Milloin uudestaan raskaaksi sektion jälkeen?

Mulle sanottiin eka sektion jälkeen, että vuosi kannattaa antaa arpien parantua ennen uutta raskautta. Tämän toisen sektion jälkeen en vielä ole saanut ohjetta, koska jälkitarkastus on vasta ensi viikolla.
 
osastonylilääkäri Erja Halmesmäki hus:n naistenklinikalta neuvoo näin:

Eri tutkimuksissa suositellaan, että kohdun olisi hyvä saada parantua 1,5-2v raskauksien välillä, koska istukan toiminta voi heikentyä sektioarvesta johtuen. Toinen lapsi saattaa jäädä aiempaa pienemmäksi, jos raskaus alkaa pian sektion jälkeen.

Lähteenä uusin vauvalehti...
 
ystävälläni toinen raskaus alkoi 1 v päästä sektiosta.raskaus meinasi päättyä keskenmenoon koska sektioarven kohtaan kohtuun kehittyi hematooma ja se olis pahimmassa tapauksessa irrottanut istukan.mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

sukulaiselle on sanottu toisen sektion jälkeen että kohtu oli niin hapero että kolmas raskaus vaatii todella kovan seurannan ja nyt ei saa tulla pitkään aikaan raskaaksi.
eli varmaankin raskauksien väli on yksilöllinen ja se kannattaa kysyä lääkäriltä.
 
Joo se taitaa kyllä olla vähän yksilöllistäkin, mutta mulle sanottiin silloin sektion jälkeen että puolesta vuodesta kahteen vuoteen pitäs olla raskautumatta.
No mä tulin raskaaks 1v5kk sektion jälkeen ja kaikki on nyt ainakin tähän asti sujunut ongelmitta..
 

Yhteistyössä