Milloin tuulettumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leena

Vieras
Moi! Milloin lähditte ekaa kertaa tuulettumaan? Eli minkä ikäinen pienokainen oli? Kuka hoiti ja miten meni? Saiko korviketta vai lypsettyä äidinmaitoa? Tällasia mietin...

Kaverit on lähteneet tuulettumaan tosi vaihdellen, toiset kun vauva 1+ kk, useimmiten isän hoidossa lypsetyllä maidolla tai korvikkeella, myöhemmin sitten vaikka isän kanssa yhdessä ulos ja kaverit tai vanhukset hoitoapuna. Sitten on niitä kavereita, jotka eivät ole tuulettuneet vieläkään, vaikka lapset on yli 5v.

Olisikohan vauva ollut jotain 4kk kun kävin istuskelemassa baarissa muutaman tunnin vesilinjalla kavereiden kanssa. Vauva heräsi melko säännöllisesti ekalle yötankkaukselleen n. klo 1 eli olin kotona siihen mennessä. Millään ryyppyretkellä en ole käynyt vieläkään (ei huvita), mutta muutaman kerran olen käynyt bändien keikoilla yösyöttöjen loputtua puolivuotiaana. ""Vauva"" on nyt 10½kk vanha. olisihan sitä päässyt, jos olis halunnu, mutta eipä ole ollut tarvetta.

Meillä poika on nyt vähän yli 3kk ja aioin mennä ensimmäistä kertaa baariin kahden viikon kuluttua. Ystävä tulee hoitamaan ja jää varalta yöksikin. Kovasti minua jännittää vauvaa jättää enkä tiedä kaunko viihdyn/raaskin olla juhlimassa. Sitäkään ei ole vielä ratkaistu saanko tarpeeksi maitoa lypsettyä vai kokeillaanko jo korviketta.

ekaa kertaa vähän viihteellä ja tuulettumassa vauvan ollessa vajaat 2 kk ja ihan korvikkeella isin kanssa hoidossa. meillä siis ollut alusta asti pulloruokinnalla. ollaan käyty myös tallinnassa miehen kanssa yhden yön risteilyllä, silloin poika mummolla hoidossa. mulle on tärkeetä päästä välillä tuulettumaan että jaksan areka paremmin, mutta kukin tavallaan... :)

Itse olin ekan kerran ulkona kun vauva oli n. 1.5kk vanha. Kotiin jäi isin kanssa :) Ei muuten varmaan mitään hinkua olis ollut, mutta meillä kun oli se kauhukoliikki niin oli vaan pakko päästä nollaamaan tilanne,saada jotain muuta ajateltavaa kuin se iänkaikkinen HUUTO. nyt kun tyttö on reilu vuoden, käyn tosi harvoin. tai omasta mielestäni harvoin kerran parissa kuussa tjt.

Esikoisessa olin tosi ""kiinni"", en edes halunnut minnekään ilman häntä, ja minne halusinkin, niin vauva oli aina mukana. Yli tunnin (?) eroa ei ollut ennen kuin joskus lähempänä vuoden ikää, ja silloin lähdin jo töihin... ja mies jäi vauvan kanssa kotiin.
Nyt tämän toisen kanssa tuntuu, että voisi ilman vauvaa jotakin tehdäkin, mutta mitään kiirettä ei ole. Hän on nyt alle 2kk.

Poika oli silloin 8kk.. mummo hoiti kotonaan. Pulloruokinnalla oli melkein alusta asti, joten sikäli ei hämminkiä. Ja silloin poika nukkui ensimmäistä kertaa koko yön heräämättä :)Tämä toinen on pian 7kk enkä ole vielä edes harkinnutkaan tuulettumaan lähtöä kun jotenkin tuntuu, että mun menot on jo menty.. en vaan raaski jättää lapsiani hoitoon enkä vaadi tuulettumaan edes päästä ;)

Mies vei minut syntymäpäivänäni elokuviin ja syömään. Poika oli se ajan mummulla ja ikää oli 2kk:tta. Ensimmäisen kerran yökylässä samaisella mummulla 3kk:den iässä ja toisen kerran 7 kk:n iässä. Nyt pojalla ikää 8 kuukautta.

Yhteistyössä