Milloin uudestaan raskaaksi sektion jälkeen?

Tuoreimmassa vauva-lehdessä luki näin:

"Eri tutkimuksissa suositellaan, että kohdun olisi hyvä saada parantua 1,5-2 vuotta raskauksien välillä, koska istukan toiminta voi heikentyä sektioarvesta johtuen. Toinen lapsi saattaa jäädä aiempaa pienemmäksi, etenkin jos raskaus alkaa pian sektion jälkeen".

Omia kokemuksia ei aiheesta ole, mutta toivottavasti tästä oli apua =)
 
Minulle ei mitään sanottu enkä kysellyt, jostakin luin suosituksen, että noin vuosi olisi hyvä odottaa. Raskauduin noin 11 kk sektion jälkeen, mutta se meni kesken. Nelisen kuukautta myöhemmin tärppäsi taasen.
 
Moi

Minut toivottivat tervetulleeksi aikoinaan synnyttämään vuoden päästä uudelleen.. Pojat syntyneet 8/04 ja 10/05 ja nyt la 2.10/07. Eikä ainakaan mulla ole mitään ongelmia ole ollut. Mutta jokainen meistä on yksilö.
 
Moikka!
Esikon sektion jälkeen tulin raskaaksi kun hän oli 5kk. Neuvolassa asiaa kysyessäni, sanoivat siitä tuskin tulevan ongelmia vaikka onkin edellisestä kulunut vähän aikaa. Eikä siitä tullutkaan, toinen odotus meni ihan hyvin, sekin synnytys oli sektio.
 
Minä olen myös pohdiskellut tätä asiaa. Olisi niin mukava antaa toisen tulla, kun olisi tullakseen, mutta en ole varma, uskaltaako noiden suositusten vuoksi. Meillä poika on nyt 1,5kk ja ehkäisyasia alkaisi olla ajankohtainen. Ei tahdottaisi isoa ikäeroa lapsille, mutta mutta..
 

Yhteistyössä