Milloin raskaus näkyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna28

Vieras
Mulla katkeaa määräaikainen työsuhde maaliskuun lopussa. Työsuhteeni jatkuu erittäin todennäköisesti sen jälkeen, mutta tuskin jos olen raskaana. Milloin siis voin alkaa yrittää raskautta, jotta voin olla varma ettei raskaus näy vielä maaliskuussa?

Se on vähän yksilöllistä kuinka pian näkyy - riippuu onko hoikka vai onko mahaa ennestäänkin. Itse olen hoikka ja maha alkoi näkyä kun hedelmöittymisestä oli kulunut n. 2,5kk. Tietty mahaa pystyy varsinkin talviaikaan piiloittelemaan aika pitkään. Mutta huomioi ettei se tärppi välttämättä heti tule.

Kiitos vastauksestasi :) Tiedän kyllä, että voin joutua yrittämään pidempäänkin, mutta se voi myös tärpätä ihan heti. En haluaisi vaarantaa työpaikkaani. Olen aika hoikka, yleensä kokoa 36 (tai 34), pienirintainen mutta vatsani pömpöttää/turvottelee helposti ja on siinä vähän makkaraakin.

Ja toi on muuten etu, että silloin on talvi. Eihän se maha villapaitojen alta niin hyvin tosiaan näykään.

Raskaus saattaa näkyä myös aika selkeesti ensimmäisenä rinnoista. Itselläni tuplaantui rintakoko heti alku viikoilla, omat farkut eivät menneet enää kiinni vkolla 8 ja vkolla 11 eräs työkaverini, joka tiesi raskaudesta, totesi, että on hyvä kun jään kesälomalle, sillä peittely-yritykseni eivät kovinkaan pitkään olisi enää onnistuneet. Minulla näin, joillakin raskaus näkyy vasta 20+ viikoilla. Pitkään (itselläni noin 4 kk) se maha kuitenkin näytti vain lihonneen muotoiselta, joten se saattaa mennä hyvin myös ihan muutaman lisäkilon piikkiin.

Mä taas olen kokoa 34 ja toistakin raskautta salasin viikolle 21 lähimmiltäkin, eli raskauden puoleen väliin, siispä 4,5 kuukautta. Tällöin siis kerroin vasta itse, eikä oltu osattu asiaa arvellakaan. Kannattaa tietty varautua siihen, että se maha näkyisi mahdollisimman ajoissa, mutta älä ihmettele jos ei näykään...

Mun mielestä hoikilla ja siroilla naisilla on usein aika huomaamaton raskausmaha. Niin ja kohdunasentokin vaikuttaa. Jos on taaksepäin kallistunut kohtu, maha tulee näkyviin myöhemmin. Kohdun asentoa voi varmaan kysyä gyneltä/lääkäriltä sisätutkimuksen yhteydessä tai sen jälkeen. :)

Yhteistyössä