milloin olette menneet töihin jos teillä koiranpentu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amanda85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Amanda85

Jäsen
05.10.2006
618
0
16
Seinäjoki
mietin itse tätä kun muutto eessä(kenties pian)mut mä en "voi" hankkia vielä töitä kun sen koiranpennun ensin haluaisin...kun tiedän jo kuinka rankkaa on "vahtia",käyttää pissalla öisin yms..niin miten se työpäivän kestäisi kun ei ole ketään pitämässä huolta? :headwall: oon vähän jääräpää tämän asian kanssa,mutta koirakuume on niin kova että halkeen jos en saa koiraa vielä.Ja pitäs opettaa se oleen yksin yms ja mennä sitten töihin kun on jo ehtinyt kouluttaakkin sitä ..miten sitten jää aikaa koiraharrastuksille (myöhemmin)kun töitä on?itse en tosin tiedä kuinka pitkiä työpäiviä edes olisi tiedossa mutta kuitenkin!joten koiraihmiset kertokaa miten te ootte tehny?ollu kotona vai töissä kun pentu on tullut teille??

No meille tuli koirupoitsu taloon niin, että oltiin molemmat eka viikko kotona - mies kesälomalla ja mie työttömänä. Ekan viikon jälkeen sit molemmat töihin, mies kävi ruokatunnilla kotona eli koiru oli yksin n. 4 tuntia kerrallaan. Hyvin on sujunut sen suuremmitta tuhoitta :heart:

Älä ole liian pitkään kotona pennun kanssa tai ainakin opeta se aika nopeasti olemaan myös yksinkin. Aloita aluksi vaikka ihan sillä, että olet muutaman minuutin poissa. Ja minun mielestäni älä missään nimessä ala käyttämään öisin pissalla. Käytä viimeisen kerran ennen kuin alat itse nukkumaan. Opeta tekemään tarpeet paperille ja kun pentu alkaa hiukan kasvamaan alat kouluttamaan siihen ulos tarpeiden tekemiseen. Palkitset aina esim. ulos tehdyistä tarpeista kiitoksilla ja pienellä namilla. Tämä ainakin meillä toiminut. Jättää sitten ajallaan pois kokonaan sen paperille tekemisen.

osaako sitten niin pieni olla yksin kotona jos itse ties kuin pitkään töissä?
kun tuntu edellisen koiran kanssa et sen kanssa piti olla koko ajan ja ruokkiakkin aika paljon (4krtaa päivässä)ja eikös itten oloe pissaa yms joka puolella kun kukaa ole opettamassa että paperille pitää tehdä? :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:41 Judi kirjoitti:
osaako sitten niin pieni olla yksin kotona jos itse ties kuin pitkään töissä?
kun tuntu edellisen koiran kanssa et sen kanssa piti olla koko ajan ja ruokkiakkin aika paljon (4krtaa päivässä)ja eikös itten oloe pissaa yms joka puolella kun kukaa ole opettamassa että paperille pitää tehdä? :)

Meillä ainakin poitsu oli oppinu jo kasvattajien luona tekemään tarpeensa paperille - tuli meille luovutusikäisenä - eikä tehnyt missään vaiheessa lattialle muuta kuin mieltä osoittaessaan.

no sittenhän sitä voisi jo hakea töitäkin.meillä koko perhe koirakuumeen kourissa , tai minä ja poika ainakin.Ukosta niin viis :laugh: Mutta pojalla taitaa tuota ex koiraakin olla ikävä kun siitä puhuu ja paijailee aina tuota pehmo plutoa ja sanoo et "äiti hankitaan koira" omalla painostuksella!
Kiitos tiedoista kaikille :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:45 Tämätyttö kirjoitti:
Työkaveri ilmoitti pitävänsä viikon koiruuslomaa, kun ottivat koiranpennun. Ts. oli viikon talvilomalla.

