Milloin seksiä synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Risto"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Risto"

Vieras
Haluaisin tiedustella teidän kokemuksia ja mielipidettänne siitä, kuinka pian synnytyksen jälkeen olisi hyvä aloittaa taas aktiivinen seksielämä. Synnytyksestä on kulunut jo 4 viikkoa, enkä ole saanut vieläkään vaimoa sänkyhommista innostumaan. On meillä kuivia jaksoja ollut ennenkin, mutta ei yhtään näin pitkää ja se kismittää erityisesti siksi, ettei mitään lääketieteellistä perustetta pihtaamiselle ole. Ei siis tikkejä tai mitään sellaista.

Ymmärrän kyllä, että synnytys ja lapsenhoito on rankkaa, mutta minusta parisuhteessa pitäisi välillä ajatella muitakin kuin itseään. Haluan kyllä vaimoani, mutta hän ei tunnu olevan lainkaan kiinnostunut minusta. Sekin harmittaa, sillä minulla olisi ollut kyllä tilaisuuksia täyttää tarpeeni. En tiedä kauanko jaksan enää odottaa.

Virallisesti pitäisi odottaa jälkitarkastukseen (ja jälkivuodon loppumiseen) asti eli n.6vk.
Saat sen aikaa täyttää tarpeesi ihan nyrkillä tai kumi-kaverilla.

En tunne ketään, jolle olisi annettu tällainen "virallinen" ohjeistus, kuten ei ole minullekaan, vaikka useamman lapsen olen synnyttänyt. Kyllä se seksielämä alkaa ihan omien tuntemusten mukaan. Jälkivuodon loppumiseen asti nyt on hyvä ohjenuorallisesti odottaa, mutta voihan jotkut alkaa hommiin, kun enää vaan tiputtelee, ja joillain menee hieman pidempää, (kuivuus yms. ongelmat) vaikka jälkivuoto jo olisikin loppunut. Tämän palstan mukaan jotkut ovat valmiita parissa viikossa, mutta joillain menee puoli vuotta... joillain kenties vielä pidempää. Ei siinä normaalissa tapauksessa pitäisi kyllä montaa viikkoa mennä, että nainen on fyysisesti hommiin kykeneväinen. Mikäli olen kokenut, että oma mieheni joutuu odottamaan kohtuuttomasti, niin olen ollut valmis avustamaan muilla tavoin asiassa.

Jälkivuodon aikana SAA olla yhdynnässä, kun käytetään kondomia. Jälkitarkastukseenkaan ei kehoiteta odottamaan kuin poikkeustapauksissa (esim paha repeämä). Paraneminen on kuitenkin yksilöllistä ja halut voi olla kateissa kuukausia. Kannattaa olla kärsivällinen. Itsellä meni ekan jälkeen n 7 viikkoa ja muiden jälkeen n 2 viikkoa.

Seksiä on sitte ku vaimo on siihen valmis. Vaikka ei olisi tikkejä niin kyllä se alapää on silti ollu kovilla. Ku paikat on kipiänä, niin ei todellakaan halua seksiä. Ja seksittömyyteen voi olla syynä myös hormoonit ja väsymys.

Aikuunen ihminen pärjää kyllä ilman seksiä eikä oo heti pettämäs jos panettaa.

[QUOTE="Risto";28655666]Haluaisin tiedustella teidän kokemuksia ja mielipidettänne siitä, kuinka pian synnytyksen jälkeen olisi hyvä aloittaa taas aktiivinen seksielämä. Synnytyksestä on kulunut jo 4 viikkoa, enkä ole saanut vieläkään vaimoa sänkyhommista innostumaan. On meillä kuivia jaksoja ollut ennenkin, mutta ei yhtään näin pitkää ja se kismittää erityisesti siksi, ettei mitään lääketieteellistä perustetta pihtaamiselle ole. Ei siis tikkejä tai mitään sellaista.

