Milloin veisit oman 4-vuotiaasi päivystykseen , jos..

Kiva kuulla että toipumaan päin! Spiiralla hegitetyt avaavat auttavat onneksi nopeasti, tosin apu voi olla vain väliaikaista.

Laryngiitti aika yleistä tähän aikaan vuodesta, kurjaa.

Mulla oli joskus skidinä juuri tuommoinen angiina. Eli kurkku pirun kipee, korkea kuume ja oksensin myös. Päivystykseen mentiin ja niin selkeät angiinapeitteet kurkussa, että alotettiin antibiootit ennen testien valmistumista. Silloin ei mitään pika-nielunviljelyitä ollut. Angiina oli monesti sen jälkeenkin, mutta ei koskaan enää peitteitä tai oksentelua niinkuin silloin...

Poika voi hyvin. Itselläni on nielutulehdus.. Olen yrittänyt helpottaa oloani duactilla, buranalla, panadolilla, ventolinellä, nasoliinillä ja tänä yönä kävin uudemman kerran päivystyksessä kun en saa nukutuks kivulta.. Sain panacodia 2tabl. tälle yölle ja kaks seuraavalle. Ekan panacod tabletib vaste oli hyvä, mut meni ohi kahdessa tunnissa. Toisesta ei mitään apua. Siis edelleen aivan mieletön kipu. Vain oleminen, nieleminen ja hengittäminen yhtä tuskaa!! Aamulla menen lämpimään suihkuun enkä tule pois sieltä enää ikuna!!

Ap:n kysymys ehtikin mennä jo ohi ennenkuin huomasin =) Mulla ei ole ollut kuumemittaria viimeiseen 18 vuoteen, joten en ole koskaan tiennyt, mitö tarkalleen ottaen kuumemittari näyttäisi. Silloin kauan sitten, kun sairaanhoitajaksi opiskelin, meitä keltanokkaisia hento valkoisia opetettiin tarkkailemaan potilaan yleistilaa. Sitä samaa kaheksankytluvun tapaa olen noudattanut nämä vuosikymmenet. Jos tenava kiipeää puuhun, puree siskoaan, leikkelee saksilla iskän untvatakin kappaleiksi, niin ei ole mitään haittaa, vaikka tenavalla kuume olisikin 39,9. Mutta jos tenava ei syö, ei juo, makaa hiljaa hiljaa valittaen paikallaan eikä nukkuu paljon tai on vaikeasti herätettävissä, iho painuu kosketuksesta kuopalle jne, sillon meillä on lähdetty, vaikkei kuumetta olisikaan.

Paranemisia ap:n pienelle :hug:

Yhteistyössä