Milloin yhdynnät vois alottaa?

Eli miten te muut ootte aloittaaneet taas seksielämän synnytyksen jälkeen :D Minulla melko helppo synnytys takana ja yksi pieni repeämä tuli johon ommeltiin yksi tikki. Kätilö sanoi että tikki sulaa 1-2vkon kuluessa. Oloni on ollut hyvä ja alapääkään ei ole juuri ollut kipeä, mitä nyt pientä jomottelua on ollut, mutta sekin on jo loppumassa. Seksi on jo käynyt mielessä, mutta eilen sitten kun synnytyksestä tuli 3 vkoa uskaltauduin vähän kurkkaamaan peilillä miltä tuolla alhaalla näyttää, niin olin näkevinäni sielä tikin edelleen :/ Kovin tarkkaan en päässyt tutkailemaan, mutta ihan selvä valkoinen ompelulangan näköinen siellä näkyi (oikeestaan kaksikin langan päätä löysin) ja nyt vähän ihmettelenkin että voiko olla että ommel ei ole vieläkään sulanut? Ja uskaltaako yhdynnät aloittaa jos niin on?!
Jälkivuoto on ollut lähes olematonta melkein synnytyksestä lähtien, aivan hieman liman ja veren sekaista vuotoa on tullut, mutta pikkuhousunsuojalla on pärjännyt oikein hyvin ja vuoto ei ole juuri normaalia valkovuotoa runsaapaa. Haju kyllä on melko voimakas edelleen tai en tiedä onko se vuoto mikä haiskahtaa :D , mutta sellainen pistävä samanlainen haju on ollut synnytyksestä lähtien. Laitoksella siitä kysyin, mutta se kuulemaa oli normaalia(ainakin silloin, tiedä sitten pitäisikö jo olla muuttunut). Lääkärin tarkastus mulla on vasta 3 viikon päästä, enkä haluis sinne asti enää odotella yhdynnän suhteen. Kertokaa mites te muut ootte "toimineet" tässä asiassa.

mä muistan ainakin että ekan synnytyksen jälkeen suosittelivat että yhdyntä aloitettais vasta jälkitarkastuksen jälkeen ja kun jälkivuoto on päättynyt.
mutta jos vuotoa ei ole ja käyttää kondomia tulehduksen estoon niin mikäs siinä jos paikat kestää.
itsellä oli aikanaan niin iso eppari ettei haavakivun takia yhdyntä onnistunut kunnolla moneen kuukauteen!pitkään piti lutrata öljyn kanssa että hommasta edes jotain tuli kun limakalvot ihan rutikuivat imetyksen takia.

Omien tuntemusten mukaan. Meillä noin 1 kk molempien synnytysten jälkeen. Ekasta minulla iso eppari ja toisesta 4. asteen repämä korjausleikkauksineen, mutta tuossa 1 k synnytyksestä tuntui jo ihan hyvälle. Jälkivuoto kesti minulla kummallakin kertaa 4 viikkoa, joten senkään puoleen ei huvittanut aiemmin. Jälkitarkastukseen asti suositellaan käsittääkseni kortsun käyttöä.

Oman tuntemuksen kautta lähdimme noin kolmisen viikkoa synnytyksestä kokeilemaan, mutta eipäs se onnistunutkaan. Noin kuukausi meni ennenkuin rentouduin ja tikit oli sulaneet.
Kai mä pelkäsin niitä tikkejä ja kävihän se kipeää aluksi.

ekan synnytyksen jälkeen ooteltiin jälkitarkastukseen asti
kakkosen jälkeen lääkäri kyseli tarkastuksessa joko ollaan aloteltu sextailu ei oltu tarkastus oli 5vkoo synnytyksen jälkeen kolmosen jälkeen aloitettiin n.2vkoo synnytyksen jälkeen kun himot nytvaan jylläs kummallakin.... :ashamed:
saas nähdä kuin tän neljännen kerran jälkeen käy :snotty:

hajuista en osaa sanoo mitään ( soita synnärille vaikka ja kysy tai neuvolaan) ja kumin käyttöö suositellaan juuri tulehdusriskin takia ja myös sen takia ettei jälkitarkastuksessa saa tietoo uudesta raskaudesta......
sextailun aloittamiseen juuri omien tuntemustenmukaan ....