Ymmärrän kyllä, että synnytys ja lapsenhoito on rankkaa, mutta minusta parisuhteessa pitäisi välillä ajatella muitakin kuin itseään. Haluan kyllä vaimoani, mutta hän ei tunnu olevan lainkaan kiinnostunut minusta. Sekin harmittaa, sillä minulla olisi ollut kyllä tilaisuuksia täyttää tarpeeni. En tiedä kauanko jaksan enää odottaa.[/QUOTE]

Ja tässä taas huomaa, että mies ajattelee vain itseään. Heti ajatellaan vierais käymistä jne. Ei yhtään ole tullut mietittyä sellaista faktaa, että muijas pullautti pihalle n. 3kg ihmisen värkistänsä, mihin sä haluat nyt päästä lykkimään? Ja että naises luultavimmin suurimmaks osaks sen mukulan hoitaa? Imetys, valvomiset jne vie tosi paljon voimia.

Sopiva aika on sitten kun molemmat sitä haluaa ja samaan aikaan. Eikä yhtään aiemmin. Seksi on toki muutakin kuin yhdyntä, ja hienoa jos toinen joskus haluaa vaikka vain siksi, että toisesta tuntuisi hyvältä, vaihtoehtoja on. Aina saa toivoa ;) Mutta vaadittu, painostettu tai pakotettu seksi ei ole seksiä vaan väkivaltaa.

Neljä viikkoa olisi ollut todellakin aivan liian vähän minulle. Ja minä en edes pusertanut sitä 3-4-kiloista möhkälettä alapäästäni vaan lapsi syntyi sektiolla, mutta 4 viikon kohdalla oli kyllä ihan muut asiat mielessä kuin seksi. Tosin meillä myös miehellä :)

Meillä seksi on molemminpuolista mielihyvää, rakkauden jakamista ja yhteyttä, eikä velvoite, joka olisi suoritettava, ellei ole lääkärintodistusta lääketieteellisestä esteestä.

[QUOTE="Risto";28655666]Haluaisin tiedustella teidän kokemuksia ja mielipidettänne siitä, kuinka pian synnytyksen jälkeen olisi hyvä aloittaa taas aktiivinen seksielämä. Synnytyksestä on kulunut jo 4 viikkoa, enkä ole saanut vieläkään vaimoa sänkyhommista innostumaan. On meillä kuivia jaksoja ollut ennenkin, mutta ei yhtään näin pitkää ja se kismittää erityisesti siksi, ettei mitään lääketieteellistä perustetta pihtaamiselle ole. Ei siis tikkejä tai mitään sellaista.

Ymmärrän kyllä, että synnytys ja lapsenhoito on rankkaa, mutta minusta parisuhteessa pitäisi välillä ajatella muitakin kuin itseään. Haluan kyllä vaimoani, mutta hän ei tunnu olevan lainkaan kiinnostunut minusta. Sekin harmittaa, sillä minulla olisi ollut kyllä tilaisuuksia täyttää tarpeeni. En tiedä kauanko jaksan enää odottaa.[/QUOTE]

Noh, jospa sinä ottaisit vastuuta siitä lapsenhoidosta, niin ehkä vaimo jaksaisi ajatella jotain muutakin.

Nyt ei Risto kannata odottaa liikaa. Keskity semmoiseen mikä vie ajatukset pois pillun tarpeesta. Esimerkiksi joku mieluinen harrastus. Mun vaimo on pihdannut aina. Liekö koskaan toteudu semmoinen et olisin pillusta kylläinen. Toki siihen on syynsä, kuten näkymättömät haavat, korvien ja haarojen välissä olevat asiat. Itse en ole ehkä kaikkein tasapainoisin, enkä ole kaikkea voinut ennakoida ja tietää. Mun vaimolle on vasta myöhemmin selvinnyt, että häntä on sukulaismies käyttänyt lapsena seksuaalisesti hyväksi. Se on todella väärin ja se herättää monenlaisia tunteita mm. vihaa, pettymystä, surua jne. Tämmöistä tilannetta mitä on vaikea ymmärtää, niin ei sovi vähätellä. Sehän on aivan kauhea tilanne jos harmittaa niin paljon et se saa aikaan pahoja tunteita tai tekoja. Silloin tarvitaan ymmärrystä, myötätuntoa, kompromisseja ja positiivisia keinoja laukaista patoutumat. Tsemppiä sulle Risto :)

Sitten kun on haluja ja alapää on kunnossa.

Mulla oli kipuja alapäässä jotain kuukauden ajan. Eikä haluttanut yhtään. Joskus jälkitarkastuksen jälkeen oli taas seksiä.

