Milloin turvaudutaan IMUKUPPIIN synnytyksessä??

  • Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
"Zio"
Millä sua oli lääkitty, että et ollut tolkuissas?
Ihan normilääkitys eli Petidiini, mutta kun en kestä juurikaan kipulääkkeitä, niin siitähän meni sitten ihan sekaisin eli en vaan ymmärtänyt ponnistaa & vauvalla alkoi olla kiire maailmaan.

Ja kun tuolla nyt joku jo avautui, että kaunistellaan... ehkei se kaikille ole se miellyttävin kokemus tuo imukuppisynnytys, mutta ei se tarkoita että sen täytyy olla kamala tai että ne muut tavat sitten olisivat aina aivan ihania.
 
"Horuksen silmä"
Minä en valehtele, enkä kauhistele, se toimenpide oli todella siisti ja helppo. Mulla oli sen verran hyvät puudutteet että en siis tuntenut kipua laisinkaan, painetta vain kun pää tuli ulos.
Ei muakaan se imukuppi sattunut, sillä olin siitä pitkästä ponnistelusta ja siitä että vauva oli ollut synnytyskanavassa kuitenkin varmaan tunnin venyttämässä paikkoja ihan turtana. En tuntenut koko epparin tekoa, enkä sitä kun repesin. Mutta auta armias kun kaikki oli ohi ja vihdoin alkoi tikkaaminen. Sen kivuliaampaa kokemusta en ole synnytyksissäni kokenut, vaikka olen yhden muksun luomunakin synnyttänyt....No joo vähän meni liiotteluksi , mutta se tikkaaminen ja varsinkin verien kuivaaminen ruhjotusta värkistäni tuntui järkyttävältä. Kun ois kiehuvaa vettä kaadettu sinne =(
 

Yhteistyössä