MILLOIN tää yöheräily oikeasti loppuu?? Milloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gigigigi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gigigigi

Vieras
Vauvani on 9kk ja herää läpi yön puolen tunnin-tunnin välein. Aina haluaa tissiä (nukkuu vieressä). siis nukahtaa kun saa tissin suuhun mutta herää kohta taas uudestaan.. ja itse herään aina "kunnolla", vilkaisen kelloa jne...

En jaksa koko historiaa tähän rustata, mutta siis on terve, hyvin kehittynyt, ei allergiaa... on vaan temperamenttisempi tapaus, eikä ole koskaan huolinut pulloa. tavan vuoksi ilmeisesti herää.

yritettiin vierottaa yösyötöistä, mutta keskeytettiin homma yhden yön jälkeen, kun se huusi täysiä koko yön. lisäksi mm. anoppi ja lapsen kummitäti syyllistää, että sehän on niin pieni vielä, eihän sitä voi vieroittaa jne...

kauan tämmöinen voi kestää? päivällä vauva on hyvällä tuulella, mutta kyllähän tässä jo alkaa väsyä, aina sama ralli läpi yön :(

Kyllä se joskus kolmeen ikävuoteen mennessä varmaan helpottaa, tai ainakin meillä helpotti. Unikoulut taas ei auttanu yhtään mitään. Helpointa oli nukkua samassa sängyssä lasten kans, niin oli helppo vaan vetästä kainaloon ja hyssyttää uneen.

Jossain vaiheessa kylmästi jätin yösyötöt ja annoin pullosta vettä. Jonkun aikaa sitä kitisivät mut kyl se siitä sitten helpotti. Sen yösyötön ku saa pois niin helpottaa edes vähän.

Nykyäänkin 4v ja 5v tulee joka yö viereen, eli heräävät eivätkä enää saa unta omissa sängyissään. Mutta eivät sentään herätä enää mua ja miestä :)

Ai että, nyt vasta huomasin ettei huoli pulloa. No sit sun ei auta ku kieltäytyä imettämästä jossain vaiheessa, kunhan itse jaksat. Tietenkin mitä pikemmin sen parempi. Voimia.

Meillä samanikäisen kanssa on auttanut jonkin verran se, ettei vauva nuku ihan kainalossa, vaan laitan pientä barrikadia peitoista ym. meidän väliin. Isäkin kelvannee esteeksi, jos nukkuu samassa sängyssä. Ja itselle paita päälle, ettei maito niin paljon tuoksu nenään.

Ei tietenkään ole mikään ihmekeino, ja toki terveysongelmat on syytä sulkea pois, mutta vertaan tilannetta siihen, että oman sängyn viereen tuotaisiin vadillinen tuoreita pullia (tai mikä herkku nyt kenenkin nenään tuoksuu hyvältä). Varmasti silloin heräisi kevyen unen vaiheessa tuoksuttelemaan, ja tekisi mieli maistellakin, vaikkei olisi mikään nälkäkään.

Oma vauva siis herää ja syö pari kertaa yössä (suunnilleen), mutta ei enää tolleen tunnin välein - kunhan vaan muistan pitää sen paidan päällä ;).

Meillä 1,5v ja herää edelleen. Kaikki on kokeiltu, siis ihan oikeasti kaikki, mutta tässä sitä vaan ollaan. Mutta tähän on jo tottunut, ajattelen että kerran se vaan on pieni ja tuskin enää kouluun mennessä valvottaa öisin. Toinen on tulossa ensi kuussa ja sitten täällä valvotaan kahden kanssa, kai mullakin jo pää mennyt kun ei edes stressaa yhtään.:D

vaikka yöheräily on joidenkin äitien mielestä normaalia, niin maksimissaan tunnin välein herääminen ei mun mielestä sitä ole. Käyttäisin kyllä lastenlääkärillä ja jos kaikki kunnossa, niin unikouluttaisin. Tuo on niin lyhyt unipätkä, että mielenterveyshän tuossa lähtee. Kolmen yön jälkeen ovat meillä nukkuneet, eka on pahin. Kovasti voimia!

Sinähän väsyt ihan täysin ap tuota tahtia. Isä hoitamaan pariksi yöksi vauvaa ja vauva nukkumaan omaan sänkyyn.

Ps. siinä se nähdään, ettei se perhepeti aina toimi!

Vauvani on 9kk ja herää läpi yön puolen tunnin-tunnin välein. Aina haluaa tissiä (nukkuu vieressä). siis nukahtaa kun saa tissin suuhun mutta herää kohta taas uudestaan.. ja itse herään aina "kunnolla", vilkaisen kelloa jne...

En jaksa koko historiaa tähän rustata, mutta siis on terve, hyvin kehittynyt, ei allergiaa... on vaan temperamenttisempi tapaus, eikä ole koskaan huolinut pulloa. tavan vuoksi ilmeisesti herää.

yritettiin vierottaa yösyötöistä, mutta keskeytettiin homma yhden yön jälkeen, kun se huusi täysiä koko yön. lisäksi mm. anoppi ja lapsen kummitäti syyllistää, että sehän on niin pieni vielä, eihän sitä voi vieroittaa jne...

kauan tämmöinen voi kestää? päivällä vauva on hyvällä tuulella, mutta kyllähän tässä jo alkaa väsyä, aina sama ralli läpi yön :(

Ihan kuin mun kynästä :)

Meidän pienin lopetti yöheräilyt 1v 4kk ikäisenä. Nukkui mun vieressä ja vähän väliä hamusi tissiä suuhun. Kun lopetin imettämisen yöllä, tyttö alkoi nukkumaan täysiä öitä. Ei suinkaan heti, pari yötä vähän änisi ja se oli siinä.

Meidänkin tyttö on todella temperamenttinen luonne, joten pelkäsin ihan sikana, että tyttö tyyliin huutaa joka yö viikon putkeen kuin raivohullu. Mutta ei.

Kyllä mäkin tuhat ja sata kertaa mietein, että koska tää loppuu. Tuntu silloin ikuisuudelta se aika. Tsemppiä! Kyllä sä sen sitte tiedät, kun sulle tulee seinä vastaan. Mulle se tuli tosiaan 1v 4kk iässä LOPULLISESTI.

Nuorin on meidän kolmas lapsi, eikä koskaan ennen ole tälläsiä nukutusjuttuja tarvinnut miettiä. Kaikki on mennyt omalla painollaan. Tosin lasten temperamenttikin on ollut hyvin erilainen tähän nuorimpaan verrattuna :)

Peukkuja!

Yhteistyössä