Milloin menkat? PCO?

Tämä nyt ei liity sinänsä vauvohin (kun tämä palsta sillä nimellä on, 0-12kk), mut juuri tämän ikäisten äiteiltä haluisin kysyä menkoista.
Kun omasta synnytyksestä reilu 5kk ja eilen aattelin et menkat alkais, mut ei oo näkyny, olo vaan oli sellanen. Ite imetän ihan täysin poikaa, tosin vähän soseita alettu maisteleen, mut siis ihan yhtä paljon edelleen annan tissiä ku aina. Voisko siis menkat jo alkaa? Miten muilla alkaneet?
Ja sellasta mietin kans ku itellä PCO ja raskaaks tulokin oli vähän vaikeeta kun menkat tuli millon sattu ja en juuri ovuloinut et miten tää asia nyt vaikuttaa menkkoihin? Jos jollain muulla PCO tai ees tosi epäsäännölliset menkat niin miten teil on synnytyksen jälkeen menkat tullu ja onko edelleen epäsäännölliset? Kun jostain luin et PCO saattas helpottaa raskauden jälkeen.
 
Eli ilmeisesti tosiaan menkat voi alkaa jo. Mahaa tosiaan juili eilen juuri niinkuin menkkojen alla aina ja aika kovastikin. Mulla kierrot on ollu ennen raskautta jotain n.25-90 päivää ja kestoltaankin melki mitä vaan, eli ois kyl ihanaa jos tämä asia ees vähän korjaantuis.
 
meidän poika täyttää ihan pian vuoden, eikä mulla oo menkoista tietoakaan. noin kuukauden olen ollu imettämättä ja sitä ennen tosi kaun niin, et imetin vaan kerran vuorokaudessa. et ei ne menkat aina niin helposti ilmestykkään.
surku sinäänsä ku haaveissa ois pikku kakkonen
 
Mulla on kans PCO ja menkat alkoi jälkivuodosta n. kuukauden päästä. Imetin silloin vielä. Ihmettelin itekin kun menkat tuli, mulla ei nimittäin ikinä oo menkat tullu normaalisti ilman lääkityksiä. Nyt on ollut kahdet menkat. Ekaks kierto oli 38pv sit 29pv ja nyt on menossa kp 33, saas nähdä milloin tulee seuraavaks. Enää en siis imetä, oikeestaan imetys loppui noiden toisten menkkojen aikoihin. Mut nähtävästi mulla on raskauden jälkeen PCO helpottanu...ehkä. :)
 
Mullakin PCO, ennen raskautta pillereitten jälkeen kierto oli käytännössä kokonaan pois. Menkat alko 8 vkoa synnytyksestä (jolloin vielä täysimetys) ja nyt kierto on ollut tasan 28 päivää.
 
No mulla tais olla sit väärä hälytys. Ei oo menkkoja näkyny ja se menkkajomotuskin on poissa. Oikeestaan oisin melki toivonu et ois vaan alkanu ku jännään niin sitä miten ne menkat sit alkaa tuleen enkä jaksais oottaa. Ja kun esikoista odoteltiin niin pitkään niin toinen lapsi olisi toiveissa pian. Oikeestaan ei haittais vaikka tulisin tältä seisomalta taas raskaaksi kunhan vaan tulisin ( no jos saisin ite päättää niin haluisin lapsille n.2 vuotta ikäeroo ehkä vähän vähemmänkin). Mä en aio ainakaan pillereitä alkaa enää syömään. Tuntu et nekin haittas yritystä vielä pitkään lopetuksen jälkeen kun kierto oli muutenkin mitä sattu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ebba79:
Mä en aio ainakaan pillereitä alkaa enää syömään. Tuntu et nekin haittas yritystä vielä pitkään lopetuksen jälkeen kun kierto oli muutenkin mitä sattu.
Sama juttu. Ensin söi pillereitä ettei tulis raskaaks, sitte söi pillereitä että tulis raskaaks. :headwall: Mä en nyt vähään aikaan laita penniäkään kiinnin minkäänlaiseen ehkäsyyn, pikkukakkonen tjot.
 
joo, alko ne ja olo on mitä mainioin, not :headwall: meilläkin tyttöä tehtiin reilu vuosi ja sit kun metformiinin alotin niin alle 1kk ja olin raskaana. Kuis muilla? Nyt jännittää millaseksi tämä kierto asettuu, esikoista ennen se oli 5kk. Tosin ei meillä vielä ole vauvan yritystä suunniteltu (tai mä olen, mut mies ei innostu ku eka kärsi koliikista), mut kyllä ne kortsut aika usein kaappiin unohtuu :ashamed: eikä se raskaus mikään kriisin paikka ois.

mites teillä muilla paino, ootteko kaikki normaalipainoisia vai löytyykö muita ylipainoisia?
 
