Milloin tietää olevansa liian väsynyt?

• Viestiketjun aloittaja "väsynyt äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"väsynyt äiti"
Otsikossa se kysymys oikeastaan tulikin. Eli milloin tietää olevansa liian väsynyt? Lapsi valvoo (on valvonut reipaat pari vuotta), nyt on tietenkin bonuksena aika hankala uhmaikä, olen yh ja turvaverkot on olemattomat. Työ on henkireikä mutta toki verottaa myös jaksamistani. Lapsi ei viihdy päiväkodissaan.

Nyt on ruvennut hiipimään mieleen, että milloin tietää olevansa jo liian väsynyt? Toki on hyviä hetkiä lapsen kanssa mutta sitten niitä, kun miettii, että minne tämän voisi jättää, että pääsisi tästä helvetistä lähtemään ja vaihtamaan koko elämäänsä.... ja pelkään joku päivä toteuttavani tämän.

Oletko pyytänyt apua neuvolan kautta? Ei varmaan ole merkitystä sillä, milloin on liian väsynyt, mutta olet varmasti tosi väsynyt, jolloin apua olisi tärkeää saada. Moni olisi varmasti mielellään jonkun yksinhuoltajan apuna, ottaisi lapsen vaikka heille leikkimään oman lapsensa kanssa kerran viikossa. Jos haluat, niin vastaa yv:llä missä asut.

[QUOTE="väsynyt äiti";28984447]Otsikossa se kysymys oikeastaan tulikin. Eli milloin tietää olevansa liian väsynyt? Lapsi valvoo (on valvonut reipaat pari vuotta), nyt on tietenkin bonuksena aika hankala uhmaikä, olen yh ja turvaverkot on olemattomat. Työ on henkireikä mutta toki verottaa myös jaksamistani. Lapsi ei viihdy päiväkodissaan.

Nyt on ruvennut hiipimään mieleen, että milloin tietää olevansa jo liian väsynyt? Toki on hyviä hetkiä lapsen kanssa mutta sitten niitä, kun miettii, että minne tämän voisi jättää, että pääsisi tästä helvetistä lähtemään ja vaihtamaan koko elämäänsä.... ja pelkään joku päivä toteuttavani tämän.[/QUOTE]

Esimerkiksi tosta. Eri asia joskus ajatella, et tahtoisi pois kuin et oikeasti pelkäisi toteuttavansa sen. Kun itku tulee herkästi pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Kyllä sen tietää.

Kannattaa kartoittaa henkireiät, mitä tarvitset jaksaaksesi? Riittävästi lepoa tottakai ja mitä muuta? Ainakin itsellä helpotti ihan ajan kanssa. Kun lapsi oli hieman yli kaksi alkoi yötkin olemaan suht normaaleja.

Missä asut?

Itse olen myös yh, mutta mulla on hyvät tukiverkostot, enkä yleensä ole väsynyt, joten ottaisin mielelläni lasta välillä leikkimään.
Oma lapseni myös 2-vuotias ja kaipailee jo usein leikkikavereita.

Jos asut kaukana tai muuten ajatus tuntuu epämiellyttävältä, niin josko yrittäisit saada tukiperhettä?
Tuollaisessa tilanteessa olisi varmaan paikallaan.

Voimaa sulle, tiedän kokemuksesta, kuinka väsynyt ihminen voi olla, eikä sitä kannata päästää pahemmaksi pitkittämällä avun pyytämistä.

"väsynyt äiti"
Tuo jo piristää kovasti, että noin kultaisia ihmisiä löytyy. Mulla ei ole tänne mitään profiilia. Ja tavallaan jo se, että sanoi tämän tänne "ääneen" jo hieman helpotti.
Fortunate, miten tuollaisen tukiperheen saisi? Tai siis olen ymmärtänyt, että ne olisi vain erityislasten perheille. Ja hävettää toisaalta oma tilanne, että olen näin uupunut yhden valvovan lapsen kanssa...

Mä en tiedä ihan tarkalleen, miten sellaisen saa, mutta uskoisin esim. neuvolan kautta voivan järjestää.
Tai no mä googlasin tossa ja sitä voi siis hakea Pelastakaa Lapset Ry:ltä.
Sivuilla luki, että toiminta on vaikeassa tilanteessa oleville perheille, esimerkkinä yksinhuoltajuus ja heikko tukiverkosto, eli sinulla on kyllä heidän määritelmiensä mukaankin oikeus sellaiseen.

Eikä ole mitenkään noloa, ei yksi ihminen aina vaan jaksa yksin, eikä minun mielestäni tarvitsekaan jaksaa.
Me ihmiset ollaan täällä toisiamme varten (mun mielipide) ja jos joku uupuu, on muiden apu paikallaan ja inhimillistä, ei häpeällistä.

vierasss
Tukiperhettä voi anoa lastansuojelusta. Ja kyllähän sulla on selkee tarve sille jos tuollasia kirjoitat. Useilla paikkakunnilla on myös ensi-ja turvakodin yökylätoimintaa googlaa tuo jos löytyy sun paikkakunnalta. Pienperhe- ja yksin- ja yhteishuoltajat yhdistykset järjestää myös erilaista tukiverkostoitumista ja yökylätoimintaa kato googlella löytyykö sun paikkakunnalta sellaista. Hae ihmeessä apua ennekuin uuvut lisää.

• Tykkää
Reactions: fortunate
yksi vain
Eikö sitä tukiperhettä voi etsiä myös itse. Jos yhtään tuntee ketään joka olisi kiinnostunut, niin pyytää kysymään sieltä järjestäjältä että käykö ja miten pitäisi toimia.

tukiperheenä toimiva
Me ollaan tukiperheenä kaupungin sos.toimen kautta. Eli lapsilla/perheillä pitää olla lastensuohelun kautta tuleva tarve.

Myös Pela välittää perheitä.

Kannattaa googlata sekä oman kaupungin lastensuojelu että pela.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tukiperheenä toimiva;28984801:
Me ollaan tukiperheenä kaupungin sos.toimen kautta. Eli lapsilla/perheillä pitää olla lastensuohelun kautta tuleva tarve.

Myös Pela välittää perheitä.

Kannattaa googlata sekä oman kaupungin lastensuojelu että pela.
Arvoisa kiiltävän sädekehän omaava hyväntekijä (not) , se tarve voi olla vaikka vaan yksihuoltajuus. Annat tolla ymmärtää, et tarvii olla suunnilleen viittä vaille huostaanotto. Ei todellakaan vaan syyksi riittää sekin, et on yh eikä oo tukiverkkoja.

tukiperheenä toimiva
[QUOTE="vieras";28984875]Arvoisa kiiltävän sädekehän omaava hyväntekijä (not) , se tarve voi olla vaikka vaan yksihuoltajuus. Annat tolla ymmärtää, et tarvii olla suunnilleen viittä vaille huostaanotto. Ei todellakaan vaan syyksi riittää sekin, et on yh eikä oo tukiverkkoja.[/QUOTE]

En nyt tätä arvostelevaa viestiä ymmärrä...

Kirjoitin vaan MITEN TÄÄLLÄ asiat toimii ja mitä kautta MEIDÄN perhe toimii tukiperheenä. Lähinnä siis yritin auttaa ap. miettimään mitä kautta noita tukiperheitä voi saada.

Me ollaan kaupungin sos.toimen kautta tukiperhe ja TÄÄLLÄ pitää perheellä olla lastensuojelun asiakkuus että voi tukiperheen saada. Muissa kaupungeissa voi olla toisin ja pelassa, siksi siitä mainitsin.

Huostaanotto on täysin eriasia kun lastensuojelun asiakkuus...

Toivottavasti päiväsi on tänään parempi =)

Yhteistyössä