Milloin olisi hyvä hetki käydä yrittämään vauvaa? (minun tilanteessani)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm....

Vieras
Miehen kanssa kaikki asiat kunnossa, suhteessamme siis. Minulla entuudestaan yksi lapsi, joka on 4,5 vuotinen. Suurin asia joka mietyttää on nyt se, että olen koulussa. Valmistun ensi keväänä. Minä haluaisin käydä vauvan yritykseen tuossa tulevan syksyn aikana, tärppää sitten milloin tärppää..mutta mies on alkanut nyt vähän empimään, että jos ei kuitenkaan vielä silloin yritystäkään, että kerkeisin hetken olemaan opiskelun jälkeen töissä! Tietysi hän ajattelee järkevästi, mutta minä niin tunteella. On kauhea vauvakuume ;) Ajattelinkin, että jos se siinä loppu syksyn/alku talven aikana tulisin raskaaksi, niin kerkeisinhänkuitenkin hetken tekemään töitäkin. Ja jos ei heti siinä onnitukaan, niin vähän pidempääkin.

Mä en enää itsekään tiedä, mitä haluan. Tunteet sanoo muuta, kuin järki.

Itse ottaisin sillain varman päälle että se 6kk työtuloja täyttyy niin että saa sitten kunnon äpv-rahaa eikä sitä minimiä vaan. Enkä laskis (enää) raskaana oloa siihen 6kk mukaan koska mitä tahansa voi raskauden aikana tapahtua niin ettet pystykään olemaan töissä..

Kannanttaa ehkä jutella miehen kanssa ja kertoa faktat, että harvemmin sitä ekalla yrittämässä tärppää ja varsinkin jos käytät jotain ehkäisyä, niin sen lopettamisesta menee jonkun verran aikaa ennen kuin voi edes onnistaa. Lisäksi sulla on varmaan stressiä opiskelun ja työpaikan suhteen, joten sekin voi vaikuttaa onnistumiseen.

Mulla on suvussa sen verran epäonnistumisia vauvayritysten kanssa, että suosittelen aina laittamaan vauvanhankkimisen etusijalle ja työ. yms. asiat toiselle sijalle. Töitä saa paljon varmemmin kuin lapsen jos sen lapsen todella haluaisi.

Kannanttaa ehkä jutella miehen kanssa ja kertoa faktat, että harvemmin sitä ekalla yrittämässä tärppää ja varsinkin jos käytät jotain ehkäisyä, niin sen lopettamisesta menee jonkun verran aikaa ennen kuin voi edes onnistaa..

Periaatteessa oot oikeassa,mutta aina ei voi tähänkään luottaa. Me jätettiin ehkäsy (minipillerit joita olin syöny todella huolellisesti -09 joulukuusta alkaen) pois heinäkuun puolivälissä,kesken pillerilevyn. Olipa vaan ilonen yllätys kun testasin plussan elo/syyskuun vaihteessa. Eli n 7 viikkoa ehkäisyn poisjättämisestä..

Toisaalta töitä ehtii kyllä tehdä äitiysloman jälkeenkin ja vauvan yrittämisessä voi mennä pitkäänkin... ja toisaalta ihan äitiysrahan kannalta kannattaisi vähän aikaa olla töissä. Eli molemmissa puolensa...

Ja töitä olen kyllä kerennyt jo tekemään. Yhden ammatinkin olen itselleni lukenut, nyt luen toista, kun halusin vaihtaa alaa. Itsekin olen alkanut miettimään tuota, että jos kuitenkin tekee asiat niin, että on jonkun aikaa töissä...rahojen suhteen. Mutta sitten tulen kiukkuseks, että ei raha saa olla niin suuri este. Pärjätään kuitenkin, vaikka mulla ei ole suuret äp-rahat. Helpottaisi elämistä, mutta... ääääh.. välillä ajattelen, no aika näyttää. Sitten tulee turhautuminen ja tuntuu, että pitäisi vähän tietää elämästä eteenpäin. Se on sitten eri asia meneekö asiat niinkuin haluaisi niiden menevän.

[QUOTE="eee";25388812]Sinuna menisin kyllä ensin töihin ja yrittäisin saada vakituisen työpaikan. Ennen en alkaisi edes yrittää.[/QUOTE]

Vakituista paikkaa en lähe ensimmäiseksi havittelemaan. Jos ja kun, niin tekisin vain töitä mitä on tarjolla. Vaikka sijaisuuksia, mutta töitä. Nykyään on vaikea saada vakituista paikkaa tosta noin vaan. Ja mulla biologinen kello tikittää sitä vauhtia, että en ala montaa vuotta sitä statusta itselleni odottamaan. Tämä on minun kantani asiaan.

Yhteistyössä