Minustakin viikko on hyvä aika. siinä ehtii opettaa koiran yksinoloon vähitellen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:51 vieras kirjoitti:
Älä todellakaan osta koiraa sellaiselta kasvattajalta, joka ei ole jo aloittanut opettamaan/opettanut pentua tekemään tarpeitaan paperille. Sellainen on huono kasvattaja!

no en kai.edellinen pentu oli 7vkoa seropi joka sitten yks kaks ei oppinu ku puolen vuoden iässä sisäsiistiks ja yölläkin monta kertaa pissasi..ja paperin ohi aina.. :/ joten sitä tässä mietin et jaksaako töihin mennä jos pentu sit pitää meteliä öisin ja kakkii ja pissii minne sattuu niin kuin edellinen versio

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:51 vieras kirjoitti:
Älä todellakaan osta koiraa sellaiselta kasvattajalta, joka ei ole jo aloittanut opettamaan/opettanut pentua tekemään tarpeitaan paperille. Sellainen on huono kasvattaja!

Perusteella että? Kaikki eivät edes käytä sanomalehtiä vaan opettavat suoraan ulos...
Meillä oli tuolla vanhuksella sanomalehdet käytössä, kahdella nuoremmalla ei. Kaksi nuorempaa oppivat nopeammin sisäsiisteiksi...

Perusteella sillä, että ei taida ihan pari kuukautisen koiran rakko kuitenkaan yön yli kestää vaikka olisikin jo uloskin alkanut tekemään. Tai tietysti jos haluaa käyttää sitten pentua ulkona yölläkin. Ja onhan ne paperilta helpompi siivota kuin matoilta ja lattioilta. Ja sehän on vain todella hyvä, että pentu olisi jo tutustunut hyvissä ajoin myös sinne ulos tarpeiden tekemiseen vaikka ei aluksi vielä onnistuisikaan.

Tämä oli vähän eri tilanne kuin ap:llä,koska olin koulussa silloin, mutta meillä meni koiran kans alku tällä tavalla.. koiran pentu tuli perjantaina iltapäivällä ja olimme sen kans koko loppupäivän, että se tottui meihin ja asuntoon.. lauantaikin meni totuttelussa.. sunnuntaina laitettiin se hetkeksi makuuhuoneeseen lelujen kanssa ja me oltiin sitten olohuoneessa ihan hiljaa, jotta koira luuli olevansa yksin.. se oli aikamoista huutoa ja meteliä, mutta kun koira hiljeni, päästimme sen pois huoneesta..maanantaina olin kahdestaan koiran kans kotona ja laiton sen päivällä makuuhuoneeseen ja kävin oikein paukauttamassa ulkoovea, että koira tottuisi samoihin ääniin.. olin sit heti tunnin hiljaa olohuoneessa ja kuuntelin ääniä.. jonkin aikaa oli huutoa ja vikinää, mutta kun se huomasi että se ei auta, pentu rauhoittui.. tiistaina pidin vielä puoltoista tuntia yksin ja keskiviikkona jouduinkin lähtemään neljäksi tunniksi kouluun..

emme kertaakaan kuulleet naapureilta valitusta koirastamme ja pidimme sitä tosin makuuhuoneessa aina kun olimme pois, joten tuhojakaan se ei pahemmin tehnyt.. paitsi kerran oli lirutellut meidän sänkyyn.. se kun aina istui meidän sängyllä ja katsoi ikkunasta ku olimme pois..

