Milloin oli kuukaudesta se hedelmällisin päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jenna"

Vieras
Oliko se 2vk kuluttua kuukautisten alkamisesta vai miten se menee? ennen ei oo tullu tämmösiä mietittyä mutta nyt niin hirveä vauvakuume niin ajattelin mikä ois se paras päivä kuukaudessa :) entä ne ovulaatio testit, miten ne toimii?

Älä ovulaatiotestejä osta heti... pärjäät hyvin ilmankin.
Kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua on hedelmällisin päivä.

Minulla on 3 lasta, enkä ole koskaan tarvinnut ovis testejä ja vauvaa on "yritetty" alle kuukausi (ehkäisynä ollut pillerit!)

14-16 päivää ennen menkkojen alkua on ovulaatio. Eli päivä saattaa vaihdella kierron pituudesta riippuen.

Ovulaatiotestit toimii siten, että sun pitää testata (= tikuttaa ) joka päivä suunnilleen samaan aikaan. Pissastahan se näyte otetaan. Niissä malleissa, mitä minä käytin, niin niissä näky aina kaks viivaa, ja sitten, kun ne oli saman värisiä (yhtä tummia ) niin sillon oli ovulaatio. En kylläkään lähtis sokeesti noihin testeihin luottaa, koska itse en saanu kertaakaan posit. tulosta niillä, ja silti tulin raskaaksi. Kannattaa opetella kuuntelemaan kehoa ja sen merkkejä ovulaatiosta.

[QUOTE="Jenna";22985267]No entä kun mulla on aika epäsäännölliset menkat? tai ei aina päivän tarkalleen ala niin onkohan se 14-16pv kuukautisista todennäköisesti ovulaatio?[/QUOTE]

en usko..tai toki voi,mutta ei se tarkoita että ne ois ne varmat päivät,ja niiden varaan kannattais jättää..

Oijoi, epäsäännölliset kuukautiset voivat valitettavasti aiheuttaa sen, että mies joutuu töihin lähes jokaisena päivänä kuukaudessa. Lastenhankinnassa tämä on kaikkien miesten mielestä se kaikista ikävin juttu.

Yhteistyössä