milloin voi ottaa pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinnasängystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinnasängystä

Vieras
moi! koska lapsi pärjää 'isojen sängyssä'. onhan niissä jatkettavissa malleissakin jonkinlainen laita, mut aika onneton silti. meille tulossa toinen lapsi, ja ikäeroksi tulee 1,5 vuotta. mietinkin siis, että täytyykö hommata toinen pinnasänky, vai pärjääkö 1,5-vuotias jo isommassa sängyssä. tähän on vielä aikaa, mut kaikkea tulee mietittyä... miten muut ovat tehneet?

entäs onko kaksostenrattaat hyvä vaihtoehto? vauvalle kantokoppa ja sisar istuu vieressä? onnistuuko?

Itse siirsin ""kakkosen"" vuoden vanhana tavalliseen sänkyyn, kun ""kolmonen"" syntyi. Ikäero siis 1v10pv. Sängyssä oli vain pieni laita. Kertaakaan ei pudonnut. Osasi jo kiivetä itse sänkyyn ja sängystä pois.
Kaksostenrattaa varmasti ihan ok. Niistä minulla ei ole kokemusta. Oli sisaristuin rattaissa.
Onnellista odotusta:)

Meillä ikäeroksi tulee 1v6kk ja ajattelin kyllä siirtää pojan lastensänkyyn. Meillä osataan jo kiivetä sänkyyn ja tulla sieltä alas, mutta alkuun laitan varmasti patjan sängyn eteen lattialle jos sattuu yöllä tippumaan, pyörii meinaan kun väkkärä nukkuessaan.

Ja tuplarattaat olen ajatellut hankkia sillä ei tuo poika vielä sillain kävellä jaksa, ja jos kiire sattuu, eihän me mihkään ehdittäis hänen vaihdillaan =)

Meidän esikoinen oli 1v4kk kun siirtyi isojen sänkyyn. Rupesin toista odottamaan niin aateltiin pikkuhiljaa ruveta harjottelemaan nukkumista isojen sängyssä. Piti tehdä niin että nukutaan alkuun vain päikkärit siinä mutta muksu illalla itse kiipesi uuteen sänkyyn ja kävi nukkumaan! Kertaakaan ei pudonnut ja pinnikseen ei enää suostunut menemään! Toisen kanssa kokeiltiin isojen sänkyä 1,5v:na mutta ei mihikää. Puol vuotta yritettiin ja sitten 2v päivänä itse kiipesi pinniksestä pois ja juos uuteen sänkyyn ja sinne jäi!
Meillä oli tuplarattaat kun ikäeroa tuli 2v. Paljon piti pitkiä matkoja jalan kulkea niin ei oikeen matkan teosta tullut mitään kun esikoinen ei jaksanu kävellä. Vuoden verran käytettiin. Kiitollinen olin niistä kärryistä!

Yhteistyössä