Milloin uudelleen synnyttäjä sairaalaan?

Minä luulin aina tietäväni että koska pitää lähteä sairaalaan, mutta ei se olekaan niin helppoa. Eilen tuli limatulppa, josta loput tänä aamuna. Verensekaista limaista vuotoa. Supistukset alkoi heti säännöllisinä 5-8min välein eilen illalla 23.00 5.00 ne harveni ja loppui, 10.00 alkoi uudelleen. Siitä asti eli nyt 4h tullut säännöllisinä 4-5min välein ja on sen verran kipeet ettei paikallaan ole hyvä olla, jos missään muuallakaan...Mutta ne välit on ihan hyvä olla, ja kestoltaan ne on vaivaiset 30s kun alkaa jo helpottaa....
Milloin siis pitäisi lähteä sairaalaan? Entä jos tilanne ei iltaa kohden muutu vaan pysyy samana?
 
mä en muista ekan kestoa mutta se alkoi samalla tavalla säännöllisillä mutta ei ehkä näin kipeillä supistuksilla, olin 6h kotona ekasta supistuksesta, ja sairaalassa varmaan toiset 6h..siitä on 8 vuotta aikaa..lisäksi ongelmia arvioinnissa aiheuttaa se että nyt on selässä tuntuvia supistuksia silloin ei ollut, nekin oli erilaisia..
 
6 ja 3h
No kyllähän mä jo tuossa vaiheessa olisin uudellen synnyttäjänä kovastikin menossa.
Ei sun tarvii alkaa odotteleen suppareita jotka tuntuu samalta ku edellisellä kertaa,se et ne tuntuu selässä on jo aika varma merkki synnytyksen alkamisesta tuossa vaiheessa.
 
hetkinen, lasketaanko synnytyksen kesto säännöllisten supistusten alusta, vaikka ne ei olisi olleet kipeitä? eli näytille kannattaisi mennä vaikka tossa seiskan aikaan viimeistään, jolloin synnytys olisi kestänyt 9h...Viime yönä soitin sinne kun pelästyin veristä vuotoa ja vauvan liikkeitä ei tuntunut, niin oli tosi tympeätä palvelua, ei kuulemma tarvi tulla näytille vaikka en tuntenut liikkeitä. Meni vähän maku koko hommasta..
 
"sama"
Niin ja meillä viel sanotaan,et uudelleen synnyttäjä voi alkaa hiilaan itseensä laitokselle siinä vaihees ku suppareiden väli 10min..
5min kohdalla alkaa usein oleen jo aika kiirus.
 
"juu"
Kyllä minä näytillä ainakin kävisin. Mulla oli kuopuksesta supistusten väli 4 min sairaalaan mentäessä, paikat oli mennessä 7cm auki ja ehdittiin olla sairaalassa reilu tunti ennenkuin vauva oli sylissä. :) Ja tuntuihan ne joo, mutta siedettäviä olivat silti, en itse aavistanutkaan että synnytys oli jo noin pitkällä.

Mulla supistukset alkoivat kuopuksesta melko säännöllisinä klo 05 aamulla, loppuivat täysin klo10 ja alkoivat uudelleen säännöllisinä vähän ennen puoltapäivää. Laskivat synnytyksen keston tuosta puolesta päivästä.
 
nh
mä ravasin muutamaan kertaan näytillä koska oli tosi kipeitä ja säännöllisiä suppareita mut mitään et sit kumminkaan tapahtunut ja sit kun se h-hetki tuli ni supparit oli niin kipeitä että välillä huusin täällä kotona yksikseni ja niillä välillä ei tuntunu mitään (tuli noin 7min välein) taksissa alko suppailee 5min välein ja kun pääsin synnärin ovesta sisään ni olinki jo 6cm auki ja sen jälkeen ei sängystä noustukkaan ennen ku vaavi oli pihalla.. mulla molemmat synnytykset 4h kestoltaan
 
"asdf"
Riippuu varmaan kuinka kaukana on sairaala jne.

