milloin olette kertoneet raskaudesta muille?

läheisimmille ihmisille kerrottiin n. vkolla 8 kun sain kotidopplerilla sykkeet kuuluviin. Muille ystäville n.vkon 13 tienoilla eli ekan ultran jälkeen ja muutamat kaverit huomasi asian viimeviikonloppuna (vko 17) Ja töissä kerron vasta loman jälkeen eli viikkoja silloin 23... Muuten olisin kertonut aiemmin töissä, mutta kun pomo lähti lomalle niin etten tiennyt (luulin että lähtee vasta viikkoa myöhemmin) ja palaa vasta kun minä ite oon jo lomalla.
Esikoisesta kerrottiin aika pian, varmaan viikolla 7-10. Töissä juoru levisi myös tosi pian kun yhdelle luottamuksella kerroin ja kaikki tiesi jo 10 viikolla, noh, mutta eipä tarvinnut ite kertoa!

Heippa,

Esikoista odottaessa odotettiin visusti sinne vkolle 12, jonka jälkeen kerrottiin. Töissä kerroin tosin vasta jollain vkolla 15, muistaakseni?

Nyt odotan toista (11. vko) ja pari kaveria kyseli jo 3 vkoa sitten suoraan olenko raskaana sen verran turvoksissa oli vatsanseutu (iltaisin kun pallo!)... Eli tätä toista olikin mahdoton pitää salaisuutena sinne vkolle 12. Ei olla kaikille kerrottu, mutta niille jotka ovat läheisempiä.

Halusin ehdottomasti odottaa että oltiin "turvallisilla viikoilla", ettei tarvitse sitten lähteä kertomaan suru-uutisia jos olisi mennyt huonosti.

Itse voitte tietysti päättää milloin kerrotte ja kenelle, mutta kannattaa tosiaan ehkä miettiä sitten myös se aspekti jos meneekin kesken että kenelle haluaa siitä kertoa.. Mielestäni aika usein menee vkoilla 7-8 kesken jos on mennäkseen, sen jälkeen vähenee prosentuaalisesti aika paljon riski viikko viikolta.

Sanottakoon näin, että lakkasin kieltämästä asian nyt viikoilla 13, np-ultran jälkeen... :D Sisarelle ja parille kamulle olen ehtinyt kertomaan jo ennen. Töissä aion yrittää pitää salassa vielä jonkin aikaa. Olen melko miesvaltaisessa työpaikassa, joten aika pitkälle varmaan saan pidettyä omana tietona. Miehet kun ei tällaisia asioita niin helposti huomaa :LOL:

Yhteistyössä