milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikettä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikettä?

Vieras
hei!
kertoisitteko milloin tunsitte esikoisenne ensimmäiset liikkeet? (voisiko joku myös kertoa koska ne pitäisi tuntua tai koska ne ylipäätään voi tuntua)

Mulle on sanottu että rv 16 eteenpäin voi tuntea liikkeet, sellaisina pieninä ""pulahduksina"" aluksi. Itselläni on menossa rv 19 ja en oikeen osaa tulkita onko mahasta tuntuvat kuplinnat ja porinat vauvan liikkeitä vai omia mahan ääniä ;> Jännityksellä odotan kun alkaa tuntemaan paremmin niitä liikkeitä niin tietää ne olevan vauvan.. =)
Yleensä jos on synnyttänyt jo aikasemmin lapsen niin tunnistaa ne liikkeet jo aikaisemmin..

Mä tunsin ekat liikkeet rv.18+3, tuntus 4 pientä ""kuplaa"", eikä mennyt kuin vajaa viikko ni liikkeet tuntui myös mahan päältä. Nyt möyryää jo niin kovin et vatsa oikein liikkuu :) Nyt siis menossa 23+4 ja esikoista ootellaan.

Muista että istukan sijainti vaikuttaa melko lailla siihen milloin liikkeet alkavat tuntua, mulla itsellä edessä, siksi liikkeet noin ""myöhään"". Mutta ensisynnyttäjillä voi hyvin mennä jopa rv.22 asti ennen kuin mitään tuntuu.

16. viikolla alkoi tuntua pientä nykimistä ja kutinaa. Ensimmäiset selvät potkut tulivat siitä viikon päästä. Esikoinen tulossa, istukka takaseinässä eikä juuri vaimentavia pehmusteita omasta takaa :)

Viikolla 16 alkoi tuntumaan pientä kuplintaa,tuo ehkä paras sana kuvaamaan sitä.Silloin aloin epäilemään niitä pieniksi liikkeiksi kun kovin epämääräsiä olivat.Siitä ne vaan hiljakseen voimistuivat selviksi potkuiksi.Eli aika aikasin tuntuivat ensisynnyttäjälle.

Tunsin ekan kerran liikkeet rv 17+4, siitä parin viikon sisällä tulivat säännöllisiksi ja nyt (rv 21) tuntuu kymmeniä kertoja päivässä. Luulisin, että isommat ""muljahtelut"" ovat vauvan paikanvaihtamisliikkeitä ja pienet, napakammat liikkeet potkuja. Joskus tulee myös sellaisia ilmakuplan tuntuisia hassuja:)

Istukka takaseinässä ja esikoinen tulossa.

Yhteistyössä