Milloin vaihto mammavaatteisiin? Mitä niitä ennen?

Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana, 13. viikko menossa. Hiukan ongelmaa vaatteiden kanssa... housut kiristävät alavatsan kohdalta, varsinkin jos joudun paljon kumartelemaan tai istumaan paikallaan pari tuntia. Housut kuitenkin vielä muuten suht löysät vyötäröltä, ja vyötärö olisi vielä liian pieni mammahousuillekin... eikä huomiotakaan vielä haluaisi herättää, ennen kuin varmistuu testien ja muiden tulokset. Collegeissa sama juttu, se kuminauha kun ottaa juuri siihen alavatsan kohdalle...

Mitenkäs itse olette ratkaisseet tämän toisen kolmanneksen alun pukeutumisongelmat, jos niitä ollut? Onko sellaisia mammavaatteita, jotka kävisivät jo nyt eivätkä olisi kovin huomiota herättäviä? Plussaa tietysti olisi, jos raskauden jälkeenkin voisi käyttää...
 
"Vieras"
Hame tai mekko on tietysti tähän vuodenaikaan paras vaihtoehto, sittennkun ilmat viilenevät niin mahdut varmaan jo äitiysfarkkuihin. Tai sitten tunika ja legginsit. Monissa äitiysfarkuissa on vyötäröllä reikäkuminauhakiristys kun sitä osaa etsiä, sillä tavalla housuille saa lisäämkäyttöaikaa..
 
"alma"
Mä vihaan legginssejä, mutta raskausaikana olen niitä käyttänyt. Samoin jotain korkeavyötäröisiä tavallisia housuja. Mua jotenkin inhottaa, jos vyötärö jää sinne mahan alle. Yläosia ja mekkoja löytyykin sitten helposti, en ole tainnut ostaa yhtään paitaa/mekkoa miltään äitiysvaateosastolta.
 
Itselläni oli yhdet tosi matalavyötäröiset housut, joita pystyi käyttämään. Ja hameita. Tein myös niin, että jätin farkun napin auki ja pidin siinä päällä vyötä (ja myös sellaista paitaa, joka meni siihen yli). Mutta aika pian kannattaa ostaa äitiysvaatteet, niitä kun tarvitsee kuitenkin.

Eivät minusta äitiysvaatteet ole tuossa vaiheessa mitenkään huomiota herättävät. Tavallisia paitoja pystyy käyttämään kauemmin, ja eihän niistä äitiysfarkuistakaan näe sitä kangaskaistaletta, kun se on paidan alla. Mutta on myös toki matalavyötäröisiä, joissa ei sitä trikootuubia ole.
 
kfk
Mä käytin äitiysfarkkuja jostain rv 14->, mutta en kiskonut sitä resoria ylös asti vaan taitoin sen kaksinkerroin. Ei se näyttänyt mitenkään kummalta jos ei ihan nahannuolijapaitaa pukenut. Muutamat äitiysfarkut omistin, trikoohousuiksi ostin sellaisia ei-mamma-mallisia jotka on tarkoitettu taitettavan lantiolle ja omissa paidoissa menin synnärille asti.
 
[QUOTE="Vieras";26711664]Äitiysfarkkujahan on myös sellaisia, missä ei oo sitä kangaskaistaletta mahan yli, pelkästään kuminauhaliristyksellä oleva matala vyötärö.[/QUOTE]

Ahaa, mistäs tuollaisia löytäisi? Itse kun olen nettikauppoja selannut ei ole osunut silmiin... Merkkiä tai kauppaa tiedossa?
 
Mä laitoin omiin farkkuihini "lisäkuminauhan" siihen sepaluksen nappiin. Siis kun satuin löytämään sellasta kaupasta ostettua kuminauhaa missä on napin reijät valmiina niin sen kun laitto ja sitten vaan pitkä paita päälle niin hyvä oli sinne asti että mammafarkkuja alkoi käyttämään, vaikka sepalus auki olis kulkenu :). Hiuslenksu ajoi joskus saman asian jos housut alko äkillisesti kiristää.
 
Tuli mieleen, että voisikohan farkkuja itse myös jotenkin tuunata? Eli olisikohan mahdollista siihen vyötärökaistaleeseen ommella kiilamaisia kuminauhakohtia muutamia? Arveluttaa vaan, että eikö tulisi liian paksuja koneelle ommella. Min en oo mikään kokenut ompelija, mitä te käsityötaitoisemmat moisesta arvelette?
 
ompelin
Mulla farkkujen lahkeet pitää olla kilometrin pituiset, joten kaikki äitiysfarkut olivat liian lyhyitä. Silppusin ohuehkoista farkuistani vyötärökaitaleen pois ja leikkasin mahan alle lisätilaa. Sit vaan resorituubi reunaan kiinni ja hyvät tuli.
 
Olen huomannut että tämä matalavyötäröiset farkut yhdistettynä johonkin keveään, pitkään paitaan on paras vaihtoehto, jos haluaa farkkuja pitää. Ite oon collareita pitänyt oikeastaan koko raskauden ajan, mutta totesin vain että normivyötäröllä ei enää niitä kannata ostaa. Myös kokoa isommat housut (tai hieman reippaammalla vyötäröllä/lantiolla) on hyvät, ei tule tukala olo vaikka istuisikin tai kyykistelisi koko päivän.

Myös erilaiset collegehupparit on olleet in meikäläisellä, eivät anna paljoa arvailun varaa ja mukavia päälläkin :) Ja kaupoista löytää vaikka mitä kivoja huppareita, jotka ei näytä nuutuneilta tai muuten väsähtäneiltä. Urheilupuolella varsinkin on hirmu kivoja vaihtoehtoja esim Puman huppareissa!
 

Yhteistyössä