Milloin on aika?

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Mitä itse tekisit?

Koira reilut 12v, nyt todettu maksavika, jota ei pysty parantamaan. Eilen aamulla ei toinen takajalka toiminut ja käytetty lääkärissä. Ristisiteet vanhuuttaan menneet polvesta, vähän sai särkylääkettä, mutta pitää tarkkailla, ettei koira oksentele tai muuta tai silloin samantien lopetettava lääkitys. Muuta lääkitystä ei saanut maksan takia, kun lääkkeet kuormittaa. Leikkausta ei tuossa iässä lääkäri suositellut, koska rasittaa koiraa todella paljon ja sekä leikkaus, että lääkitys rasittaisi maksaa entistä enemmän. Viime yönä tehnyt parit pissit sisälle, kun ei pystynyt pidättelemään. Tällä hetkellä todella kipuherkkä ja perheessä alle 2v vilkas lapsi. Lapsen ei tarvitse kuin hipaista koiraa, niin nappasee. Ja kun pieni asunto, niin väkisinkin välillä vahingossa saattaa osua kun koira makoilee milloin missäkin.

Milloin on oikea aika luopua koirasta? Koira ollut viimeiset 12 vuotta todella rakas perheenjäsen ja luopuminen on todella vaikeaa. Varsinaisia hirveitä kipuja koiralla ei ole, mutta tällä hetkellä kaikki varautuneita koko ajan lapsen takia, ettei vaan nappase.

Toisaalta aika voisi jo ollakkin, kun on jo ikää ja noita sairauksia, mutta lääkärikin sanoi, ettei kipuja pahemmin ole. Ja jalan kanssa oppii kyllä kävelemään hieman toisella lailla. Vaikea päätös.

No tänään omistajat keskustelevat asiasta. Pian on päätös tehtävä. Rakas koiruus miullekkin, vaikkei omani ole. Mukana olen ollut hakemassa häntä kasvattajalta. Tyhjä kolo jää elämään Omppu-pompun jälkeen.

Lopettaminen taitaa olla ainoo vaihtoehto..Munkin koiralla sydämen vajaatoiminta, sydänlääkkeellä ja nesteenpoistolla se pystyy elämään melkein normaalia elämää mut talvella oli lähtö lähellä ja samoja kysymyksiä mietin silloin itsekin.

Pitää vaan muistaa että armeliaampaa se lopetus on kuin loputtomasti pidentää toisen kärsimystä omien tunteiden vuoksi :|

Ei koiralle löytyisi muuta paikkaa vanhuuden päiville? Joku "hoitokoti"? Itse ainakin tiedän paikan jossa otetaan vastaan koiria jotka puuten joutuisi piikille. Tosin kyse on vanhoista terveistä koirista...

Anna koiran mennä. Kertoo jo paljon että pisut tulee sisälle. Se ollut koirastakin varmasti noloa. Ja en uskaltaisi muutenkaan ottaa riskiä että nappaa lasta pahasti, kun se todellakaan ei ole koiran vika jos niin käy. Siitä ei tule kuin pahaa mieltä kaikille. Koiralle täytyy antaa arvoisensa loppu. Yleensä siitä tietää että on aika päästää irti kun sitä tosissaan rupeaa miettimään.
:hug: :heart:

:hug: Kyllä tuo minustakin kuulostaa sille, että koiran on aika päästä paremmille metsästysmaille. Vaikea päätös se on, tiedän kokemuksesta, mutta kaikkien kannalta ehkä parempi niin. Voimia! :hug:

Koira jouduttiin lopettamaan kuukausi sitten :(
Oli niin pahasti sairas vaikkakaan ei kipeä, ei ainakaan näyttänyt sitä.
Koitettiin leikata mutta lääkärit oli sitä mieltä ettei ole vaihtoehtoja.
Niinpä meidän Rakas koira pääsi lepoon ja rauhaan.
Minun mielestä pitäisi antaa mennä, vaikka pahalta tuntuukin...
Meillä koira oli vain vajaa 8v :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt on oikea aika. Olet saanut jo ystävääsi pitää monen monta vuotta. Ja kuka osaa sen ihan tarkkaan sanoa millaiset kivut koiralla on?

Koira ei ole miun vaan siskoni. Joten päätös asiasta jää siskolleni ja hänen miehelleen...

Alkuperäinen kirjoittaja sd:
Ei koiralle löytyisi muuta paikkaa vanhuuden päiville? Joku "hoitokoti"? Itse ainakin tiedän paikan jossa otetaan vastaan koiria jotka puuten joutuisi piikille. Tosin kyse on vanhoista terveistä koirista...

Mie voisin koiran ottaa, mutta meilläkin 3v lapsi ja kolme koiraa. Ja tämä siskoni koira ei siedä muita uroksia tippaakaan...

Yhteistyössä