Milloin raskaus alkanut näkyä?

Sellaista ajattelin tällä kertaa kysellä, että milloinkas teillä muilla on alkanut raskaus näkyä? Siis milloin maha on alkanut kasvaa, rinnat? Itsellä kun tuntuu että ihan niin kuin tämä raskaus näkyisi jo vaikka rv onkin vasta 8+1 :LOL: Maha on ku joku jalkapallo ja pitää laittaa päällensä vähän löysempiä vaatteita, ettei porukka kattos oudosti, kun en kuitenkaa tässä vaiheessa iha kaikille kehtais vielä kuuluttaa olevani raskaana ja tosissaa alan näyttää siltä, että ootan lasta =) eihä se vielä oo sentää mahollista, että miulla raskaus näkys noin selvästi masusta? Onko se vaa jotai ihmeen turvotusta ku koko ajan olo tuntuu nii pallolta ja painokii noussu semmoset 4kg.. iha säikähin eile neuvolassa ku normaalisti oon painanu 45kg ennen raskautta ja nyt kiloja olikii kertyny jo huimasti ku tulos oli 49,7kg! :saint:
 
kyllä miuta alko turvottaa heti kun tulin raskaaksi.. ja tietty ite sen huomaa, muut ei välttämättä huomaa ollenkaan, mutta koko raskauden oon oikeestaan käyttäny äippähousuja, kun en tykkää puristus tunteesta, sillon kun on vauva mahassa. esikolta oli sama juttu, mutta pystyin käyttää tavis housuja paljon pidempään!

noi on niin yksilöllisiä, jotku sanoo et ei voi näkyy, mut jos turvottaa, ni johtuuhan sekin siitä raskaudesta!!

ja oot aika pieni kokonen, että varmaan masussa huomaa heti eron entiseen!!

äiti lpr 23
 
Poikaystävä kyllä toteski eile iha ääneen, että mie näytän jo siltä että oon raskaana ku maha pömpöttää siihe mallii ja sit sen piti saaha ottaa jo iha kuviaki masusta :LOL: Se sano että se näyttää nii suloselta ku se pömpöttää tuollee... :LOL: Mikäs siinä. Onha se toisaalta aivan ihana tunne ku ite ainaki näkee jo sen et pikkuneha tuola masussa kasvaa ja nii alkaa varmaa muutki näkee ku oon tosissaa aina ollu nii pienikokone ihmine ja hoikassa kunnossa ja nyt maha on ku jalkapallo yhtäkkiä =)
 
Kyllä se turvotus alkaa näkyä ja voi näyttää aika mammamasulta jo tossa vaiheessa!
Yleensä se turvotus kuitenkin siitä vähenee ja oikea mammamasu alkaa sitten puskea läpi vasta jonkun kuukauden myöhemmin...

Mulla oli rv 12 jo mammafarkut käytössä kun oli kauhee rantapallo jo silloin, mutta turvotusta kylläkin.. nyt sen tiedän koska nyt jo kunnon vauvamaha esillä ja viikko 18+6 :heart:

 
Mä olen kanssa pieni ja mulla myös alkoi näkymään aikasin raskaus,osa tietysti on ollut turvotusta ja nyt olen viikoilla 11+4 ja painoa on 49,8kg.700g on tullut lisää koko raskauden aikana toistaseksi.Kyllä sen tosiaan nopeesti huomaa,mä myös olen joutunut jonkin aikaa käyttää noita mamma housuja,ne on kyllä unelma ;) ettei masuun paina mikään.
 
Mulla on nyt viikkoja 22+1 ja vieläkään kaikki eivät ole huomanneet mun raskautta. Jotkut tavishousutkin menevät vielä jalkaan, mutta olen minä yhdet mammahousutkin ostanut, tosin tuppaavat valumaan, eivätkä vielä pysy kunnolla päällä.
Kaveri tuossa viikonloppuna sanoi, että mulla on todella pieni vauvamaha ja minä olen siitä erittäin tyytyväinen, saa pienenä pysyäkin.
Turvotuksesta en ole laisinkaan kärsinyt.
 
