Milloin tä oikeasti helpottanee lasten kanssa elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla nyt 8kk ja kohta 3v ja odotan kauhulla mikä härdelli on vuoden päästä ku nytkin jo välillä meinaa mennä hermot. Eli koska tosiaan helpottaa ja millä olette pärjänneet... Kokemuksia ja hyviä keinoja kaivataan...

Musta tuntuu että lastenkasvatuksessa vaikeustaso vaan nousee kun muksuille tulee ikää lisää. Ihan kun jossain videopelissä, seuraava vaihe on aina pahempi kuin edellinen.

meillä on 4luokkalainen, 1 luokkalainen 1v ja 3v ja välillä tuntuu, että tuo vanhin vaatii eniten voimavaroja...
Eli ehkä sit helpottaa kun on itte niin dementoitunu, ettei murehdi lastensa asioita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mulla nyt 8kk ja kohta 3v ja odotan kauhulla mikä härdelli on vuoden päästä ku nytkin jo välillä meinaa mennä hermot. Eli koska tosiaan helpottaa ja millä olette pärjänneet... Kokemuksia ja hyviä keinoja kaivataan...

Tän takia en oo hankkinutkaan lapsia peräjälkeen. Mitä sitä itseään ihan piippuun vetämään?

Helpottaa, varmaan sitten kun asenne on kohdallaan, aikansa kutakin. Minusta tuntuu että täytyy vaan sopeutua, jopa 19-20 vuotiaisiin , aina äiti ihmisenä olet jotenkin "myöhässä", aina kun luulee juuri ymmärtävänsä jotain tuleekin tilalle taas jotain uutta ymmärrettävää.

Ajattelin et olis helpompaa kun pojat 6 ja 8 ja siitä ylöspäin eli sit leikkisivät(ja tappelisivat myös tietty) keskenään eikä tarvis olla enää kävelevä ohjelmatoimisto niin paljoa... tottakai huoli heistä säilyy läpi elämän... siksi pieni ikäero että heistä tulisi hyvät kaverit vanhemmiten...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on 4luokkalainen, 1 luokkalainen 1v ja 3v ja välillä tuntuu, että tuo vanhin vaatii eniten voimavaroja...
Eli ehkä sit helpottaa kun on itte niin dementoitunu, ettei murehdi lastensa asioita ;)

Meillä just samanikäset mut ei 4luokkalaista, vaan vanhin on ekaluokalla ja aaaaaarghhhh, se on joskus se raskain tapaus!!!

Mut toisaalta, helpottaa siinä mieles kun lapset kasvaa, että ne voi jättää yksin kotia. Kun kaikki on jo koululaisia, niin ei muutaku huikkaus, et käyn kaupas äkkiä... *haaveilee* Nyt pitää joka paikkaan rehata mukana...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Musta tuntuu että lastenkasvatuksessa vaikeustaso vaan nousee kun muksuille tulee ikää lisää. Ihan kun jossain videopelissä, seuraava vaihe on aina pahempi kuin edellinen.

Peesi tähän!! :attn:

Joo, tää on kyllä hauskasti sanottu, mutta niin totta! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja heheee:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
4 ja 2 vuotiaat tuholaiset. Kouluiässäkö vasta helpottaa? Voi minä en taho jaksaa odottaa.
i

ai kouluiässäkö? se helpottaa ehkä sitten kun omilleen muuttavat.. nimimerkillä kokemusta on

Ei aina silloinkaan. Ystäväni hoitaa oikein urakalla lapsenlapsiaan ja aivan rättipuhki.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:

Aivan, pienet lapset pienet murheet....

OIKEESTI vasta sitten kun keinuttelet vanhainkodissa, diagnoosinas Alzheimer ja ihmettelet, mitä pirun väkeä lappaa ovesta sua katsomaan joka sunnuntai... Siihen asti kärsitään, se on se vanhemman duuni! :laugh:

4 ja 2 vuotiaat tuholaiset. Kouluiässäkö vasta helpottaa? Voi minä en taho jaksaa odottaa.

Mitä sinä tarkoitat helpottamisella??? Mitä ihmeen helpotusta aina odotetaan, eikö elämä ole tässä ja nyt?

Jos yhtään lohduttaa niin meillä on saman ikäiset tuholaiset sekä vielä 3-vuotias lisäksi. :D Helpotusta myös odottelen..

Mutta mutta... mä ymmärrän, että huoli lapsista on sitä suurempi, mitä isompi lapsi on, mutta mä kaipaisin itse sellasta helpotusta, että vois edes kohtuurauhassa siivota tai laittaa ruokaa eikä lapset sotkis kaiken aikaa edellä, kun yritän vaikkapa siivota. Ja että ne vois laskea yksin ulos eikä tarvis aina roudata itseään mukana vaan vois vaikka laittaa sen ruuan sillä välin.
Mahtoikohan ap tarkoittaa kans tällasta?

Yhteistyössä