Milloin voin lopetaa imetyksen?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Lapseni on nyt 7kk ja olen alkanut miettimään imetyksen lopettamista. Milloin sen voisi lopettaa ja miten olisi helpoin lopettaa? Kertokaa vinkkejä te joilla on kokemusta...
 
"vieras"
imetä vaikka vuoden ikään asti ja sitten voikin suoraan siirtyä lehmänmaitoon :) ei tarvitse tutteleita ostaa. vähennät imetyskertoja pikku hiljaa, ja nokkamukista maitoa lisäksi.
 
r
kyllä meidän 8kk syö yöllä vaikka saisi miten paljon iltapalaa. ihan sama saako lautasellisen puuroa tai 2 lusikallista... 2h välein pitää saada tissiä...
mäkin haluaisin lopettaa jo.... ainakin yösyötöt =)
 
"tissipapu"
Vinkkejä löytyy!

http://maitolaituri.imetys.fi/viewforum.php?f=4&sid=32c8b55bb7946da94559da5b54f84f5c

En minäkään päiväimetystä lopettaisi, siinä on niin paljon etuja korvike-pulloruokintaan nähden.
 
yksi ihmettelijä
Mikä siinä muuttuisi jos antaisitte korviketta tissin sijaan?

Anteeksi, olen vasta mahakas keskustelija eikä kokemusta imetyksestä mutta kokemusta kyllä pullojen valmistamisesta yöllä.

Jotenkin voisin kuvitella itseni jaksavani paremmin työntää tissin suuhun vaan jos makuullaan onnistuis imetys. Tällöin ei tarvitsis poistua makkarista.

Voiko lapsi herätä maidontuoksuiseen äitiin? Auttaisiko omassa huoneessa nukkuminen?

Haluan kuulla myös vastauksia puolin ja toisin kun itselläkin tuo edessä:D
 
kyllä meidän 8kk syö yöllä vaikka saisi miten paljon iltapalaa. ihan sama saako lautasellisen puuroa tai 2 lusikallista... 2h välein pitää saada tissiä...
mäkin haluaisin lopettaa jo.... ainakin yösyötöt =)
Jos 8kk ikäinen syö 2h välein, on parempi kaikkien kannalta antaa jo lisäksi vastiketta. Imetä vaikka 3-4krt päivässä ja sitten vaan reippaasti pullosta loput, ainakin silloin ku ei olla kotona. Tai sitten et vaan anna rintaa niin usein. Rinta lapsi helposti vaan hörppii silloin kun tekee mieli ja niinhän se paras vauvalle olis, mutta en itse ainakaan jaksais enää ton ikäsen kanssa sellasta rumbaa, et koko ajan kävis rinnalla.
 
r
Jos 8kk ikäinen syö 2h välein, on parempi kaikkien kannalta antaa jo lisäksi vastiketta. Imetä vaikka 3-4krt päivässä ja sitten vaan reippaasti pullosta loput, ainakin silloin ku ei olla kotona. Tai sitten et vaan anna rintaa niin usein. Rinta lapsi helposti vaan hörppii silloin kun tekee mieli ja niinhän se paras vauvalle olis, mutta en itse ainakaan jaksais enää ton ikäsen kanssa sellasta rumbaa, et koko ajan kävis rinnalla.
ei kun tarkoitin että syö yöllä 2h välein tissiä... jos herää ei siihen auta muu kuin tissi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi ihmettelijä;21935738:
Mikä siinä muuttuisi jos antaisitte korviketta tissin sijaan?

Anteeksi, olen vasta mahakas keskustelija eikä kokemusta imetyksestä mutta kokemusta kyllä pullojen valmistamisesta yöllä.

Jotenkin voisin kuvitella itseni jaksavani paremmin työntää tissin suuhun vaan jos makuullaan onnistuis imetys. Tällöin ei tarvitsis poistua makkarista.

Voiko lapsi herätä maidontuoksuiseen äitiin? Auttaisiko omassa huoneessa nukkuminen?

Haluan kuulla myös vastauksia puolin ja toisin kun itselläkin tuo edessä:D
Niin. Minä ainakin oon niin höntti että tykkäsin kyllä yöimetyksistä. Lapsillani on 2 vuotta ikäeroa, ja usein nuo yölliset imetyshetket olivat niitä ainoita rauhallisia koko vuorokauden aikana, etenkin muutamien ensimmäisten kuukausien aikana, kun esikoisellakin oli vähän totuttelemista uuteen tilanteeseen. Helppoa se kyllä on, jos on ollakseen.
 

Yhteistyössä