Milloin tuon muksun ruokahalu palautuu? (MITEN PALAUTUA RAJUSTA VATSATAUDISTA?)

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
To-pe välisen yön oksensi ja ripuloi liki taukoamatta. Perjantaina päivällä tuli vesiripulia useaan otteeseen, illalla pari pienempää oksua. Lauantaipäivä meni ok, illalla tuli yksi isompi oksennus kun söi hiukan jogurttia. Tänään ei ole tullut mitään.

Juonut on oma-aloitteisesti lähinnä vettä suurelta osin, jotain hyvin pientä napannut suuhun koko aikana. Tänään meni iltapäivällä 1,5dl kaurapuuroa mansikkasoppatilkan kera.

Mut siis tuo lapsi vaan nukkuu ja nukkuu ja nukkuu. Muutamia tunteja ollut hereillä tänään. Ei suostu syömään, juo kyllä. EI takuulla voimat palaudu, jos ei ala syödä.

Mitä mä teen? Odotan? Pakotan syömään (mistä seuraa itkua ja tappelua)?

Kertokaa onko tää normaalia. Kuivunut ei musta kylläkään ole. Niin ja ikää 7,5 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:
Tarjoa marjakeittoa tai kiisseliä.Maitotuotteita ei kannata antaa vatsatautia sairastaessa.Eivät pysy sisällä.Limua ja vettä voi antaa.Soita huomenna terveyskeksukseen jos ei ala parantua.

Mulla on keittoja (mustikkaa, mansikkaa) mut ei kelpaa. Ongelmana ei siis ole se, ettei mikään pysyis sisällä, vaan se, että ei suostu syömään mitään kun ei oo ruokahalua...

Pissaako?
Mulla oli 2,5v. tytön kanssa sama ongelma pari vuotta sitten, ei syönnyt mitään... 6 päivänä menin lääkäriin, ku ei syönnyt mitään, joi kylläkin mehua... Painoi silloin 13kiloo, ni musta tuntui et ku ei syö mitään ni kuihtuu pois.. lääkäri sanoi et voi kestää 10 päivääkin, et ei mitään hätä, ku ei kuivumisen merkkejä... no 10 päivän tienoilla sit alkoi syömään enemmän...

Suosittelen et tarjoot jotain herkkua, esim. mehujäätä, tai mitä ikinä suostuu syömään...

Alkuperäinen kirjoittaja lkgä:
Pissaako?
Mulla oli 2,5v. tytön kanssa sama ongelma pari vuotta sitten, ei syönnyt mitään... 6 päivänä menin lääkäriin, ku ei syönnyt mitään, joi kylläkin mehua... Painoi silloin 13kiloo, ni musta tuntui et ku ei syö mitään ni kuihtuu pois.. lääkäri sanoi et voi kestää 10 päivääkin, et ei mitään hätä, ku ei kuivumisen merkkejä... no 10 päivän tienoilla sit alkoi syömään enemmän...

Suosittelen et tarjoot jotain herkkua, esim. mehujäätä, tai mitä ikinä suostuu syömään...

Pissaa joo vähäsen. Kaikkea on tarjottu, esim. ei halua mitään imelää, öklättää kuulemma. Eipä myöskään suolaista halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Mulla on keittoja (mustikkaa, mansikkaa) mut ei kelpaa. Ongelmana ei siis ole se, ettei mikään pysyis sisällä, vaan se, että ei suostu syömään mitään kun ei oo ruokahalua...

Tuli taas luettua hätäisesti.Kysy huomenna terveyskeskuksesta.En osaa muuta sanoa.Harmi ettei mikään maistu.Jaksuja pikkuiselle. :hug:

Oksentamisesta jää hetkeksi "kammo" mutta kyllä se ruokahalu pikkuhiljaa palautuu, oksentaminen on niin rajua, että voimat se vie ja sitä vaan nukkuu.
Älä ole huolissasi, mut hei mulle lääkäri sanoi ettei limua kannata juoda se aiheuttaa sitä oksennusta, mehuja ja vettä ja kiisseleitä, tossa limussa se hiilihappo aiheuttaa sitä oksua ja itse sen huomasin ja totesin että pitää paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:
Meillä 2 muksuu alko oksentaa tänää :x Tuo 9v on nukkunut tänää melkein koko päivän ja kävi yöunille jo 18.00. Sano ettei jaksa olla hereillä.Ei syö mutta juo onneksi

No tuokin vetäny 14h yöunia pari yötä ja sit vielä monta tuntia pitkin pvää :o

Kyllä se alkaa syömään. Siitähän jää ittelleki 'kammo', ei oikein uskalla syyä ekana hyvänä päivänä mitään. En olis huolissani lainkaan jos kerta kaurapuuro on menny alas ja juo kuitenkin. Uni parantaa, anna nukkua jos nukuttaa.

Meilläkin on 5v.vatsataudissa. Alko torstaina ja vielä tänäänkin ripuloi :( Kalpea, kun lakana ja ruoka ei maistu ollenkaan. Huomenna menään lääkäriin.. Jänskä, ettei tauti ole tarttunut meille muille!!

meillä ollu 4v:llä torstaista ripulia, kuumetta, ja eilen alko oksentaan, tänään oksentanu ja ripuloinu. ei syö eikä JUO. saas bähä kauanko kestää. virtaa kyllä riittää vaikka oksentanu ja ripuloinu elimistönsä tyhjäksi ja viel kuume päälle =/

Yhteistyössä