Milloin raskaustesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

millipilli

Jäsen
05.02.2012
78
0
6
Iltaa!
Tietämättömänä haluaisin tietää milloin tilanteessani olisi oikea aika tehdä raskaustesti. Syön e-pillereitä kahta laattaa putkeen ja nyt ensimmäisen laatan lopulla olen alkanut tuntemaan raskauden oireita ja tuntemuksia. Viime tyhjennysvuodon aikana vuoto oli niukkaa mutta ne tulivat. Pitääkö minun odottaa toisen laatan loppuun vai milloin testin tulos on varmimmillaan?

kiitos vastauksestanne

Jos olet ottanut pillereitä säännöllisesti, et todennäköisesti ole raskaana. Jos kuitenkin olet unohtanut pillerin/pillereitä, raskaus"riski" on olemassa. Jos raskaus ei ole toivottu kannattaa tietenkin raskaustesti tehdä mahdollisimman pian. Yleensä mun mielestä suositellaan oottaan viikko menkkojen myöhästymisestä, kun keskenmenot ovat yleisempiä ekoilla viikoilla.

On unohtunut pillereitä. Ja vauva on kyllä tervetullut ja ollaan iloisia jos raskaus ilmenee. Mietin vaan että mistä voin tietää jääkö kuukautiset pois, vai odotanko viellä sen kuukauden että saan sen toisenkin laatan syötyä, vai pidänkö tauon nyt ensimmäisen laatan jälkeen vain nähdäkseni jääkö kuukautiset pois?

Ei tuule. Tarkoitus oli alkaa tositarkoituksella yrittämään vauvaa huhtikuussa kun palaan avomieheni luokse kotiin. Olen tällä hetkellä työkeikalla toisella paikkakunnalla. Apua miten vaikeaksi voi mennä kun odottaa vastausta kysymykseen.

Yhteistyössä