Milloin tavallista jogurttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammis

Vieras
Hei, milloin olette alkaneet antaa tavallista jogrttia lapsellenne?
Meillä poika nyt 10,5 kk ja on muutaman viikon saanut maustamatonta a-jogurttia hedelmä/marjasose-sekoituksella.
Onko hyvä aloittaa Kidius-tuotteilla vai onko sama, että annanko jo ihan perusjogurttia?

Eipä sillä suurta väliä antaako Kidiusta vai tavallista, Kidius-jugurteissa on sitä gefilusta, mikä on hyvästä, mutta esim. valion vaniljajugurtissa, josta on vähennetty 30% sokeria, on muistaakseni vähemmän sokeria kuin noissa Kidius-jugurteissa. Itse lueskelen tuoteselosteet ja koitan valita vähäsokerisen mutta makeutusaineettoman ja lisäaineettoman vaihtoehdon. Mutta jos tuo maustamaton kerran uppoaa, niin mikään pakkohan ei ole noita maustettuja alkaa syöttämään, siis ravitsemuksellisesta näkökulmasta.

Nykysuositushan (neuvolan mukaan) on että 10kk ikäiselle voi jo hapanmaitotuotteita antaa. Mä annoin pojalle ihan tavallisia jugurtteja pikkasen ennen 10kk ikää, sen kummemmin tuoteselosteita tai muuta katsellen

Moi, mä oon antanu jukurttia meidän tytölle vasta vuoden iässä, kun sen maha ei kestäny sitä. Kaikki ei oo aina niinku suositellaan... Kannattaa kokeilla mitä lapsi sanoo. Ja ne kidius jutut on tosi hyviä, meillä ainakin niistä tykätty. Ne on myös sopivan kokosia kerta syötöksi.

Meillä aloitettiin jugurtin syönti vähän alle 10kk iässä. noilla kidiuksilla aloitettiin ja poika tykkäsi kovasti. ovat sopivan kokoisia näille pikkusille. nyt meillä syödään kaikenlaisia jugurtteja.

Mä taisin eka kerran antaa tytön maistella jogurttia joskus n.10kk. Nykyisin neidin välipalalla on ollut yhtenä osana jogurttipurkki (joko Kidius tai ihan tavallista jogurttia esim. banskua).

Minä annan usein meidän (nyt 1 v 4 kk) pojalle jugurttia niin että laitan puolet maustamatonta ja puolet maustettua. Itsekin tykkään syödä niin kun ei ole siten niin äklömakeaa. Eli meillä on siis jääkaapissa lähes aina litran purkit kumpaakin jugurttia.

Meillä aloitettiin ihan tavallisilla Perinteinen-jugurteilla, kun tyttö oli n. 7,5 kk ikäinen. Ei ole tullut mitään vatsavaivoja, vaikka aloitettiinkin hieman aikaisemmin kun neuvolan suositukset :)

Yhteistyössä