Milloin tunsit olevasi erittäin huono äiti?

  • Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
olen todella vaativa itselleni äityiden suhteen (koska oma taustani on vaikea). On tietysti päiviä jotka voisi hoitaa paremminkin, mutta mitään megamokaa ei ole vielä onneksi sattunut.

lapset 4v ja 13v
Onnea sulle! Voi kun sitä itekin pystys siihen. Mutta ei sitä lapsella onneks rakkaudesta ole koskaan pulaa vaikka joskus joku moka sattuu tai huono omatunto jostain tulee.
Mulle tulee aina huonoäiti fiilis kun lapsille tapahtuu jotain. Ja meillä useimmiten sattuu ja tapahtuu. Mm tytöllä on tullut hammas huulesta läpi kun kaatusi silmieni edessä. Samoin kaatusi valvovan silmäni alla niin että leukaan tarvittiin tikit. Silti on tullut huono äiti fiilikset.
Just toissapäivänä tuli huono äiti olo kun 3 vee päätti laskea pienen mutta jyrkän mäennypyn kolmipyörällä niin että takaraivoon tuli haava. Toki sitä mieleellään olisi hyvä äiti jonka lapsille ei satu mitään, mutta kun en mä voi noita 3 pitään kahlittuna mihinkään. 3 koheltavan lapsen kanssa ei ole päivääkään ettei sattuis jotain....
Vahinko ei tule kello kaulassa, vanha sanonta. Vaikka koko ajan vahtisit, niin jotain voi sattua, lapset ovat ehtivää sorttia. Jos pystys haavereilta kokonaan välttymään, pitäs penskat köyttää ihteensä kiinni ja sittenkin vois vaikka kaatua koko poppoo...
Mulla tuo morkkis on enemmän henkistä sorttia, kun tyttö on niin pieni ettei vahinkoja ole vielä sattunu. Vaikka koetan itelleni vakuuttaa että olen kyllä hyvä äiti ja pakostahan minä töissä olen, niin silti sydäntä riipii joka aamu se töihin lähtö :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
olen todella vaativa itselleni äityiden suhteen (koska oma taustani on vaikea). On tietysti päiviä jotka voisi hoitaa paremminkin, mutta mitään megamokaa ei ole vielä onneksi sattunut.

lapset 4v ja 13v
Onnea sulle! Voi kun sitä itekin pystys siihen. Mutta ei sitä lapsella onneks rakkaudesta ole koskaan pulaa vaikka joskus joku moka sattuu tai huono omatunto jostain tulee.
Mulle tulee aina huonoäiti fiilis kun lapsille tapahtuu jotain. Ja meillä useimmiten sattuu ja tapahtuu. Mm tytöllä on tullut hammas huulesta läpi kun kaatusi silmieni edessä. Samoin kaatusi valvovan silmäni alla niin että leukaan tarvittiin tikit. Silti on tullut huono äiti fiilikset.
Just toissapäivänä tuli huono äiti olo kun 3 vee päätti laskea pienen mutta jyrkän mäennypyn kolmipyörällä niin että takaraivoon tuli haava. Toki sitä mieleellään olisi hyvä äiti jonka lapsille ei satu mitään, mutta kun en mä voi noita 3 pitään kahlittuna mihinkään. 3 koheltavan lapsen kanssa ei ole päivääkään ettei sattuis jotain....
Vahinko ei tule kello kaulassa, vanha sanonta. Vaikka koko ajan vahtisit, niin jotain voi sattua, lapset ovat ehtivää sorttia. Jos pystys haavereilta kokonaan välttymään, pitäs penskat köyttää ihteensä kiinni ja sittenkin vois vaikka kaatua koko poppoo...
Mulla tuo morkkis on enemmän henkistä sorttia, kun tyttö on niin pieni ettei vahinkoja ole vielä sattunu. Vaikka koetan itelleni vakuuttaa että olen kyllä hyvä äiti ja pakostahan minä töissä olen, niin silti sydäntä riipii joka aamu se töihin lähtö :'(
Huono äiti fiilis johtuu varmaan useimmiten siitä että ympäristö määrittelee ne "hyvän äidin" kriteerit :/
Silloin kun itse on hyvässä vireessä, ei jaksa välittää niistä hyvä/huono äiti määritelmistä, mutta kun on yliväsynyt tms silloin herkästi huomaa löytävänsä itsestään niitä huono äiti piirteitä. Välillä sitä on ihan epätoivoinen kun tuntee mitä tahansa tekee niin aina joku on näyttämässä sitä syyttävää sormeaan.
 