tottuminen yksin oloon on yksilöllistä ja meillä on aika helppo koira.. kyllähän se poti eroahdistusta silloin kun muutettiin nykyiseen asuntoon ja joutui äkkiä jäämään yksin kotiin.. mutta sekin meni parilla kerralla ohi ja enää emme ole kuuleet naapureilta valituksia.. mulla on vieläkin tapana kun lähden kotoa, nakkaan lattialle herkkuja ennenkuin hipsin pois ja sit jätin lattialle myös luita ja motivointipallo ajan kuluttamiseksi..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:59 vieras jatkaa kirjoitti:
Perusteella sillä, että ei taida ihan pari kuukautisen koiran rakko kuitenkaan yön yli kestää vaikka olisikin jo uloskin alkanut tekemään. Tai tietysti jos haluaa käyttää sitten pentua ulkona yölläkin. Ja onhan ne paperilta helpompi siivota kuin matoilta ja lattioilta. Ja sehän on vain todella hyvä, että pentu olisi jo tutustunut hyvissä ajoin myös sinne ulos tarpeiden tekemiseen vaikka ei aluksi vielä onnistuisikaan.

Njoo, mutta en mä silti menisi kasvattajaa huonoksi haukkumaan pelkkien sanomalehtien varjolla.

Meillä koira teki samantien, kun se tuli meille, sanomalehtipaperille asiansa, mutta sen jälkeen se alkoi tekemään mihin sattuu.. en tiiä oltiinko sitä opetettu sisäsiistiksi kasvattajalla, mutta ainakin ne opit katosivat äkkiä..

me asuimme silloin rivitalossa, joten meidän oli helppo laittaa koira ulos, jos vähänkin alkoi näkyä hädän merkkejä..muutenkin koira tykkäsi olla heti pennusta asti ulkona.. jopa narunpäässä viihtyi, vaikka pakkasta oli, koska sitä ja sen sisaruksia oli pennusta asti käytetty ulkona.. <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 06:32 Miri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:59 vieras jatkaa kirjoitti:

Njoo, mutta en mä silti menisi kasvattajaa huonoksi haukkumaan pelkkien sanomalehtien varjolla.

Enpä minä ainakaan lähtisi kasvattajaa huonoksi nimittämään, sanomalehtien perusteella.

Pentueeni on 5 viikkoa, ja suurinosa pennuistani tekee hädät paperille.
Uskoisin että pennun muut ominaisuudet vaikuttavat (ja kasvattajan)eniten, kuin pentuja mennään katsomaan.

Ap. Viikko, pari on hyvä olla pennun kanssa. jotkut on kotona pennun kanssa vain viikonlopun ja maanantaina menevät töihin, tapoja on monia.
Sisäsiisteyteen kannattaa panostaa kotona ollessa paljon.
Kyllä pentu oppii "kuivaksi" vaikka töissä olisitkin, se vaan vie enemmän aikaa. =)

kiitos kaikille vastaajille! ja millaiseen tilaan olette pennun jättäneet työpäivän ajaksi?oletteko laittaneet paperia sitten vai mihin on lirut tehnyt?tai kakat? meidän ex koiralla oli kauhee eroahistus ja sitä mä kai pelkään et seuraavalkin on..Mut toivottovasti ei kuitenkaan.Ehkä voisin olla pennun kans alkupäivät ja sitten alkaa totutteleen sitä yksin oloon ja alkaa niitä töitäkin ettimään sitten..Mutta hyvä tietää näin etukäteen etten tee samoja virheitä kuin edellisen kanssa :D

Meille tuo herra tuli noin 7 viikkosena ja lauantaina taidettiin hakea ja heti maanantaina sai jäädä kotiin vanhemman koiran kanssa. Tosin eristin pennun niin että näki vanhemman koiran mutta sen ei pitäny päästä luokse. No toisin kävi kun tulin töistä niin pentu ei ollut enää "aitauksessa" vaan nukkui tyytyväisenä vanhan rouvan vieressä. Hyvin oli mennyt.

Erona teijän tilanteesee on tietty se et meillä oli vanhempi koira olemassa joten ei tarvinnut jäädä heti "yksin". Mutta kyllä miusta viikko riittää ja jo sinä aikana pitää opetella yksin jäämistä.
Ei muuta ku pentua ja töitä etsimään.

Yhteistyössä