Milloin veisitte lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa päähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa päähän

Vieras
Sunnuntai yönä meidän 6v:lle nousi 39 asteen kuume (yleensä ei edes ole yli 38 ) ja yskä on kumea. burana+panadol yhdistelmällä saadaan lämpö 37,5, mutta heti kun lääkkeen vaikutus alkaa hiipumaan, niin kuume taas 39.
Tänään oli aamulämpökin 39....
Me muut ollaan selvitty tästä taudista vaan lämpöilyllä tai jopa alilämmöllä ja yskällä/nuhalla.

En antaisi buranaa lapselle ollenkaan. Menkää lääkärille ja hakekaan Pronaxenin resepti. Pronaxenin ja Panadolin yhdistelmä parempi vaihtoehto. Samalla voisitte puhua siitä yskästä...saisitte varmaan siihenkin lääkkeen.

[QUOTE="Cecilia";25124869]En antaisi buranaa lapselle ollenkaan. Menkää lääkärille ja hakekaan Pronaxenin resepti. Pronaxenin ja Panadolin yhdistelmä parempi vaihtoehto. Samalla voisitte puhua siitä yskästä...saisitte varmaan siihenkin lääkkeen.[/QUOTE]

Meillä on pronaxenia. Se ei auttanut päänsärkyyn :/ Yskään meillä on jo astmalääkkeet.
Yleiskunto on muuten ihan ok, mutta syödä ei tahdo. Juo toki ihan suht hyvin.ap

[QUOTE="Cecilia";25124869]En antaisi buranaa lapselle ollenkaan. Menkää lääkärille ja hakekaan Pronaxenin resepti. Pronaxenin ja Panadolin yhdistelmä parempi vaihtoehto. Samalla voisitte puhua siitä yskästä...saisitte varmaan siihenkin lääkkeen.[/QUOTE]

Meillä on pronaxenia. Se ei auttanut päänsärkyyn :/ Yskään meillä on jo astmalääkkeet.
Yleiskunto on muuten ihan ok, mutta syödä ei tahdo ja makailee vaan sohvalla. Juo toki ihan suht hyvin.

Ei vielä kiirettä jos yleiskunto hyvä ja juo riittävästi.

Ja cecilia miksi ei buranaa? Meidän tytöille ei burana sovi ja saavat siksi pronaxenia mutta usein aina suosittelevat ensin buranaa kun se on nopeampu vaikutteista ja saa ottaa mobta kertaa vuorokaudessa.

Taas sanon samaa, että muistakaa nyt että sitä kuumetta ei kannata kauheasti alennella ellei tosiaan jatku pitkään, tai nouse yli 40 asteen. Lapsella tuo 39 astetta on tavallinen kuume, ja kuume estää bakteereja ja viruksia lisääntymästä, jolloin elimistön oma puolustusmekanismi pystyy ja ehtii tuhoamaan taudin aiheuttajaa paremmin. Kuumetta alentavilla lääkkeillä saatetaan siis vaan pitkitetään sairautta.

Tietysti jos lapsella on kova päänsärky tai muita kipuja, niin niitä kannattaa lieventää lääkkeillä, mutta ainoastaan kuumeen alentamiseksi ei kannata syöttää lääkkeitä.

Ja kuten Anatolia sanoi, itse veisin lääkäriin to-pe myös ellei kuume siihen mennessä ole laskenut.

Meillä just lääkäri viimeks sanoi lastenklinikalla että lapset voi kuumeilla viikon tai ylikin helposti eikä kannata turhaan tuoda näytille jos muuten vointi ok.

Meillä oli tisin tilanne eri kun henki ei kulkenut.

Mua ihmetyttää vaan se, kun yleensä tolla meidän 2,5v:llä saattaa olla 40 kuumetta ja nyt oli vaan 37,5 ja taas tällä isommalla ei ole oikeastaan ikinä noussut yli 38,5, harvoin on edes noin paljon. Ja nyt on aamullakin 39.

Taas sanon samaa, että muistakaa nyt että sitä kuumetta ei kannata kauheasti alennella ellei tosiaan jatku pitkään, tai nouse yli 40 asteen. Lapsella tuo 39 astetta on tavallinen kuume, ja kuume estää bakteereja ja viruksia lisääntymästä, jolloin elimistön oma puolustusmekanismi pystyy ja ehtii tuhoamaan taudin aiheuttajaa paremmin. Kuumetta alentavilla lääkkeillä saatetaan siis vaan pitkitetään sairautta.

Tietysti jos lapsella on kova päänsärky tai muita kipuja, niin niitä kannattaa lieventää lääkkeillä, mutta ainoastaan kuumeen alentamiseksi ei kannata syöttää lääkkeitä.

Ja kuten Anatolia sanoi, itse veisin lääkäriin to-pe myös ellei kuume siihen mennessä ole laskenut.

No meillä pojalla on KOVA päänsärky... Ja meille taas on sanottu, että yli 38 asteen menevä kuume pitää laskea lääkkeillä.

Kova päänsärky muuttaa mun mielestä tilannetta sen verran, että itse veisin lapsen jo tänään lääkärille.

Pelkkä korkea kuume ja yskä (ilman hengitysvaikeuksia) ei riittäisi mulle vielä syyksi, mutta kun siihen lisää kovan päänsäryn niin me mentäisiin kyllä jo.

Niin ja kuumetta alennan lääkkeillä heti kun sitä tulee, syystä että lapsen olo on tukala, ja meillä molemmat on kuumekouristajia.

Korkea kuume useamman päivän aikana viittaa kyllä jo tulehdukseen. Noilla oireilla veisin jo lääkäriin. Samalla tavalla lääkitsen lasta kuin itseäni= koitan miettiä voinnin omalle kohdalleni, ottaisinko itse särkylääkettä jos olisin samalla tavalla kipeä kuin lapseni.
Meillä myös kuumekouristelija taloudessa joten lääkitys on aloitettava aikaisin.

Heti kun lapsi sairastuu vien lääkäriin. Jos ei voi viedä tarhaan tarkoittaa se sitä että jomman kumman pitää jäädä kotiin lapsen kanssa ja joka poissaolopäivästä pitää olla lääkärintodistus jos haluaa palkkaa siitä päivästä.

Tämä on vanhentunutta tietoa. Niin lapsen kuin aikuisenkin kuumetta tulee laskea, jotta yleistila pysyisi hyvänä, kun lapsi/aikuinen pystyy syömään/juomaan paremmin. Kuumeisena lisäksi hikoilun kautta poistuu paljon nestettä eimistöstä. Vaarana siis myös nestehukka ->yleistilan lasku -> vakaviakin seurauksia.

Terveisin sairaanhoitaja

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä