Milloin mies voi tehdä kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justiina

Vieras
Kertokaas nyt, milloin voi vaatia, että mies tekee osansa kotitöistä? Miehet kun usein lupaavat osallistua kotihommiin, mutta ei kumminkaan juuri nyt, koska:

-On viikonloppu ja täytyy saada rentoutua edes joskus.
-On arkipäivä ja töiden jälkeen täytyy saada levätä
-Ei jaksa/huvita ihan muuten vaan
-Loma on juuri alkanut, ensin pitää saada rentoutua.
-Loma loppuu pian, on levättävä, jotta jaksaa sitten töissä
-Kaveri pyysi kaljalle. Ei millään ehdi. (Kello 11 aamupäivällä, äijät lähtevät liikenteeseen 9h myöhemmin)
-Ei ole päältäajettavaa ruohonleikkuria. tavallisen mallin kanssa on käveltävä. (Vaimolle sama kone kyllä kelpaa ilman mieheltä saatavaa sääliä)
-Sataa
-Paistaa
-On nälkä
-Vatsa on täynnä
-Jne

meillä mies osallistuis mutta en tykkää kun hän siivoaa koska ite sit saan mennä perässä :) suosiolla siivous ja keittiön siivouski mulla ( jos mies siivoaa keittiön ni ei sieltä enää mitää löydä)
Silloin kun olen sairas niin silloin hoitaa kaiken ja sillon ok!
Ruoan laittoon osallistuu muutaman kerran viikossa riippuen miten työvuorot menee.

Kyllä meillä miehellä hoituu noi hommat ihan itestään. Ei tarvii erikseen sanoa. Mielummin kyllä niin että mä teen näitä hommia himassa ja mies on lasten kanssa kun se töissä arkena muutenkin.

Mun mies on sellasta tosi sisäsiistiä mallia! :D Vaikka ois tehnyt 12 h duunipäivän niin silti kotiin tultuaan tekee vielä kotitöitä, siis sellasia juttuja mitä mun on hankala tehdä vauvan kanssa. En tätä odota, vaan ennemminkin aina toppuuttelen ja sanon et mee tonne sohval relaan.. Mutta ei.. Viikonloput ovat "projekteja" varten, eli esim. tänään aikoi ajaa nurmikon. Meillä on myös hyvä systemi, mä kokkaan ja hän siivoaa siinä samalla, kun ruoka on valmis niin keittiö on samalla siivottu! Sit kun on syöty ni ei tarvi ku laittaa lautaset tiskikoneeseen.

Ap luetteli kyl huippuja tekosyitä! :D

Ei mun mies käytä mitään tekosyitä, kun ei ne meillä tehoa. Pakko on osallistua kotitöihin, koska mähän en mikään palvelija ole. Ja minä mokoma olen vielä lapsen kanssa kotona kaiket päivät. silti odotan, että mies osallistuu kotitöihin, ihan jo roolimalliksi lapselleen. En kyllä varsinaisesti käskytä, mutta esitän asiat niin, että " kulta, haluaisitko imuroida vai viedä matot ulos? " Saa sitten itse valita mieluisamman työn.

Mun mies oli ennen ahkera kotitöiden tekijä, mut kyl iän myötä laiskistunu aika lailla ;) No en valita, hommat tulee tehdyksi tavalla tai toisella, itselläki joku laiskuus kausi menossa...

Meillä mies on melkeenpä aina arkipäivät töissä, siis ihan vuorokauden ympäri koko viikon. Viikonloppuna kyllä laittaa ruokaa, pesee pyykkiäkin, ajaa nurmikon, pilkkoo puita. Ja joskus ottaa jopa imurin käyttöön. Patistella ei tarvii enkä patisteliskaan jos ei mitään tekis, joskus tietty huilii lähes koko päivän mutta se hänelle suotakoon :) .
Nyt kun on lomalla ni sama homma, ei kaikki hommat mulle jää, todellakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
meillä tekee joka päivä jotain B) Mutta en mä vaadi erikseen, tekee ihan oma-aloitteisesti kun tietää ettei ne itsestään hoidu... itsepä olen mieheni valinnut :D