Imetin 2kk, menkat tuli n. 4kk synnytyksestä ja nyt kp jotain 140 menossa... :/
Tein r-testinkin viime viikolla, mutta olisihan se ollut aika ylläri kun tämä esikoinen on ICSI- vauva. Ilman ehkäisyä on oltu synnytyksestä saakka, hoitoihin palataan syksyllä/alkuvuodesta.
Anni ja tyttö 9kk :heart:

ps: vanja Eipä oo ylipainoa.
 
vanja Meikäläinen painoindeksin mukaan hieman alipainoinen.
Meil yritystä oli puolitoista vuotta. Clomeja söin, vaihtelevalla menestyksellä. Eka inssi piikityksineen sitten toi kaivatun plussan. Miehelle en oo puhunu viä, mut mä jo suunnittelen kovasti palaavani väestöliiton "asiakkaaks" jälleen. No...ehkä mä nyt hetken vielä maltan odottaa ja ootella niitä menkkoja =) mut siis enää ei kyllä ootella vuosia jos menkat on taas mitä sattuu jne.
Niin ja meil kans ei oikeestaan ehkäsyä käytetä tällä hetkellä ollenkaan!
 
Minulla ei ole pco:ta mutta oli aiemmin hyvin epäsäännöllinen kierto ja siksi en tullut ensimmäistä kertaa kovin helposti raskaaksi. Imetyksen lopetettuani pojan ollessa 7 kk menkat alkoivatkin hyvin säännöllisinä ja toinen lapsi saatiin alulle paljon helpommin. Nyt toisen imettämisen olen lopettanut vajaa kuukausi sitten (poika reilu 7 kk) eikä menkkoja näy vielä.
 
Mä olen normaalipainonen, en tosin oo synnytyksen jälkeen käynyt vaa'alla eli en tiedä yhtään mitä nyt painan. Mut vanhat vaatteet menee päälle eli tuskin ihan kauheesti on jäänyt. Mä söin kans jonkun aikaa metformiinia ja clomeja, mut niillä ei tullu tulosta, inssillä vasta. Jos ei luomusti tärppää niin klinikalle otetaan varmaan reilun vuoden päästä uutta yhteyttä.
 
Täällä myös yksi pcolainen lisää :wave: . Ekat menkat tulivat vauvan ollessa 4.5kk:n ikäinen, pari viikkoa siitä kun vauva lopetti yösyönnit. Mutta nyt sitten kolmeen kuukauteen ei ole menkkoja näkynytkään, vauva täyttää pian 8kk. Ennen raskautta kiertoni vaihteli siinä 35-70 päivän välillä. Nyt alkaa imetys olla loppumassa, silloin tällöin tyttö enää rintaa kelpuuttaa, joten toivon että imetyksen lopetuksen myötä menkatkin palaisivat. Mutta ainakaan nyt ei näytä siltä että kierto olisi raskauden myötä korjaantunut :/ .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Ebba79:
Mä en aio ainakaan pillereitä alkaa enää syömään. Tuntu et nekin haittas yritystä vielä pitkään lopetuksen jälkeen kun kierto oli muutenkin mitä sattu.
Sama juttu. Ensin söi pillereitä ettei tulis raskaaks, sitte söi pillereitä että tulis raskaaks. :headwall:
Mä voin yhtyä edellisiin!!!

vanja: Mä olen normaalipainoinen.
Tossa ylempänä kirjottelin, et kierto olis tasottunu synnytyksen jälkeen...no ei se kait ookkaan. Edelleenkin 3. menkkoja ootellaan, kait se on kohta raskaustesti haettava, vaikka kortsut onkin ollu käytössä.
 

Yhteistyössä