Milloin SUURI RAKKAUS vauvaan syntyy...?

Minulla homma on sitten kestänyt harvinaisen pitkään kun siinä 6 kk kohdilla jouluna minusta ekan kerran tuntui että olen oikeasti ÄITI ja rakastan lastani täydestä sydämestä. Muistan kun ristiäisten aikaa pappi sanoi, että nyt sinulla sitten on maailman ihanin titteli "Äiti" ja minä vaan nyökyttelin ja totesin hiljaa mielessäni että just joo. :/
Onkin hauska sitten tulevaisuudessa havaita, että miten pitkään tuo rakkauden syttyminen kestää seuraavien lasten kohdalla... todennäköisesti vähemmän aikaa kuin esikoisella.
 
sinikka
mulla tyttö nyt vähän yli 3kk ja sitä äidillistä rakkautta ei ole näkynyt eikä tuntunut :'( rakkautta kylläkin ja runsaasti muttei äidinrakkautta...välillä tuntuu enemmänkin kuin olisi hoitolapsi..
ristiäisissä täälläkin oli tuota just joo tunnetta kun pappi sitä äiti sanaa hoki..
olen pakottanut itseäni kutsumaan itseäni äidiksi kun tytölle juttelen mutta se sana jotenkaan ei tunnu istuvan ja särähtää korviin :'( pelkään aivan jumalattomasti.mitä jos en ikinä tunne itseäni äidiksi ja en osaa tytölle antaa äidinrakkautta?!?
 
sinikka, anna itsellesi aikaa.. Kyllä se tulee, viimeistään siinä vaiheessa kun tyttösi sanoo "äiti", niin ei se sana sitten särähdä enää. Fang-ann kuvaili hyvin äidinrakkautta, se kasvaa vuosi vuodelta. :heart:
 
Vauvamme syntyi keisarinleikkauksella (pitkän synnytyksen päätteeksi). Sain leikkaussalissa vauvan syliini. Tunne oli "hmmm, tuoko on vauvani. Ihanaa että kaikki meni hyvin ja vauva on terve". Nukutun yön jälkeen sain aamulla vauvan huoneeseeni. Otin syliin ja olo oli vieras. Pelästyin, koska en tuntenutkaan valtavaa äidinrakkautta. Meni ehkä kaksi päivää kun tunne syntyi. Ja sitten kun se syntyi, oli sydän pakahtua! :heart:

Ystäväni ei tuntenut valtavaa äidinrakkautta vielä 2kk kohdallakaan, toki huolehti pojasta ja koki jonkinlaista "primitiivistä" läheisyyttä (onhan lapsi kasvanut äidin sisällä), mutta oli itsekin huolissaan siitä milloin se VALTAVA tunne oikein syntyy. Ei mennyt aikaakaan, kun hän soitti mulle ja kertoi, että nyt hän tietää mikä se valtava äidinrakkaus on! :)
 

Yhteistyössä