Minä säikähdin toden teolla kun pieni poikani nukkui vaunuissa. Vaunussa on sellainen lämpöpussi jossa on naru, jolla voi kiristää pussin suuta. Tavallisesti se naru on solmussa ja pussin alla siten, että se ei pääse lähellekään pojan päätä. Sinä yhtenä kertana naru oli jotenkin ihmeellisesti joutunut pojan kaulan päälle (sillä hetkellä se näytti kuin se olisi kiertänyt kaulaa, mutta onneksi näin ei todellisuudessa ollut). Tuli tosi pelottava ja paha olo. Onneksi mitään ei käynyt. Sen jälkeen olen kyllä tarkistanut ettei se naru ole mitenkään vaarallisesti.

Jotenkin pelkään, etten ikinä osaa olla tarpeeksi tarkka kaikkien asioiden suhteen. Vaikka todella haluan olla tarkkana turvallisuuden suhteen näin pienten kohdalla. Mutta toisaalta tiedostan, että syyllistyn aivan liian herkästi.

Pieniä ohi meneviä morkkiksia voi tulla useinkin, jos luen jotain vauvan hoito-oppaita. Kun poika oli vasta syntynyt sain niin paljon ohjeita liittyen vauvan hoitoon, että millään ei kaikki jäänyt päähän. Ja kun myöhemmin lukee että olisi kannattanut toimia toisin kuin meillä on toimittu, pistää harmittamaan. Mutta sitten totean, että olemme toimineet maalaisjärjen mukaan, eikä mitään ole sattunut ja poika on ollut tyytyväinen. Ei siis syytä huoleen, että olisimme aiheuttaneet jotain pysyviä vahinkoja.

Kerran tuli myös morkkis, kun annoin vauvan kyläillessämme yhden mieheni kaverin syliin. En hoksannut, että tämä kaveri oli juonut alkoholia eikä pitänyt vauvaa kovin varmoin ottein. Mitään ei kuitenkaan sattunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
olen todella vaativa itselleni äityiden suhteen (koska oma taustani on vaikea). On tietysti päiviä jotka voisi hoitaa paremminkin, mutta mitään megamokaa ei ole vielä onneksi sattunut.

lapset 4v ja 13v
Onnea sulle! Voi kun sitä itekin pystys siihen. Mutta ei sitä lapsella onneks rakkaudesta ole koskaan pulaa vaikka joskus joku moka sattuu tai huono omatunto jostain tulee.
Mulle tulee aina huonoäiti fiilis kun lapsille tapahtuu jotain. Ja meillä useimmiten sattuu ja tapahtuu. Mm tytöllä on tullut hammas huulesta läpi kun kaatusi silmieni edessä. Samoin kaatusi valvovan silmäni alla niin että leukaan tarvittiin tikit. Silti on tullut huono äiti fiilikset.
Just toissapäivänä tuli huono äiti olo kun 3 vee päätti laskea pienen mutta jyrkän mäennypyn kolmipyörällä niin että takaraivoon tuli haava. Toki sitä mieleellään olisi hyvä äiti jonka lapsille ei satu mitään, mutta kun en mä voi noita 3 pitään kahlittuna mihinkään. 3 koheltavan lapsen kanssa ei ole päivääkään ettei sattuis jotain....
Vahinko ei tule kello kaulassa, vanha sanonta. Vaikka koko ajan vahtisit, niin jotain voi sattua, lapset ovat ehtivää sorttia. Jos pystys haavereilta kokonaan välttymään, pitäs penskat köyttää ihteensä kiinni ja sittenkin vois vaikka kaatua koko poppoo...
Mulla tuo morkkis on enemmän henkistä sorttia, kun tyttö on niin pieni ettei vahinkoja ole vielä sattunu. Vaikka koetan itelleni vakuuttaa että olen kyllä hyvä äiti ja pakostahan minä töissä olen, niin silti sydäntä riipii joka aamu se töihin lähtö :'(
Huono äiti fiilis johtuu varmaan useimmiten siitä että ympäristö määrittelee ne "hyvän äidin" kriteerit :/
Silloin kun itse on hyvässä vireessä, ei jaksa välittää niistä hyvä/huono äiti määritelmistä, mutta kun on yliväsynyt tms silloin herkästi huomaa löytävänsä itsestään niitä huono äiti piirteitä. Välillä sitä on ihan epätoivoinen kun tuntee mitä tahansa tekee niin aina joku on näyttämässä sitä syyttävää sormeaan.
Totta. Ja joskus on rankkaa, kun on siinä väsyneessä mielentilassa liikenteessä vauvan kanssa. Jos vauva rupeaa kovasti itkemään, eikä saa vauvaa hetkessä rauhoittumaan, silloin saattavat sivulliset alkaa neuvomaan niin hyvällä kuin pahallakin. Toiset osaavat todella syyllistää äitiä.
 

Yhteistyössä