Milloin, miksi ja miten suojaat vaunun suuaukon pakkasella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyppeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyppeli

Vieras
Millaisella säällä, eli kuinka paljon pakkasta tarvitsee olla, että suojaat vaunun suuaukon?

Onko suojauksen syy nimenomaan se, ettei lapsen hengitysilma oliski liian kylmää ja keuhkot vaurioituisi?

Millä suojaat vaunujen suuaukon? Äitiyspakkauksen harsolla? Vai onko liian ohut? Onko pyyhe taas liian paksu?

Esikoisen äiti tässä pähkäilee... ;)

No etelässä ei ole varmaan niin kovia pakkasia vielä ollutkaan että olis pitänuyt suojata. En muista suojanneeni muulloin kuin kovalla tuulella ja tuiskulla. Nii ja joskus kesällä helteellä.

Ehkä jos mun ois pakko mennä vaunuilla 20 asteen pakkasella, mut normaalisti en niin tekis vauvan kanssa.

Mä suojasin aikanaan esikoisen vaunun suuaukon yhdellä harsolla. Laiton sen kun oli yli 10 astetta pakkasta, tai sit jos oli kova tuuli. Jos vaunut oli paikallaan koko unien ajan en välttämättä laittanut lainkaan harsoa tai sit kun oli lähes 15 astetta pakkasta.

Suojaan joka kelillä, lämpöisellä pelkkä "hyttysverkko" ja kun on lähempänä nollaa niin laitan sideharson suuaukolle lisäksi. Pyyhettä en uskalla laittaa koska vauva tarvitsee kuitenkin happea vaunuihin ;D Vaunujen ilma pysyy lämpimänpänä, siksi suojaan.

Lumisateella olen laittanut ensin hyttysverkon ja sitten sadesuojan vaunun suuaukon eteen, muuten en ole suojannut.

Jostain olen lukenut, että harsoa tms ei saisi laittaa vaunun suuaukkoon, koska se estää hengitysilman poispääsyn ja näin ollen hengityksen kosteus jää vaunuihin.

Jos kovin kylmästi tuulee vaunuun "sisään päin" niin harson laitan.
Muuten en peitä sitä aukkoa millään. Harso on kyllä niin ohut että ihan varmasti siitä ilma kulkee läpi myös poispäin.
Eri asia sitten jos jonkun muun kankaan siihen laittaa.

Kovilla pakkasilla (eli tässä tapauksessä yli 10 astetta pakkasta) ei liikuta vaunujen kanssa enkä laita uloskaan nukkumaan.

Yhteistyössä