Peesi =)

näin meilläkin :wave:
aina kun on kotona, on mahdollisuus tehdä kotitöitä

Meillä mies tekee vähintään 75% kotitöistä vaikka käy töissä kolmena päivänä viikossa ja minä olen kotona lapsien kanssa.Pyykkiä en ole pessy ainakaan puoleen vuoteen,tiskaan ehkä kerran kuussa.Minun hommia on kukkien kastelu,meillä o 2..pölyjen pyyhintä,ruoan tekeminen ja elukoitten terrojen siivous..Siivoaminen on joku rentoutuskeino ukolle eikä mulla oo kyllä mitään vastaakaan :saint: Siinäpä touhuaa

Näin meillä:
-On viikonloppu ja täytyy saada rentoutua edes joskus. -tekee sillon paljon, niin arkena on vähemmän tekemättömiä töitä-On arkipäivä ja töiden jälkeen täytyy saada levätä
-Ei jaksa/huvita ihan muuten vaan -sillon ottaa esim lasten kaa päikkärit ja sit jatkaa [/1]
-Loma on juuri alkanut, ensin pitää saada rentoutua. - ottaa yhden päivän rennommin ja sit touhuaa entiseen malliin-Loma loppuu pian, on levättävä, jotta jaksaa sitten töissä
-Kaveri pyysi kaljalle. Ei millään ehdi. (Kello 11 aamupäivällä, äijät lähtevät liikenteeseen 9h myöhemmin) -tekee päivällä, jotta kerkee lähteä illalla sinne kaljalle
-Ei ole päältäajettavaa ruohonleikkuria. tavallisen mallin kanssa on käveltävä. (Vaimolle sama kone kyllä kelpaa ilman mieheltä saatavaa sääliä -meillä käytössä on viikate
-Sataa -sillon ei ole niin paljon hyttysiä, joten menee mielellään pihahommiin
-Paistaa -ottaa paidan pois niin ei ole niin kuuma ja ruskettuukin kivasti
-On nälkä -laittaa ruokaa
-Vatsa on täynnä - menee sohvalle makaamaan ruokalevolle

meillä kotitöiksi lasketaan kaikki puiden hakkuusta, aitojen korjauksesta ja kukkien istutuksesta imurointiin ja ruuanlaittoon. Kaikkea muuta tehdään molemmat suht tasapuolisesti, mut puutarhan hoito (ei edes päästäis mua lähelle istutuksiaan :D ) ja ruuanlaitto on enemmän miehen heiniä ja mä hoidan pyykinpesun ja hevoset noin pääsääntöisesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
-On viikonloppu ja täytyy saada rentoutua edes joskus.
-On arkipäivä ja töiden jälkeen täytyy saada levätä
-Ei jaksa/huvita ihan muuten vaan
-Loma on juuri alkanut, ensin pitää saada rentoutua.
-Loma loppuu pian, on levättävä, jotta jaksaa sitten töissä
-Kaveri pyysi kaljalle. Ei millään ehdi. (Kello 11 aamupäivällä, äijät lähtevät liikenteeseen 9h myöhemmin)
-Ei ole päältäajettavaa ruohonleikkuria. tavallisen mallin kanssa on käveltävä. (Vaimolle sama kone kyllä kelpaa ilman mieheltä saatavaa sääliä)
-Sataa
-Paistaa
-On nälkä
-Vatsa on täynnä
-Jne

Melkein kaikki nämä käytössä verukkeena :( Miusta "paras" on se kun lupaa tiskata ja siellä ne lilluvat altaassa vielä seuraavanakin päivänä :snotty:

Mitä mieltä olette: milloin loppuu yhden ihmisen tiskivuoro?

Listasta unohtui kaksi kohtaa.

-Ekasta pyynnöstä ei tarvitse vielä eväänsä heilauttaa
-Toisesta kerrasta ei voi, koska on mahdottomuus antaa perään "nalkuttavalle" akalle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se tiskivuoiro loppuu, kun allas on seuraavan kerran tyhjä tiskeistä. Eli jos tänään ei tiskaa, huomenna ei ole jonkun muun vuoro hoitaa asia.

Näin miustakin. Miehen mielestä tiskivuoro loppuu siihen kun hän tiskaa yhden altaallisen - vaikka tiskipöytä olisi väärällään asioita :snotty: