milloin tehdä raskaustesti aikaisintaan, jos ei tiedä koska kk pitäisi alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja munamaito
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

munamaito

Vieras
kun sanotaan että voi tehdä sinä päivänä kun kk pitäs alkaa, mutten todellakaan tiedä koska niiden pitäisi alkaa!? niin onko jota sellasta toista hyvää keinoa esim. 10 vuorokauden kuluttua yhdynnästä? näkeekö jo niin "pian"? haluan tietää mahd nopeesti!!!

onko jollain tullut raskaus oireita viikon sisällä??

Itsekkään en tiedä milloinka kuukautisten pitäisi alkaa (todella epäsäännöllinen kierto). Niin onko se tuo 2vkoa sitten, että pitäisi näkyä?

Jos lapsi on toivottu eikä tiedä milloin kuuluisi kuukautisten alkaa, niin aivan hyvin voi odottaa pidempäänkin kuin 10 päivää. Hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemminkin kuin heti yhdynnän aikana. Siittiöthän säilyvät jopa kolme päivää hengissä. Näin ei ainakaan saa väärää negaa... tosin mä nyt oon niitä naisia kellä ei oo koskaan ollu mikään kiire testailla, ekasta sain tietää olevani raskaana vasta viikolla 7+ ja tokasta viikolla 9+ :D

Jos haluaa varmanpäälle laskea, siis et tulos on ekassa testissä jo luotettava eikä tarvi niin montaa tehdä, niin noudata tätä:
Siittiöt voivat elää hedelmöittämiskykyisinä n. 7 vuorokautta. Siihen lisäät n. 12 päivää jotka menee kiinnittymiseen. Siihen vielä n. 3 päivää että HCG nousee tarpeeksi korkealle että näkyy luotettavasti testissä. Eli 22 päivää yhdynnästä pitäisi VIIMEISTÄÄN näkyvä jos on raskaana.

Todennäköisemmin näkyy aikaisemmin. Sanoisin että tuo 14 vuorokautta on aika hyvä. Jos sulla sattuisi juuri yhdynnän aikaan olemaan ovulaatio, voi olla että raskaus näkyisi jo 9 vuorokauden päästä niin kuin joilla jo näkyy.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Alkuperäinen kirjoittaja näin;25216865:
Jos haluaa varmanpäälle laskea, siis et tulos on ekassa testissä jo luotettava eikä tarvi niin montaa tehdä, niin noudata tätä:
Siittiöt voivat elää hedelmöittämiskykyisinä n. 7 vuorokautta. Siihen lisäät n. 12 päivää jotka menee kiinnittymiseen. Siihen vielä n. 3 päivää että HCG nousee tarpeeksi korkealle että näkyy luotettavasti testissä. Eli 22 päivää yhdynnästä pitäisi VIIMEISTÄÄN näkyvä jos on raskaana.

Todennäköisemmin näkyy aikaisemmin. Sanoisin että tuo 14 vuorokautta on aika hyvä. Jos sulla sattuisi juuri yhdynnän aikaan olemaan ovulaatio, voi olla että raskaus näkyisi jo 9 vuorokauden päästä niin kuin joilla jo näkyy.

Mä en tiennyt, että ne voi elää hitto noinkin pitkään... sitkeitä pikku veijareita :D

Moiii voisko joku kertoo mulle et millon mun kannattaa tehä raskaustesti ku yhdynnästä on 6 päivää aikaa ja ovulaatio samaan aikaa...ja mulla ei oo itellä kokemuksia oon 18 ja tarviin apuu et millo teen testin:)?

Nyrkkisääntö on se että jos ei tiedä kuukautisista tai
kuukautiset todella epäsäännölliset,niin
Raskaustestin voi tehdä,kun suojaamattomasta seksistä
on kulunut 3-4 viikkoa.

Yhteistyössä