Mullekin tulee lähtö viimeistään huomenaamulla vesien vuoksi. Tarkistin just jostain paperista että uudellensynnyttäjällä joku sääntö on että 30 sekunnin mittaiset kipeät säännölliset supparit niin saa lähteä.
 
juusst
Mulla 3. lapsesta supistukset alkoi tuntua vasta kun olin 9 cm auki. Luulöin ( oikeasti) että on virtsatietulehdus ja menin polille sitä tarkistuttamaan ja olnkin jo 7 cm auki silloin. Eli minä menisin jo.
 
onpas tää vaikeeta. mies on töissä, se ajaa tänne 20min ja meiltä 5 min matka sairaalaan. taidan mennä sinne suihkuun lievittämään näitä, jos voimistuisi, ja odotella vielä hetken, kun mies tulee töistä niin sit mennään näytille, jos ei sitä ennen tuu muutoksia.
niin, viikkoja mulla on se 40+3 tänään. harkkasuppareita tullut viikoista 30 alkaen, joka päivä 20kpl, viikolla 36 viimeinen ultra jossa kohdunsuu kiinni, ja vähän pehmenemässä.
pahin painajainen olisi mennä sairaalaan niin että olisin 1cm auki :(
mä tähtään sinne 3-4cm, ettei tarvi käytävällä kärvistellä..
 
[QUOTE="harmaa";22599410]Ehket sä vielä tosiana ole tarpeeksi kipee,ku palstalla pystyt olemaan.
Kylläs en sitten huomaa kun synnytys on käynnissä,jos yhtään itseään tuntee.[/QUOTE]

Kaikki ei tule niin kovin kipeiksi avausvaiheessa. Me käytiin matkalla sairaalaan vielä autovaraosaliikkeessä ja mies mäkissä syömässä... :whistle:
 
juusstt
[QUOTE="harmaa";22599410]Ehket sä vielä tosiana ole tarpeeksi kipee,ku palstalla pystyt olemaan.
Kylläs en sitten huomaa kun synnytys on käynnissä,jos yhtään itseään tuntee.[/QUOTE]

Niin yleensä. Mutta kuten sanoin, mä tunsin ekan supparin kun olin jo 9 cm auki ja ihan muusta syystä menin polille. Muuten olisi poika syntynyt kotiin. Muissa synnytyksissä kyllä tunsin suppareita ihan koko rahalla.
 
[QUOTE="harmaa";22599410]Ehket sä vielä tosiana ole tarpeeksi kipee,ku palstalla pystyt olemaan.
Kylläs en sitten huomaa kun synnytys on käynnissä,jos yhtään itseään tuntee.[/QUOTE]

Just, taas näitä tietäviä. Kyllä minäkin kuulin just tuota ett kyllä sen sit tietää kun synnytys käynnistynyt. Mut minä menin sairaalaan toisesta kun ei ollut toiminut maha moneen päivään ja luulin siis et on siksi kipeä maha, ja soitin synnärille et mitäs apua ne mulle sieltä antais ku on niin kipee maha.. Kun kotonahan ei saa tuossa vaiheessa mitään suolihuuhteluita tehä.. Mulla tosin oli tilanne jo rv 35 et oli 4cm auki. Synnäriltä siis kehoittivat tulemaan näytille ja sithän se oli menoa, ei mulla oikeastaan ollut synnärilläkään ollessa kivuliaita ne supistuksen vaikka olin jo 8cm auki. Mut siis se on niin yksilöllistä..
 
mensi nyt vain
Niin yleensä. Mutta kuten sanoin, mä tunsin ekan supparin kun olin jo 9 cm auki ja ihan muusta syystä menin polille. Muuten olisi poika syntynyt kotiin. Muissa synnytyksissä kyllä tunsin suppareita ihan koko rahalla.
Olikin olevinaan vähän sellaista käänteistä,ku ei näytä mamma ymmärtävän,et ei niiden tarvii tuntuu siltä et tekee mieli purra alapää irti (oma tai miehen );)
 
"harmaa"
Just, taas näitä tietäviä. Kyllä minäkin kuulin just tuota ett kyllä sen sit tietää kun synnytys käynnistynyt. Mut minä menin sairaalaan toisesta kun ei ollut toiminut maha moneen päivään ja luulin siis et on siksi kipeä maha, ja soitin synnärille et mitäs apua ne mulle sieltä antais ku on niin kipee maha.. Kun kotonahan ei saa tuossa vaiheessa mitään suolihuuhteluita tehä.. Mulla tosin oli tilanne jo rv 35 et oli 4cm auki. Synnäriltä siis kehoittivat tulemaan näytille ja sithän se oli menoa, ei mulla oikeastaan ollut synnärilläkään ollessa kivuliaita ne supistuksen vaikka olin jo 8cm auki. Mut siis se on niin yksilöllistä..
Sinne kolahti,josko ap:lle kin kohta kolahtais..
 

Yhteistyössä