Milloin raskaustestin pitäisi näyttää positiivista?

Millon raskaustestin pitäisi jo näyttää positiivista? Täällä kp 32/28 eikä menkkoja kuulu, menkkamaisia kipuja alavatsassa, vatsa ihan turvoksissa, närästää, palelee, ruoka ei maistu, jokohan sitä uskaltaisi testata? Jostain luin että testin kanssa pitäisi odottaa vähintään viikko oletetusta kuukautisten alkupäivästä, olenko vielä liian hätänen? :confused:
 
Nykyiset herkät testit (siis ihan perus testitkin on suh herkkiä) näyttää monella raskauden melko varhain, jo ennen kk alkuakin. Toki tämä on yksilöllistä eikä kaikilla ole näin mutta suurin osa tuntuu saavan jonkinlaista viivaa jo 10-12 päivää ovulaatiosta. Mutta mikäli ovulaatio ei ole tiedossa voi olla että esim sinulla ovis on ollutkin myöhemmin ja siksi testit voi olla negaa (tai kk ei ole alkaneet mikäli et ole raskana. Muoks. Luinkin väärin, et siis ollutkaan testannut vielä ) Esim minulla kierto on ollut pitkään (ennen vikaa lasta ja imetystä ) 29-31pv mutta nyt ovisplus oli kp21, ovis siis kp22 ja testi näytti hyvin hyvin hailua plussaa 10 päivä tuosta eli periaatteessa kp32 näkyi suurennuslasin kanssa jotain ja siitä pari päivää viiva oli jo selkeä .
Toki jos malttia on kannattaa testi tehdä vasta kun kk on viikon myöhässä. Mutta itse hätähousuna en kuulunut näihin :D!
Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Jatkan nyt tähän samaan ketjuun, kun aiheen vierestä kerran kysymykseni menee.
Olen 30v ja puolisoni 32v, nyt toiveissa ensimmäinen lapsemme. Olen vuoden ajan syönyt pillereitä(sitä ennen n.6kk taukoa ja sitä ennen vuosia e-pillerit käytössä) ja menkat on olleet jokseenkin epäsäännölliset jo pillereiden aikana.
Nyt päätimme pari viikkoa sitten, etten tauon jälkeen enää aloita uutta levyä ja vauva saa tulla. Tauon aika ei tyhjennysvuotoa tullut(tosin ennen taukoa tuli jonkin verran tiputteluvuotoa) ja tein varuiksi testin (neg) 2vkoa sitten. Nyt sitten pohdin, että milloin kannattaa testata aikaisintaan uudelleen- jos menkat ei ala. Mitään hajuahan ovulaation ajankohdasta, tai milloin menkkojen ns kuuluisi alkaa? kun r-testeissähän sanotaan että testin voi tehdä kun kuukautiset on myöhässä.
Pahoittelut, mutta oon ihan pihalla :D
juuliaa:lle onnea :)
 

Yhteistyössä