Se taitaakii olla aika yksilöllistä että miten pian raskaus rupee jo näkymään ja millä tavalla :) välillä tunnen itteni ihan typerykseks, ku tuntuu että tulee kyseltyy iha hölmöjäki asioita, mut sit taas aattelen, et parempi kysyy ku miettii vaa iteksee salaa =)

Aika moni kavereista taitaaki jo tietää että oon raskaana, vaikka näin alussa vasta onkin, mutku ei vaa oo osannu pitää suutaan kiinni :whistle: ja eipä tätä voi kukaa kohta olla huomaamattakaa ku tässä vaiheessa jo on nii pömppis :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mebee:
Se taitaakii olla aika yksilöllistä että miten pian raskaus rupee jo näkymään ja millä tavalla :) välillä tunnen itteni ihan typerykseks, ku tuntuu että tulee kyseltyy iha hölmöjäki asioita, mut sit taas aattelen, et parempi kysyy ku miettii vaa iteksee salaa =)

Aika moni kavereista taitaaki jo tietää että oon raskaana, vaikka näin alussa vasta onkin, mutku ei vaa oo osannu pitää suutaan kiinni :whistle: ja eipä tätä voi kukaa kohta olla huomaamattakaa ku tässä vaiheessa jo on nii pömppis :LOL:
Juu olen kanssa pistänyt saman merkkille että hyvin yksilöllistä,jotkut ei ees esim usko mua jos ei mua ole nähnyt että niin aikasee masu jo näkyy ja oottelen kolmatta ;) Ihan kiva se on kun masu näkyy,ole ylpee vaan ;) Kyllä joka mamma nauttii masustaan tai ainakin melkein kaikki.... hih
Tsemppiä odotukseen sulle :)

Annu & mussukka 11+4

 
Mulla oli kanssa ihan alusta asti tosi turvonnut maha, varsinkin iltaisin. En vaan huomannut että turvotuksen jälkeen maha olis pienentynyt ennen kuin vauvamasu pullahti näkyviin. Jo viikolla 15 töissä ihmiset kysyivät ihan suoraan että odotanko vauvaa. Nyt maha on jo aika valtava, eilen mitattuna mahan ympärys 103cm!

On kyllä aika yksilöllistä tuo mahan kasvu, toisilla näkyy tosi myöhäisessä vaiheessa ja omistavat loppuun asti pienen siron vauvamasun, kun taas toisilla kasvaa valtava rantapallo:) Itse taidan kuulua jälkimmäisiin..

tannuli 24+4
 
Mebee varmasti tua 4 kiloa on turvotusta, laita ainakin sen piikkiin :D

joskus 18vk eteenpäin ollut ihan selvä masu jonka kaikki huomannut, toki aikasemmin itse olen huomannut masun pyöristyvän :)

maj ja 32+4 :)
 
Alussa on monella turvotusta, itelläkin oli.
odotan nyt kolmatta ja rv 12+4 ja vielä on omat housut käytössä.
aikasemmissakin raskauksissa mennyt aika pitkälle enneku maha tullu kunnolla esiin. oon myös aika pienikokonen itse,
ja painoa tullu n10kg kummassakin.
saas nähä miten nyt käy =)
 
Mulla näkyny kaikki n. 7. vkolta lähtien, ei ole turvotusta, vaan selvä vauvamasu, olen hoikkarakenteinen ja pitkä, kyllä se vatsa voi näkyä varhain. Mulla ollu sellainen kiinteä pallo, kun ei ole painoakaan kertynyt kun n. 6-8 kg koko raskauden aikana. 2 lasta ja kolmatta odotan. Mukavaa odotusaikaa teille! :)
 
mulle ainakin sanottiin neuvolassa että joskus rv 8 paikkeilla ei vielä edes voi näkyä muuta kuin turvotusta kun vauva on vielä häpyluun alla suojassa...
sitten vasta myöhemmin kun alkaa oikeasti nousta kohtu ylöspäin niin sitten voi olla masuakin :)
 
Mulla oli turvotusta jo ihan alkuraskaudesta ja noin viikolla 12 otin käyttöön ensimmäiset äippähousut (parit omat housut meni jalkaan siitä vielä parin viikon ajan). Viikolla 19-20 maha alkoi olla jo niin näkyvä, että jo vähän tuntemattomammatkin ihmiset uskalsivat ottaa asian puheeksi ilman, että tiesivät minun olevan raskaana. Nyt odotetaan lyllerryksen alkamista ;)

Marikki A ja pikkuinen 21+6
 

Yhteistyössä