Milloin menkat synnytyksen jälkeen????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Vieras
Eli kysymys ei-imettäville äideille. Milloin menkat alkoi synnytyksen jälkeen?? Meidän vaavi syntyi helmikuun lopussa. Jälkitarkastuksessa kävin huhtikuussa ja silloin lääkäri sanoi, että pian alkaa kuukautiset, oli kierron puoliväli, follikkeli juuri puhjennut. Vaan ei ole vieläkään alkanut... nyt siis 2,5 kk synnytyksestä .Normaalia??

Täällä äiti, synnyttänyt kaksi lasta eikä päivääkään imetystä takana. Ekalla kerralla menkat alkoivat 8 viikkoa synnytyksestä ja tokalla 9 viikkoa synnytyksestä.

Itse kyllä imetin kolme jälkimmäistä, ensimmäistä vain kuukauden. Silti menkat alkaneet jokaisen jälkeen väh kaksi kk synnytyksestä.

Kai tuo on normaalia, voinee ne ekat menkat olla aika erilaiset kuin yleensä. Itselläni suht runsaat ja kesto vain pari pv.

Tässä asiassa on suuria yksilöllisiä eroja. Minulla alkoi menkat n. 7 kk synnytyksestä. Vauva oli 5 kk täysimetyksellä ja yhteensä 9 kk imetin kaikkiaan. Esim äidilläni menkat alkoivan kuulemma jo 2 vkoa synnytyksestä!

Kiittää... siis lähinnä kysyin EI-imettäviltä äideiltä, kun en itse nyt imetä. Kun imetin, niin toki silloin vierähti useampi kuukausi. Ajattelin, että nyt olisivat alkaneet jo, vaan eipä näy ei kuuluu.
tiiamaarialle vielä, että ehkä äidilläsi oli vielä jälkivuotoa, itselläni ainakin kesti yli 2 vkoa...??

Minä synnytin syyskuussa, ja ekat menkat alkoi joulukuussa. En siis imettänyt. Sitä mietin, miten on mahdollista, että mulla on olleet jälkivuodon jälkeen jo kahdet menkat, vaikka olen pillereillä. Huolettaa, et voiko se tarkoittaa ehkäisytehon olevan nyt jotenkin heikko noilla pillereillä? Kyse ei siis ole tyhjennysvuodosta, koska syön laattoja putkeen veriarvojen parantamiseksi, ja vuoto ei mitenkään edes rytmity näiden mukaan.
Tietääkö kukaan, et hormonaalinen ehkäisy ois synnytyksen jälkeen pettänyt?

Yhteistyössä