milloinkohan tuo tyttö oppii edes päiväkuivaksi...

  • Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
jadal
keskimmäinen on jo kaksi ja puoli vuotias, ja edelleen vaipoissa. välillä käy kyllä pöntöllä, ja mielellään käykin. Joskus harvoin jopa pyytää itse.
Monen monituista kertaa on koitettu jättää vaipat pois, mutta lopulta ne otetaan takaisin käyttöön, kun kuivat housut uhkaa loppua kesken.
Ongelma on siis se, että vaikka miten käyttää pissillä, niin jos ei pissitä, ei sitä pissiä tule pönttöön. Ja sitten kun pissittää, tajuaa sanoa sen vasta kun on housuissa, ja pyytää sitten päästä vessaan. Ei siis ilmeisesti edes tunnista pissihätää. Tai näin ainakin olen päätellyt.

Tuntuu, että kamalan vanhana on vielä vaipoissa, ei esikoinen ollut enää tuossa iässä, ja yökuivaksin oppi vain pari kuukautta vanhempana.
 
No meilläkin tyttö 2v4kk, ei paljoa edes käy vielä potalla... Kesällä viimeistään ajattelin nykäistä vaipat pois. Kyllähän se vähän hassulta tuntuu kun poika oli jo tässä iässä päiväkuiva, kun aina sanotaan että tytöt oppii nopeemmin. No, kaikki aikanaan.
 
niinpä
psss. . . täällä yli kolmen jo sankari ja samoja probleemoja ja tarrat on kulunut juttu jo.. :( kalsarit pyöriin koneessa liiankin usein ja kusta saa silti luututa ja sontaa kaapia alkkareista..
 
jadal jo harmaana
silloin kun on ilman vaippaa onkin kyselty vähän väliä pissittääkö, ja vähintäänkin sen puolen tunnin välein käytetty vessassa.
Nyt on taas pieni tauko menossa harjottelussa, kun pissasi yhden päivän aikana keittiön tuolille, meidän sänkyyn, omaan sänkyynsä ja sohvalle...
 
mmm
Luin just jostain, että silloin kun kuivaksiharjoittelu alkaa, niin aluksi lapsi sanoo että pissattaa, silloin kun se on jo tullut. Kärsivällisyyttä se vaatii, ja rentoutta vanhemmilta. Meillä 2v4kk poika on ite ottanu asiaksi mennä aina välillä potalle tai pytylle istumaan, ilman että itse olen edes ehtinyt ajatella että sitä alkais jo kuivaksi opettaan. Mutta muutaman kerran on pissa tullutkin. Joskus tuntuu vähän liiankin innokkaalta, kun ite ottaa kakkavaipankin pois ja menee 'pissalle'. Mutta kai se tuntee olevansa jo valmis siihen. Kyllä minä sitten aina kehun miten hienosti tuli pissa jne. Mutta en vielä tod. ressaa asiasta!
 
fiia
Pitäkää ilman housuja kotona niin ei kastu housut? Moni lapsi tunnistaa hädän paremmin kun alakerta on täysin paljaana. Housut tai pikkarit tuntuvat tavallaan vaipalta. Eli kokeilkaa vaikka 2-3 päivää niin, ettei tytöllä ole mitään housuja päällänsä. Ulosmentäessä vaippa päälle. Katso, edistyykö ollenkaan.

Jos ei edisty ollenkaan, niin mä epäilisin jotakin ruoka-aine herkkyyttä tms... Juoko paljon maitoa?
 
mamma
ja vielä vinkiksi, että meillä tyttö käytti pelkkää hametta aluksi, niin oli tosi helppo mennä äkkiä potalle, mutta ei tarvinnut kuitenkaan olla ihan alakerta paljaana koko ajan....
 

Yhteistyössä