Meillä neuvolassa kehottivat kokeilemaan ennen jälkitarkastusta, jotta voi sitten siellä keskustella jos on ongelmia. Eli neuvot tosiaankin vaihtelevat.
Mutta ap on kyllä idiootti mieheksi, jos miettii vieraisiin menemistä kun vaimoa ei seksi kiinnosta 4 vkoa synnytyksestä . Jestas.

Ja yhden käden sormilla voi kerrat laskea. Haaroväli on ollu kun rapiseva paperipussi. Muistuttaa saharaa. Hormonitasapaino ei oo vielä palautunut. Yleensä mulla palautuu vuodessa. Sitten ei ookkaan enää muuta estettä kun helvetillinen väsymys. Pari kertaa oon nukahtanut kesken lemmiskelyn....

Ilmankos tää ällöttävä aloitus kuulosti niin tutulta, kun on jo juhannuksen aikaan tehty. Eiköhän tää Risto oo jo pukille päässyt tai sitten on vieraisiin mennyt. Kuka näitä nostelee? Turha vastata tähän, että tästä voi olla jollekin apua. Niinhän niistä vanhoista ketjuista varmaan aina jollekin on. Risto kuulostaa elähtäneeltä, itsekkäältä ääliöltä.

Minä en pystynyt synnytyksen jälkeen edes istumaan kahteen viikkoon. Oikeasti. synnäritä kotiin olin auton takapenkillä jotenkin vinottain ja roikuin kahukahvasta niin ettei perä ottanut penkkiin. Enkä ollit edes pahasti revennyt (pahasti=peräsuoleen asti), tikkejä oli kyllä kiitettävästi.

Ja jälkivuoto kesti kaksi kuukautta. Kyllä mun mies ymmärsi ja jaksoi olla sen aikaa ihan omassa seurassaan.

Tiedätkö, ap, että pillunpuutteeseen ei ollenkaan kuole. Olen minäkin sittenmmin miehen sairastuessa ollut jo hyvän tovin (2 vuotta) vähällä seksillä, mutta se nyt vaan on niin, että mätä säkä, aina ei voi voittaa jne. Näillä korteilla on ny vaan pakko pelata.

Meillä on mennyt molemmilla kerroilla 2,5kk synnytyksestä ekaan seksikertaan. Molemmissa synnytyksissä 2.asteen repeämät, kummatkin muksut 4kg.

Nyt olisin periaatteessa pystynyt aiemmin kokeilemaan, mutta tahdoin itse odottaa jälkitarkastukseen saakka, koska epäilin pientä laskeumaa, enkä tahtonut tehdä mitään vahinkoa, ennenkuin pääsin lääkärille. Jälkitarkastus oli tosi myöhään, melkein paukkui se Kelan raja. Kaikki oli kunnossa ja päästin ukkoni piinasta, vaikka itsellä seksi on melkein viimeisin asia mielessä tällähetkellä. Eipä se minulla näin täysimetyksen aikoihin tunnu innostavan, mutta miehen takia kyllä ryhdyn siihen silloin tällöin ;)

Synnytin aika lailla minuutilleen 5 vrk sitten. Synnärillä kätilö sanoi, että jos jälkivuodon aikana harrastaa yhdyntää, on käytettävä kondomia. Itselläni taitaa lähinnä olla tuo mielentila sellainen, että ajatuksissa ihan muut asiat just nyt.

Ja siis eihän sitä tartte synnytyksen olla ees paha. Mulla ei tullut tikkejä ja kätilö laittoi jälkivuodon määräksi synnytyksen jälkeen salissa vain puoli desiä verta. Hormonit pitää huolen, että tuoreella äidillä on muita mielenkiinnon kohteita.

[QUOTE="Risto";28655666]Sekin harmittaa, sillä minulla olisi ollut kyllä tilaisuuksia täyttää tarpeeni. En tiedä kauanko jaksan enää odottaa.[/QUOTE]

Kannattaa täyttää nuo tarpeet, että on helpompaa. Jos vaimon paikalla ollessa on jommalle kummalle kiusallista, niin sitten itsetyydytys kannattaa hoitaa yksin. Kokonaan ilman sinun ei kuitenkaan tarvitse olla. Vaimo voi innostua antamaan käsi- tai suuhoitoa jossain välissä, vaikka itse yhdyntä ei vielä houkuttelisi.

Minusta vaikuttaa että et kunnioita vaimoasi.

Yhteistyössä