Milloin yleensä on eskariin ilmottautuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
Itse kävin jo ottamassa varaslähdön ja ilmoitin pojan eskariin. nauravat varmaan pihalle kun vähän hätäinen äiti, mutta tuo eskari johon lapsen halusin on kuulema hyvin äkkiä täynnä, päätin nyt olla nopea ja ehtiä ensimmäisten joukossa.

no meillä on kylässä vain yksi eskari eli ei ongelmaa, viime vuonna ilmoittautuminen oli samaan aikaan kun päivähoitopaikkojen haku / varmistus seuraavalle kaudelle eli huhtikuun alussa

Ainakin Hesassa haku taitaa olla samaan aikaan kuin kouluun ilmoittautuminen eli ennen talvilomia helmikuussa. Täällä lapset pyritään laittamaan lähimpään eskariin ja oman koulupiirin alueelle, joten omia toiveitaan ei välttämättä saa läpi vaikka olisi kuinka ajoissa.

Täällä toinen "ennakko ilmoittautuja" tai siis mennää ilmottautuu tässä joku päivä. Itse olin ajatellut että se on vasta joskus keväällä ja siitä tulee ilmoitus... Noh, asia tuli puheeksi yhden äitin kanssa ja selvis ettei yksityisessä hoidossa oleville tulis mitään ilmotusta asiasta ja et se on jo tammi/helmikuussa. Soitin sitten ja kyselin asiaa, ilmoittautuminen osuu juuri mun lasketunajan tienoille! Eikä oo ku pari päivää aikaa silloin. Täällä siis helmikuussa! Joten, saimme luvan mennä ennakkoon...

Meidän kaupungissa toi ilmoittautuminen on esikouluun ja ekaluokalle NYT eli 12-16.1

Sieltä ei eskariin menijöille ainakaan meillä tule mitään papereita vaan ne pitää itse hakea tai tulostaa netistä.Ekaluokkalaisille tulee ihan paperilla iloitus haun alkamisesta ja hakupaperit kotiin.

Yhteistyössä