vierotti ikäänkuin itse itsensä. Ei siis mitään ongelmia. Yöimetykset loppui 5-6 kk:n iässä ja soseita alettiin maistelemaan 4-5 kk:n iässä. Itse olen hurjan onnellinen onnistuneista imetyksistä.

Meillä jätettiin pikkuhiljaa pois. Viimeisenä oli jäljellä ilta ja aamu imetys, kokonaan jätettiin pois 1v1kk. Kävi helposti, ei tyttö kaivannut ollenkaan, oli ilmeisesti itsekin valmis luopumaan :)

päättäväinen
meillä imetys lopetettiin 5 kk:n ikäisenä. Haluja imettämiseen olisi ollut mutta tyttö oli niin allerginen monille ruoka-aineille, et olisin joutunut todella tiukalle "dieetille", jos imetystä olisin jatkanut.Nyt neiti on 1v2kk ja vieläkin maito juodaan pullosta.MUTTA MITEN SIITÄ PULLOSTA PÄÄSEE EROON???Vesi kyllä menee nokkamukista komeesti, mut maito ei millään. Se tulee melkeinpä pyökkinä ulos.

Ekaa imetin 7kk ja se alko sitten hylkimään tissiä niin että lopetin ja suoraan mukiin siirryttiin.kakkosen imetyksen lopetin viikko sitten kun tämä tuli 11kk ikään ja siirtyi lehmänmaitoon ja alkoi PURRA niin että veri tirskui tissinpäistä..Pulloon sitten siirryttiin(nolottaa myöntää)mukista tarjoilen vain piimää kun en jaksa siivota kaadettuja maitoja lattialta

Yhteistyössä