Milloin NP-ultraan? Kuinka tarkka ajankohta on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ritva-liisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ritva-liisa"

Vieras
Kertokaa kokeneemmat miten tämä oikein menee?

Eli onko se siis niin, että ultraan pitää mennä täsmälleen silloin kun viikkoja on täynnä tasan 11. kun siis alkaa se 12. r-viikko? Eli aika pitäisi saada silloin kun on esim 11+1 jne...?

Neuvolassa annettiin tosi suurpiirteinen vastaus kun kysyin np-ultran ajankohtaa, en saanut sitä vielä. Olen rv:lla 7. Kiinnostaisi lähinnä se, kun luin jostain että jos tuo np-ultra myöhästyy niin mahdollista turvotusta ei välttämättä havaita enää - ystävällenikin oli lääkäri sanonut, että mahdollinen turvotuksen havaitseminen jo myöhäistä, kun hän oli ollut ultrassa rv:lla 13... kuulostaa aika pahalta minusta? :(

No mulla oli niin, että oli viikolla 11-12 ja ajanvarauksessa oli ainaki tarkkaa et piti olla se 11 täys, mutta ei päivääkään yli 12. Meni hankalaksi kun mulle oli sitä ennen annettu 2 eri arviota LA:sta :D

HUS-alueella niskaturvotusmittaus tehdään rv 11+0 - 11+6 mahdollisimman tarkkaan varsinkin jos haluaa yhdiatelmäseulaan ( niskaturvotus ja verikoe). Jos haluaa pelkän turvotusmittauksen, aikaväli on hieman suurempi.

[QUOTE="kätilö";25564587]HUS-alueella niskaturvotusmittaus tehdään rv 11+0 - 11+6 mahdollisimman tarkkaan varsinkin jos haluaa yhdiatelmäseulaan ( niskaturvotus ja verikoe). Jos haluaa pelkän turvotusmittauksen, aikaväli on hieman suurempi.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Mitä tuolla verikokeella etsitään/seulotaan?

Yhteistyössä