Milloin voin ostaa uusia kaloja mun akvaariooni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Edellinen akvaario oli 160l ja lauantaina siirsin kalat uuteen 200litraseen akvaarioon. Sorat vaihdoin hiekkaan, osan vanhasta vedestä säästin uuteen altaasen, samoin vanhan "likaisen"suodattimen. Lisäks ostin uuden suodattimen ton vanhan lisäks.
Oon päivittäin mitannut vesiarvoja, kaikki arvot normaaleja tällä hetkellä ainakin.
Akvaariossa nyt 4 tiikeribarbia, 1 keltabarbi, 4 punapäätetraa ja 3kpl pohjamonneja.
Mitä kaloja tonne vois ostaa lisää ja kuinka paljon? Uskaltaisko jo ens lauantaina käydä "kalakaupassa"ellei noi vesiarvot lähde tosta nousuun?
Oli muuten aivan kamala homma ton hienon hiekan pesussa, mulla meni 6 tuntia 40litran pesemiseen...kyllä oli selkä kipee seuraavana päivänä.

[QUOTE="tiina";23362166]Edellinen akvaario oli 160l ja lauantaina siirsin kalat uuteen 200litraseen akvaarioon. Sorat vaihdoin hiekkaan, osan vanhasta vedestä säästin uuteen altaasen, samoin vanhan "likaisen"suodattimen. Lisäks ostin uuden suodattimen ton vanhan lisäks.
Oon päivittäin mitannut vesiarvoja, kaikki arvot normaaleja tällä hetkellä ainakin.
Akvaariossa nyt 4 tiikeribarbia, 1 keltabarbi, 4 punapäätetraa ja 3kpl pohjamonneja.
Mitä kaloja tonne vois ostaa lisää ja kuinka paljon? Uskaltaisko jo ens lauantaina käydä "kalakaupassa"ellei noi vesiarvot lähde tosta nousuun?
Oli muuten aivan kamala homma ton hienon hiekan pesussa, mulla meni 6 tuntia 40litran pesemiseen...kyllä oli selkä kipee seuraavana päivänä.[/QUOTE]

up

Kyllä sinne voi kaloja jo hakea.. käy kattelemas akvaarioliikkeestä millasia kaloja siellä nyt ensinnäkin on ja mieti millasia haluat.. suosittelisin yhtä isompaa pikkukalaparvea eikä noin että muutama fisu aina yhtä lajia..

Yhteistyössä