milloin vauva ekan kerran hoitoon/yökylään?

• Viestiketjun aloittaja Zzz
  • Ensimmäinen viesti
En muista kvinkaan tarkalleen, mutta oiskohan tuo lapsi noin 2kk ikäinen ollut kun meni mummolaan hoitoon muutamaksi tunniksi?

Yökylässä ei ole koskaan ollut, ikää nyt 1v1kk.

Esikko puolestaan oli yökylässä paljon nuorempana, mutta siitä on niin pitkä aika etten tosiaan muista kyllä yhtään että apljonko hällä oli tuolloin ikää.
Oman sairaalareissuni vuoksi hän oli kotona, vieraan hoidettavana noin 2kk iässä useamman vuorokauden putkeen.

vieras
esikoinen oli yökylässä 1kk iässä koska oltiin miehen kanssa aivan järkyssä vatsataudissa, mentiin pitkin lattioita.

Kuopus oli yökylässä siskon kanssa 4kk iässä.

muutaman hetken
Vauva oli reilun kuukauden iässä ekan kerran hoidossa muutaman tunnin useaan otteeseen , koska jouduin ramppaamaan hammaslääkärissä monta kertaa. Muutoinkin päivällä hän oli silloin tällöin hoidossa, ehkä pari kertaa kuukaudessa.

Ekan kerran äidistään erossa yön 1 v 1 kk eli isän kanssa kotona ja varsinaisesti yökylässä taisi olla 1 v 10 kk.
Lapsi jo reilut 3 vuotta ja on ollut vain muutaman kerran yhden yön yökylässä. Saa mennä halutessaan yökylään, mutta ei ole vielä ainkaan esittänyt moista toivetta. Ja kun pakollisia menoja ei ole ollut, niin eipä ole tullut viedyksi. Kokeilut osoittaa kuitenkin, että yökyläily toimii tarvittaessa.

.
meillä tais olla ekan kerran ylipäätään hoidossa puolivuotiaana ja yökylässä oli nyt yhden yön mummulla just kun oli kaks täyttäny, ja hyvin meni vaikka ei aikasemmin ole ollut.

Esikoinen oli hieman reilu 2kk kun oli isän tädillä yöhoidossa, kun me oltiin yhden yön häämatkalla. Kuopus ei oo ollut yökylässä vielä ilman meitä vanhempia mutta kotona oli viime viikonloppuna mun kaveri hoitamassa pari tuntia kun oltiin miehen kanssa harrastusmenoissa (yhteisen harrastuksen puitteissa siis)

.
yöksi viennillä ei ainakaan meillä ollut muuta syytä kun kokeilla miten onnistuu jos tän kakkosen syntymän aikoihin sais sitten esikoisen mummulle hoitoon ja vaikka olemaan sen yönkin, jos tarvetta on (niin ja siis meen oli 2 vuotias). mä en kyllä vauvaa veis hoitoon ihan minkään pikkujutun takia siis just yökylään sairaudet + muut on sit asia erikseen... niin ja kukin tavallaan. esim mun siskon vauva oli ekan kerran yökylässä 4kk ikäisenä syystä että vanhemmat oli yökonsertissa, no mulle tästä ei mitään ongelmaa koitunut, vaikka ite en veis...

ss
mulle olis ainaki ihan ok vaikka vähän nuoremman veiski yöhoitoon, onhan se kiva että vanhemmat voivat viettää laatuaikaa yhdessä ja nukkua kunnolla ja puuhata hetken omia juttuja, jaksaa taas ja on virkeämpi sekä vauvallakin on mukavaa kun on pirtsat vanhemmat

jep
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
mulle olis ainaki ihan ok vaikka vähän nuoremman veiski yöhoitoon, onhan se kiva että vanhemmat voivat viettää laatuaikaa yhdessä ja nukkua kunnolla ja puuhata hetken omia juttuja, jaksaa taas ja on virkeämpi sekä vauvallakin on mukavaa kun on pirtsat vanhemmat
peesi

dee
esikoinen oli pari kk kun oli 1-2h lauantaisin papan kans kävelyllä. 6kk meni ekaa kertaa yökylään. Pikkuveli oli isoveljen kans hoidossa 1-2h pätkiä 3kk eteenpäin kunnes 7kk iässä oli papalla 8h/pv kuukauden verran kun olin töissä.Yökylässä pikkuveli oli ekaa kertaa reilu 1v.

Yhteistyössä