Milloin vauva alkoi oleen enemmän MAHALLAAN (taidon jo opittuaan)...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhuu

Vieras
Meidän tyttö täyttää huomenna 4 kk ja oppi tuossa viikko sitten kääntymään itse mahalleen. Osaa sen taidon siis, mutta on hyvin laiska toteuttamaan sitä. Mieluummin on selällään ja katselee juuri löydettyjä varpaita tai seurustelee. Menee mahalleen, kun vähän tuuppii, muttei viihdy siellä hirveen pitkään.

Miten teillä? Kuinka kauan meni tämän taidon oppimisen jälkeen, että mahallaan oltiin ns. jatkuvasti? Kun eikös vauvat jossain vaiheessa ole vaan mahallaan, eikä enää selällään olo taas kiinnosta? Pitäskö nyt vaan tuuppia tyttöä kovasti mahalleen ja pitää mahallaan mahdollisimman pian vai antaa itse keksiä asia aina uudestaan?

Esikoinen kyseessä joten en ihan tiedä miten nää hommat menee. :)

Juu,ei mitään hätää teillä, meillä tyttö 8kk eikä yhtään viihdy masullaan,tuskin tulee koskaan viihtymäänkään... Sujuvasti kyllä kääntyy esim.lelua tavoitellessaan,mutta samantien takas selälleen... Jotkut vaan ei tykkää masullaan olla :)
ps.minä ja sisaruksenikin ollaan oltu kuulemma samanlaisia,ettei masulla oo viihdytty,kuitenkin kaikki taidot aikanaan opittu. Jokainen tavallaan ja ajallaan ;)

Minun tytär pakitteli mahallaan toiseen huoneeseen jo 3kk iässä. Siis kun nosti päätään ylös suorille käsille niin samalla pakitti. Kai me sitä mahallaan pidettiin lattialla jo vähän kuukauden iän jälkeen, jos en nyt ihan väärin muista. Ei se tainnu oikeen ikinä selällään ees pötkötellä. 5kk iässä oppi ryömimään eteenpäin.

Niin mä vähän ajattelinkin, että taito voi olla "piilenävä" ja sitten joku päivä vauva kiinnostuu toden teolla tästä uudesta, jo opitusta taidosta.

Kiitti vastaajille!