milloin synnytys käynnistyy...

mie
...jos vatsa menee löysälle??
siis mulla on koko raskauden ajan ollut hieman ummetusta ja nyt pari päivää sitten meni kuralle, enkä ole syönyt mitenkään ihmeellisesti erilaista ruokaa. jostain joskus lukenut et voi enteillä synnytyksen käynnistymistä.

joten onko teillä mennyt löysälle vatsa ja kuinka paljon ennen synnytystä...??

sit luulen et limatulppaa on tullut nyt kohta viikon verran joka päivä vähän...väritöntä ja hyytelömäistä??!! onko semmoisesta jollakin kokemusta??

nyt on menossa rv 39 et vauva kyllä saakin syntyä...

Anu81 harmaana
mulla noin pari viikkoa ennen ja tulppaakin irtosi yli viikko..
kun lähtö tuli (9.3.2005)niin vedet meni klo 5aamul,saliin mentiin 11-12välillä ja tyttö syntyi 13.50

kaikil erilailla..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.06.2005 klo 17:02 Anu81 harmaana kirjoitti:
mulla noin pari viikkoa ennen ja tulppaakin irtosi yli viikko..
kun lähtö tuli (9.3.2005)niin vedet meni klo 5aamul,saliin mentiin 11-12välillä ja tyttö syntyi 13.50

kaikil erilailla..
Minkälainen se limatulppa oli? Kun mä en huomannut ollenkaan et mulla olisi lähtenyt sellaista..

Mulla ei vatsa tyhjentynyt ennen synnytyksen alkua.. Vedet meni noin kello 17 illalla ja tyttö syntyi aamulla klo 8.45.

Ei mennyt missään vaiheessa vatsa löysälle, tyhjennettiin sitten sairaalassa. Limatulpan irtoamista en missään vaiheessa huomannut. Joillakin on irronnut viikkoja ennen synnytystä ja toisilla synnytyssalissa...

Anu81 harmaana
ei sitä kaikilla irtoa edes ilmeisesti..salissa sit.
mä huomasin vain yksi aamu kun pissalla kävin et pyyhkäistessä tuli jotain "ylimääräistä".. :x
mulla ei oikeastaan löysällä ollu vatsa mut se kai luonto tyhjenteli sitä kuitenkin kun sain muutaman päivän käydä tyyliin kerran tunnissa ähistämässä vessassa :headwall:

Hilppa
Mulla ei mennyt masu kuralle ollenkaan, limatulppa irtosi illalla ja yöllä heräsin kolmelta supistuksiin (joita en ollut aiemmin tuntenut lainkan) kuullostelin tilannetta pari tuntia ja sit oli supparien väli 7 min. herätin miehen ja sanoin et nyt pitää varmaan lähtee auttaan lapsi maailmaan =) . Kuudelta oltii sairaalassa ja eka suolen tyhjennys, sit puhkastii kalvot et vedet tuli ja sit viel ooteltii ja sit hommii, päivällä 12.09 oli poika maailmassa.

MuM-82
Mulla ei vatsa mennyt löysälle ollenkaan, ja ehkä myös osin siksi en ajatellut että synnytys oli käynnissä... Luulin vain että on ummetusta, vaikka ne olivatkin supistuksia... (mulla supistukset eivät olleet paljon kuukautiskipuja kovempia)...

Kyllä se pikkuinen sieltä pian tulee, tsemppiä ja onnea. :flower: :hug:

Jokaisella naisella synnytyksen käynnistyminen on yksilöllinen ja ainutlaatuinen.Itse odotin esikoistani ja synnytin nopeasti 3 h tyttövauvan.Mulla oli ennen varsinaisia supistuksia iltaisin ja öisin 5 pvänä peräkkäin epäsäännöllisiä supistuksia,en pystynyt lainkaan nukkumaan.Sitten ma-ti välisenä yönä irtosi limatulppa sekä tuli samalla veristä vuotoa.Soitin silloin naistenklinikalle,mutta sovimme että seurailen vielä kotona tilannetta.Vatsani toimi ihan normaalisti synnytykseen asti.Ti-aamuna kun nousin-minulle tuli hirveä ponnistamisen pakko.En tiennyt missä asennossa olla,wc-pöntöllä istuminen helpotti.Soitin sairaalaan ja kätilö pyysi tulemaan samantien sairaalaan.Mulla oli kohdunsuu auki 9 cm,ja olin innoissani,kun tilanne oli jo niin pitkällä sairaalassa!Lapsivedet menivät vasta synnytyshuoneessa.

Mulle tuli repeämiä synnytyksestä ja ommeltiin paljon tikkejä.Olin ns.lääketokkurassa eli ilokaasun hapettamana.Sen jälkeen meni 4 pvää ennen kuin uskalsin ulostaa.Ja silloinkin pieniä määriä.Ens ti tulee 2 vkoa,ja alapää alkaa olla jo parempi,muttei vielä entisellään.Tsemppiä kaikille odottaville äideille eli menkää luottavaisin ja avoimin mielin synnytykseen!Palkinto on aivan mahtava!!Myös synnyttäneille äideille voimia arkeen ja nauttikaa pienistä ilonhetkistä vauvanne kanssa! :hug:

Yhteistyössä