Milloin vauvalle voi tulla luomia?

• Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti
"Juudit"
Huomasin tänään 7kk vauvalla päässä mustan pisteen jota ensin yritellä likana rapsutella pois...

Eipä tuo lähtenyt eikä tunnu esim.ruvelta vaan ihan pehmeä, osana ihoa.

Voiko näin pienelle tulla jo luomia? Kannattaako varuiksi soitella neuvolaan?

Mulla on itsellä ollut pienenä mansikkaluomi joka paisui valtavaksi joten oon vähän huolehtivainen näissä jutuissa... :/

Meillä on lapsille tullut n.2vk ikäisenä eka pilkku, siis tavallinen luomi. ne ei ole vaarallisia eli ei kannata soitella neuvolaan. Mansikka luomi on ihan eriasia ja sekään ei ole vaarallinen.

Deleted member 70007
Meillä oli esikoisella luomia ihan tosi pienenä. Nyt olen huomannut käsivarressa tosi paljon, varmaan toista kymmentä, sellaisia pieniä ja yksi isompi (hänen puolikkaan pikkurillin kynnen kokonen) siis eivät ole koholla. Varastan ketjun ja kysyn et tarviiko lääkärissä käydä vai nauravatko vaan ulos : /

äitiminä
Meillä esikoiselle (tyttö) tuli mielestäni ensimmäinen luomi vasta joskus 3½-4vuotiaana. Nyt on 5½v eikä kovinkaan montaa ole....oisko 4 pienen pientä. Kuopuksella (poika) oli heti syntyessään pinkkinen mansikkaluomi pakarassa. Pieni ja onneksi ei ole kasvanut mitenkään. Hänellä on muutenkin luomia jokunen pikkuruinen ja ikää on 1v9kk.

"..."
Meillä kummallakin vanhemmalla on hurjasti luomia, mutta jännä, että meidän 4 -vuotiaalle ei ole vielä yhtään. Joskus mietinkin että koskakohan niitä alkaa normaalisti tulla. Mielenkiintoista nähdä koska ja minne ekat tulevat.

Yhteistyössä