Milloin turvaistuin liian pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!!!

Vieras
Meillä britaxin two way elite. Lapsi on noin 110cm ja 18kg. Mistä sen nyt tietää milloin lapsi on liian pitkä istuimeen. Nyt päälaki menee noin sentin selkänojan yli. Erillistä niskatukea ei ole. Missään ei kerrota milloin lapsi liian pitkä. painorajat kyllä on näkyvillä. Entäs kun me kiinnitetään lapsi viel niihin istuimen omiin vöihin. Joko pitää siirtyä auton turvavyökiinnitykseen. Kumpi kiinnitys turvallisempi lapsen ollessa tuon kokoinen. Nyt kaikkia asialliset kommentit tarpeen.

elitessä saa mennä istuimen omissa vöissä tuohon 25kg asti, ja mun mielestä se menee niin että kun istuimen yläosa on lapsen korvan puoleenväliin niin on aika vaihtaa istuinta...
Meillä istuu esikko vielä satunnaisesti elitessä ja on jo 116cm

Niin...mutta tuntuu vaan hassulta se painoraja. Kun lapset on niin eri mittaisia vaikka paino painaisivatkin saman verra. Siinä istuimessa on se ikäsuosituskin niin hassu, sehän on noin kuuteen ikävuoteen asti, mut kun ostettiin sitä niin myyjä sanoi, että ei kukaan enää kuusivuotiaana sellaisessa istu. Mikiköhän ei? Meidän muksu on nyt 5,6v ja yhä istuu...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
elitessä saa mennä istuimen omissa vöissä tuohon 25kg asti, ja mun mielestä se menee niin että kun istuimen yläosa on lapsen korvan puoleenväliin niin on aika vaihtaa istuinta...

No sittenhän meidän muksu voi vielä jonkin aikaa rauhassa siinä olla, jos toi määritelmä korvan puolesta välistä pitää paikkansa :)

Saako siinä todellakin olla istuimen vöissä 25 kg asti? Kun esim. Evolva Ultrassa on vain 18 kg asti ja niin taitaa monessa muussakin olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetteleepi hän:

Saako siinä todellakin olla istuimen vöissä 25 kg asti? Kun esim. Evolva Ultrassa on vain 18 kg asti ja niin taitaa monessa muussakin olla?

saa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sittenhän meidän muksu voi vielä jonkin aikaa rauhassa siinä olla, jos toi määritelmä korvan puolesta välistä pitää paikkansa :)
Se on kyllä korvan yläpinnan alapuolelle niin sillon pitäis vaihtaa.

Mä taas muistelin, että kun päälaki yltää istuimen yläreunan tasalle, niin pitää vaihtaa TAI sitten jos istuimen takana on autonpenkin päänoja joka yltää lapsen pään yläpuolelle, niin saa istua.

BTW, meillä lapsi 111 cm ja 17,5 kg, eikä vielä yllä ihan saimaisen istuimen yläreunaan! Lapset voi olla niin erimallisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua!!!:
Meillä britaxin two way elite. Lapsi on noin 110cm ja 18kg. Mistä sen nyt tietää milloin lapsi on liian pitkä istuimeen. Nyt päälaki menee noin sentin selkänojan yli. Erillistä niskatukea ei ole. Missään ei kerrota milloin lapsi liian pitkä. painorajat kyllä on näkyvillä. Entäs kun me kiinnitetään lapsi viel niihin istuimen omiin vöihin. Joko pitää siirtyä auton turvavyökiinnitykseen. Kumpi kiinnitys turvallisempi lapsen ollessa tuon kokoinen. Nyt kaikkia asialliset kommentit tarpeen.

Niitä istuimen turvavöitä voi käyttää jos ne tulevat lapsen olkapäiden tasolta tai vähän yli,jos tulevat alempaa ovat liian matalalla.Ja pää ei saa mennä istuimen reunan yli,silloin lapsi on liian pitkä.

Yhteistyössä