Meillä on kulunut nyt hieman reilut 7vk synnytyksestä eikä olla vielä aloitettu seksielämää. En olisi edes uskaltanut. Minulla oli iso eppari ja lisäksi repeämä emättimen puolella. Viimeiset tikit lähtivät vasta viikko sitten. Eli vielä odotellaan...

Me taidettiin kokeilla ekan kerran n. 2 kk synnytyksestä, sattui niin paljon ettei onnistunut. Tuossa 3 kk jälkeen alkoi vähitellen onnistua. Nyt vauva jo 8 kk, vieläkin on välillä vähän kivuliasta, kun on limakalvot kuivat imetyksen takia... Vaikka liukastetta toki tarvittaessa käytetään.

6 tikkiä laitettiin synnytyksen jälkeen, meni n. 6 viikkoa että olivat sulaneet.
Niin ja jälkivuoto kesti muistaakseni myös sen 6 viikkoa.

meillä 5vk synnytyksestä,mulla oli ollu emppari ja II asteen repeämä,synnytyksessä käytettiin imukuppia. Peilillä sillon tällön kurkistelin ja huomasin n 4vk synnytyksestä et tikit oli sulanu ja sit vartuin vielä sen viikon, pelotti niin kamalasti. Mutta eihän siinä mitään kamalaa ollu paitsi oma jännitys,eli yhden kerran alussa nippas ja muuten kaikki niinkuin ennenkin. Ja todella synnytyksen jälkeen luulin ettei tuu hommista enää koskaan mitään ja jos niin joskus hamassa tulevaisuudessa,mutta mutta kyllä ne halut sitten löytyikin :)

Tuosta limakalvojen kuivuudesta. Ilmeisesti limakalvoille tekee hyvää jos nauttii omega 7-kapseleita. Mulla synnytyksestä kohta kolme kuukautta ja täysimetän, mutta ei tunnu paikat kuivilta. Liekö kiitos tuon omegan sitten? Eipä siitä haittaakaan ole. En muista nyt mistä ruoka-aineista tuota omegaa saa, helpoiten saannin varmistaa purkista...

Meillä tais olla 5 vkoa, kun eka kerran kokeiltiin. Kipeetä kävi, ja sitä kesti pari kk muistaakseni. Kerta kerralta helpotti. Odottaisin itse, että jälkivuoto on kokonaan loppunut. Mullakin tikkien sulaminen kesti ja kesti, ainakin sen 5 vkoa. Viimeiset pätkät poistin lopulta itse kun ne siellä vaan killotti |O

Voit harrastaa seksiä heti kun se sinusta itsestäsi hyvältä tuntuu. Itselläni meni 2vkoa ja eniten siinä jännitti ne pelottelut mitä oli kuullut, mutta fyysisesti ei tuntunut mitään sen kummempaa kuin ennenkään.

mulla jälkivuoto kesti 4 viikkoa ja sit viidennellä viikolla yritettiin ja aluks kyllä pelotti leikkaushaavan takia, mutta se oli kyllä yllättävän nautinnollinen sessio:)
mua kans vähän ihmetytti se kun sanottiin että limakalvot kuivuu, mulla ei sitä ongelmaa ole ilmennyt -päinvastoin!! mutta en ole syönyt omegaa, joten ehkä se on vaan luonto äiti joka antoi minulle lahjan (ennen lapsen syntymää kärsin välillä kuivuudesta useinkin)

Taisi olla n. 3vk synnytyksen jälkeen. Episiotomiassa tuli kuusi tikkiä jos oikein muistan, suli parissa viikossa. Kondomeilla ja liukastusvoiteen avulla muutamat kerrat. Kiristi parantuneesta haavasta hiukan, ja oli "sopeutumisvaikeuksia", mutta tuntui kerrassaan mahtavalta. Hitaasti, mutta varmasti. Jälkivuotoa vielä silloin oli, loppui neljän viikon tienoilla.

Yhteistyössä